fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המלצות קריאה ינואר 2023: ספרים חדשים ומומלצים שכדאי להוסיף לרשימה שלכם

אם אתם מחפשים ספרים מומלצים, תשמחו לדעת שריכזנו עבורכם רשימה איכותית של ספרים שאסור לכם להחמיץ! חובבי ספרים? הרשימה מתעדכנת מידי חודש, הישארו מעודכנים
שתי אהבות | מאת רונית שטייניץ

פושע שלא בוחל בשום פשע

"פרויקט מלכה אדומה" הוא מותחן מבריק ומרתק, ראשון בטרילוגיה שכתב חואן גומז-ּחורדו. אנטוניה סקוט היא לא שוטרת וגם לא קרימינולוגית, היא מעולם לא נשאה אקדח ולא תג שוטר, ובכל זאת היא אחראית לפענוחם של עשרות פשעים. אנטוניה היא "מלכה אדומה", חוד החנית בפרויקט ניסיוני ונועז של רשויות אכיפת החוק האירופיות, שנועד לפתור פשעים שהמשטרות המקומיות לא מצליחות להתמודד איתם. ג'ון גוטיירז הוא שוטר בן 43 שמתגורר עם אימא שלו ובדיוק הושעה מתפקידו אחרי שנתפס שותל סמים במכוניתו של פושע. לכן אין לו ברירה אלא להסכים כשאיש מסתורי מופיע בחדר החקירות ומציע להוציא אותו מהתסבוכת שנקלע אליה בתמורה להשתתפות בפרויקט מלכה אדומה. אנטוניה וג'ון נשלחים לחקור רצח מזעזע ומוזר באחוזה מפוארת של אחת המשפחות העשירות בספרד. ג'ון מתוודע ליכולותיה יוצאות הדופן של אנטוניה, אך גם למטען הכבד מנשוא שהיא סוחבת על כתפיה. המצב מסתבך כשמתברר שהרצח באחוזה הוא רק הראשון, והם רודפים אחר פושע שלא בוחל בשום פשע, בדרך למטרה שהם לא מצליחים להבין מהי. (מספרדית: עינת רוטמן, הוצאת כתר, 424 עמודים)

פרויקט מלכה אדומה | מאת חואן גומז-חורדו

על אימהות ועל אהבה

"הרגעים המתוקים" מאת וירז'יני גרימאלדי הוא רומן מפתיע על אימהות, על כאב, על מסירות ועל אהבה שמלווה אותנו לאורך כל החיים. בעדינות ובהומור מראה לנו וירז'יני את רגעי החרדה של ההורות, וגם את רגעי האושר הצרוף ואת הזיכרונות היפים, שנשארים איתנו לנצח. לילי יושבת בפגייה לצד בתה התינוקת המחוברת למכשירים. היא מעבירה את ימיה בחרדה וברגשות אשמה במחלקה שבה כולם במצב דומה לשלה. ואם לא די בכך, היא נאלצת להתמודד עם בן זוגה שלא מדבר על רגשותיו ועם ההורים שלו, שמזמינים את עצמם לגור בביתה ונעלבים מכל דבר. אליז מתעוררת לבית ריק לאחר שילדיה הבוגרים עזבו את הקן. היא מנסה למצוא את מקומה בעולם שבו היא יותר מאימא של שרלין ותומא, ולמלא את ימיה בפעילויות שלא סובבות סביב ילדיה. היא מצטרפת לחוג ריקוד אפריקאי, מתנדבת בפגייה, ומוצאת את עצמה מטפלת בכלב המכוער של בנה. לילי לומדת להיות אימא במשרה מלאה; אליז לומדת להיות אימא בדימוס. שתיהן צריכות עכשיו "לקפוץ לבריכה של הגדולים". שתיהן מגלות שחברים בלתי צפויים הם אלה שיוצרים את ההבדל בין ניסיון לא לטבוע לבין חתירה קדימה והגעה למקומות חדשים. (מצרפתית: מיכל אילן, הוצאת כתר, 293 עמודים)

הרגעים המתוקים | מאת וירז'יני גרימאלדי

מבט בוחן ועמוק על העולם

"מכונת המילים" מאת ניצן דגן הוא ספר פנטזיה המתאר עולם נחרב שבו נשארו לחיות לבדם רק ילדים. העלילה מתרחשת כשבע שנים לאחר שמתפרץ נגיף מסתורי, קוטל את כל אוכלוסיית המבוגרים, ומאז אף לא אחד נשאר בחיים מעבר לגיל 20. הספר מלווה את מסעה של אלה – נערה בת 19 שנרדפת על ידי חבורת ילדים אכזריים שמנסים לתפוס אותה כדי להשמיד את הדבר עליו היא מגינה בכל מאודה – שריד אחרון מעולם המבוגרים שאיננו, חפץ שמכונה בפי כולם "מכונת המילים". ילדים רבים שאינם חלק מאותה חבורה תולים בה ובמה שהיא שומרת קרוב לליבה את תקוותם האחרונה. הם מלאי אמונה שבכוחה ובכוחו של החפץ "הקסום" לשנות את העולם ולהציל אותו מכליה. אלה שמתקרבת לגיל 20 מודעת לכך שבקרוב יקטול הנגיף גם אותה וכי לא נשאר לה זמן רב לחיות. בעודה משלימה עם מותה הקרב, מפגש לא צפוי עם ילד צעיר ואופטימי משנה לה את החיים מקצה לקצה. דרך המסע של שני הילדים בתוך עולם הילדים האפוקליפטי והלא מתפקד אנחנו מקבלים מבט בוחן ועמוק על העולם ועל הכישורים שאנחנו משאירים לילדים שלנו, וכן גם על עולמנו שלנו. (הוצאת ספרי ניב, 374 עמודים)

מכונת המילים | מאת ניצן דגן

לחיות את הסוד

לכולנו יש סודות וכולנו שומרים סוד, אבל מה קורה כשהסודות הטמונים ומודחקים עמוק בתת המודע שלנו צצים כהבזקי זיכרונות מהעבר ומשתלטים על מחשבותינו? "לחיות את הסוד" מאת בת-שבע דמרי הוא רומן רומנטי בעל דופק גבוה, הכול קורה כאן ועכשיו. אהבה, להט, פחד, חוסר ודאות, ניסיון סחיטה.. טליה היא אם יחידנית לילד בן 4, לכן כשחברת הפרסום בה עבדה נתקלה בקשיים כלכליים שמשמעותם פיטורים אפשריים, הוטרדה מנוחתה. טליה תהתה מיהו המנכ"ל  החדש וכשהתחוור לה במי  מדובר, גבר המתח והיה מעבר ליכולות ההתמודדות שלה. טליה הייתה עובדת מוערכת ומר קליין הבוס הישיר שלה תמך בה ברגעים קשים ועשה הכול כדי להקל עליה עד כמה שאפשר עם השינויים בחברה של המנכ"ל החדש, ההתמודדות עם ההטרדות החוזרות ונשנות של אחד מעובדי ההחברה וניסיון סחיטה. יחסיה של טליה עם אביה עלו על שירטון והיא נאלצה גם להתמודד עם פטירתה של אמה. נוסף לכך מסתירה טליה סוד והבזקי הזיכרונות מעברה משתלטים על מחשבותיה ומאיימים לפגוע באהבתה לגבר היחיד שלימד אותה מה זאת אהבה באמת.  האם תצליח טליה להתגבר על המכשולים בחייה  ולבנות עתיד יותר טוב ומאושר לה ולבנה? (הוצאת ספרי ניב, 348 עמודים)

לחיות את הסוד | מאת בת-שבע דמרי

תהילה היא לא תמיד כיף גדול

"מלחמת הלהקות" הוא הספר ה-17 בסדרה הנפלאה לילדים "יומנו של חנון" שכתב גף קיני. גרג הפלי מגלה שהתהילה היא לא תמיד כיף גדול, ושבדרך אליה חוטפים כמה מכות. "תמיד חשבתי שאני רוצה להיות עשיר ומפורסם, אבל עכשיו אני מתחיל לשאול את עצמי אם כסף ותהילה שווים את כל הבלגן. אני בטוח שיהיה כיף להיות סלב, כי נחמד לקבל יחס של כוכב רוק ולראות את השם שלך מרוח על שלטי חוצות. אבל יש גבול לכמה תשומת לב בנאדם אחד יכול לספוג, ואני מוכן להתערב שאחרי כמה זמן זה פשוט נמאס. אם אתה מפורסם, אתה לא יכול להוריד ת'מסך בכל פעם שלא נוח לך. וזה לא כיף גדול שכל הזמן נדבקים אליך כדי לקבל חתימות ולעשות סלפי" (מתוך הספר). כשהוא מחליט ללוות את הלהקה של אחיו רודריק, גרג לא מבין לְמה הוא נכנס. אבל די מהר הוא קולט שמריבות בין חברי הלהקה, לילות לבנים, הופעות בלי תשלום ועוד מלא צרות לא צפויות הם חלק בלתי נפרד מחיי הבמה. ושבעצם, "לתת בראש" זה ממש לא בראש שלו! האם גרג יוכל בכל זאת לעזור ללהקה של רודריק להפוך לאגדה שהם חולמים להיות? (מאנגלית: ארז אשרוב, הוצאת כנרת, 218 עמודים)

יומנו של חנון 17, מלחמת הלהקות | מאת ג'ף קיני

מסיבת החיות הגדולה

"מסיבה בחווה" מאת עליזה אלעזרי הוא סיפור מקסים בחרוזים, שעוסק בהכרת בעלי חיים שונים דרך המראה שלהם, סביבתם וכיצד הם משמיעים את קולם. מיועד לבני שנתיים-שלוש. ספרה של עליזה, כתוב בשפה קולחת ובחריזה. הוא מלווה באיוריה הססגוניים והצבעוניים של המאיירת דיאנה שמעון, שמוסיפים צבע וחיות "לחגיגה" הגדולה, ממחישים ומלמדים את הפעוטות על אורח חייהם של בעלי החיים. מתוך הספר: "בֹּקֶר שֶׁמֶשׁ הִנֵּה בָּא / בַּחַוָּה יֵשׁ מְסִבָּה /  יַחַד פּוֹצְחִים פֹּה בְּשִׁירָה /  גַּם הַסּוּס, גַּם הַפָּרָה./ מִצְטָרֵף גַּם הַחֲמוֹר / וּמִיָּד מַתְחִיל לִנְעֹר / וְיַחְדָּו עִם הָאָתוֹן/ מַעֲלִים הֵם אֶת הַטּוֹן./ הִי-הִי-הִי, צוֹהֵל הַסּוּס / וְרוֹקֵד לְלֹא הִסּוּס / הַסּוּסָה עִם בְּנָהּ הַסְּיָח / כָּךְ רוֹקַעַת לָהּ בַּסַּךְ." (הוצאת אוריון, 15 עמודים)

מסיבה בחווה | מאת עליזה אלעזרי

חוויות בלתי נשכחות

"חלומולדת" מאת פנינה שניצר הוא ספר נפלא לילדים, סיפור שובה לב על ילד או ילדה החוגגים יום הולדת, המאפשר גם למבוגרים שבינינו לטוות את חוטי האהבה המחברים בין הדורות ולהזדהות עם חוויות נשכחות. הספר כתוב בחריזה בשפה נטולת שיוך מגדרי, באופן שניתן לקריאה כשגיבור הספר הוא ילד או כשגיבורת הספר היא ילדה. יש בסיפור התייחסויות לרגישויות כמו עוגה ללא גלוטן, אגוזים ובוטנים. פנינה מכניסה את כולנו, קטנים וגדולים, לתוך העולם הקסום של הילדות. בחום, רגישות ותמימות היא מביעה את המשאלות הכמוסות, הציפיות והחששות של ילדים וילדות. מה קורה ביום המיוחד הזה ואיזו הפתעה נהדרת ממתינה בסיומו, אתם מוזמנים לקרוא בספר. (איורים: נתי יקותיאל. הוצאת אוריון)

חלומולדת | מאת פנינה שניצר

להתווכח או לזרום עם החיים

"איי איי קפיטן, אבל אני עדיין מסרב" מאת מנשה הרשטיק הוא ספר מטלטל, מרגש ונוגע ללב שמעביר אתכם מסע מעניין לגבי ההחלטות שקיבלתם, הערכים שהחזקתם בהם זמן רב ואולי התפכחתם מהם ובעיקר לגבי הדרמה הגדולה של כולנו – להתווכח עם החיים או לזרום איתם. הספר כולל 14 סיפורים קצרים יפהפיים שכתובים ביד אמן וארבעה שירים מרגשים ומיוחדים מאוד שכתבה אהובתו – אשתו הראשונה שנפטרה זמן קצר לאחר שנישאו ממחלת הסרטן. המוטיב שמחבר את הסיפורים כולל שתי תהיות עיקריות: התהייה הראשונה שעולה היא האם יכולים קונפורמיזם ומרדנות לגור יחדיו בנפשו של אדם? התהייה השנייה היא עד כמה כתיבת ספרות יכולה לסייע בשיתוף הקורא מחד ובריפוי הסופר מאידך.  לא בטוח שבתום הקריאה תרגישו שיש לכם מענה לשתי התהיות האלה, אבל בטוח שגם אתם כמוני תתהו על אותם נושאים בדיוק ותנסו לשייך אותם לחיים שלכם. בין הסיפורים שבספר: ילד, אבא שלך נסע לעבוד במקום אחר – החיים הקשים במושב של פעם. הקשר המיוחד של ילד עם אביו. התמימות של ילד והקשר שלו עם אלוהים;  אהבה גדולה הקורמת עור וגידים במגרש חנייה – סיפור אהבה גדול מהחיים. (הוצאת ספרי ניב, 147 עמודים)

איי איי קפיטן, אבל אני עדיין מסרב | מאת מנשה הרשטיק

על חברות אמת ועל בחירה

"משאלה אחת יותר מדי" מאת ג'סיקה ברודי הוא סיפור מקסים לבני נוער על חברות אמת. לאדי בל נמאס להיות בת שתים-עשרה. ההורים שלה לא מוכנים לקנות לה טלפון נייד, גרייס, החברה הכי טובה שלה, ממש לא מתעניינת באיפור ובבנים, והכול סביבה כל כך ילדותי! אז בלֵיל יום הולדתה היא מבקשת משאלה להפוך לבת שש-עשרה… וכשהיא מתעוררת היא מגלה שהמשאלה התגשמה! פתאום יש לה כל מה שרצתה: מסיבות, בלוג וארון מלא איפור ובגדים מהממים. אבל די מהר מתברר לה שבמהלך השנים שפספסה השתנו גם דברים שלא רצתה לוותר עליהם. האם מעכשיו תיאלץ להישאר תקועה בחיים החדשים וה"מגניבים מדי" שלה? ומה לגבי כל החוויות שהחמיצה והדברים שהשאירה מאחור? (מאנגלית: נעמה תורן, הוצאת מודן, 326 עמודים)

משאלה אחת יותר מדי | מאת ג'סיקה ברודי

מלא תקווה

הרבה סיפורים נכתבו על השואה ועל ניצולי השואה, אבל משהו בספר "שתי אהבות" שכתבה רונית שטייניץ, מחמם את הלב ומאיר את הנושא באור שונה. קודם כול מפני שהוא לא עוסק ישירות בשואה, אלא יותר בבני ובנות הדור השני, האנשים שגדלו להורים שאיבדו הכול – את משפחתם, את ביתם ולעתים גם את צלילות דעתם. איך היה לגדול בבית כזה? כמה זה משפיע על האופטימיות בחיים או על הצורך בהישרדות? הסיפור מתחיל במחצית השנייה של שנות השישים בתל אביב כשגיבורי הספר נפגשים לראשונה כשהם בגיל ההתבגרות. הקשר ביניהם נוצר בעקבות סיפור חייהם הדומה. שניהם ילדים להורים ניצולי מחנות ההשמדה. הספר עוסק בהשפעה של השואה על חייהם, בתקומה ובבחירה בחיים. גיבורי הספר הם רוחל'ה, בחורה מאומצת וקובי. אנו עדים לקשיים של הגיבורים לחיות לצדם של הורים שלא מתפקדים כהורי חבריהם. הרקע המשותף מהדק את יחסי החברות שלהם. יוני חברו של קובי מתאהב ברוחל'ה ושובה את לבה. הם נישאים, אבל האושר לא נמשך זמן רב. במלחמת יום הכיפורים נופל יוני במילוי תפקידו. סיום הספר בשנות השבעים הוא הפתעה לקוראים. זהו ספר מרגש, מהנה ומלא תקווה, גיבוריו שובים את לב הקורא. (הוצאת ספרי ניב, 674 עמודים)

שתי אהבות | מאת רונית שטייניץ

 

זהר נוי www.readbooks.co.il

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות