fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המלצות קריאה אפריל 2023: ספרים חדשים ומומלצים שכדאי להוסיף לרשימה שלכם

אם אתם מחפשים ספרים מומלצים, תשמחו לדעת שריכזנו עבורכם רשימה איכותית של ספרים שאסור לכם להחמיץ! חובבי ספרים? הרשימה מתעדכנת מידי חודש, הישארו מעודכנים. חג פסח שמח
ביתו של שומר האש | מאת אנג'ליין בולי

מה הם מסתירים?

במותחן "בית הקיסוס" טווה טאנה פרנץ' ביד אמן עלילה מפותלת, מותחת וחכמה, המעמתת אותנו עם השאלה מי אנחנו באמת, ומי היינו מסוגלים להיות בנסיבות אחרות. עלילת מתח מרתקת עם גיבורים מורכבים ודרמה שלא נותנת מנוח. טובי הנסי הוא בחור בר-מזל שהכול מסתדר לו. יש לו משפחה אמידה, חברה אוהבת וקריירה מבטיחה. מזלו משתנה לילה אחד כשהוא מפתיע שני פורצים בדירתו שבדבלין, והמפגש איתם מותיר אותו עם פגיעת ראש, חורים בזיכרון, וקושי גדול לחזור לתפקד. כשנודע לטובי שדודו הוגו חולה וזקוק לעזרה, הוא עובר לגור איתו באופן זמני בבית הקיסוס – בית המשפחה שבו הִרבה לבלות בילדותו ובנעוריו יחד עם דודניו סוזנה וליאון. הוא מקווה שהשהות שם תעזור לדודו וגם לו. אבל אז מתגלה גולגולת בתוך עץ עתיק בגן, ובית הקיסוס שהיה חוף מבטחים מתמלא בשוטרים, בחשדות ובסודות. ככל שהחקירה מתקדמת נערמות השאלות, וטובי מרגיש שהעבר הולך וסוגר עליו: אילו דברים התרחשו בבית הקיסוס מבלי שידע? מה סוזנה וליאון מסתירים, ומדוע הוא הפך לחשוד? והגרוע מכול, איזו אמת איומה אורבת בין קרעי זיכרונו, ואיזה מחיר יצטרך לשלם אם תתגלה? (מאנגלית: ארז אשרוב, הוצאת מודן, 511 עמודים).

בית הקיסוס | מאת טאנה פרנץ'

כוחה של האהבה

"בית הקיץ" מאת ג'ניפר ויינר הוא סיפור מרגש ושנון, על כוחה של האהבה, על ההקרבה שהיא דורשת ועל היכולת האנושית לסלוח.  רובי מכריזה על אירוסיה לבן זוגה גייב וכל המשפחה נסערת. שרה, הנשואה לאביה של רובי, חוששת שמדובר בהחלטה נמהרת ולא בשלה. ורוניקה, אימא של שרה, חושבת שזו הזדמנות טובה לשתף את כולם בבשורות הקשות שקיבלה מהרופאה שלה. ואילו אלי, אביה של רובי, מודאג מאוד. בשיחת ההיכרות הקצרה שניהלו ההורים של בני הזוג הצעירים, הוא זיהה את אימו של גייב כמישהי שניצל בעברו. הוא מבין שהטעות שעשה לפני עשרים שנה עלולה להרוס את אושרה של בתו האהובה ולהכתים את שמו לנצח. אלי המתייסר הולך ומסתגר, לא מסוגל לשתף אפילו את אשתו בסוד שכל חייו ניסה להסתיר, והודף את ניסיונותיה להתקרב אליו. שרה מצידה מסרבת להשלים עם חיי נישואים המבוססים על ניכור ובדידות. מתוסכלת מבעלה ושחוקה מחודשים של סגר ביתי שכפתה עליהם מגפת הקורונה, היא שואלת את עצמה אם עשתה נכון כשוויתרה על קריירה בינלאומית של פסנתרנית לטובת חיי משפחה יציבים ומוגנים. פגישה מקרית ברחוב עם אהוב נעוריה פותחת בפניה מחדש דלת לעולם שהשאירה מאחוריה ומאלצת אותה להחליט איך ייראו חייה מכאן ואילך. (מאנגלית: דורית בריל-פולק, הוצאת מודן, 376 עמודים)

בית הקיץ | מאת ג'ניפר ויינר

ידידות יוצאת דופן

"מאה השנים של לני ומרגו" מאת מריאן קרונין הוא סיפור מצחיק ומריר-מתוק להפליא, שופע חיות ורוך וחמלה, שיזכיר לנו את ערך החיים, את חשיבות המורשת שלנו – כיצד אנו משפיעים על חייהם של אחרים גם לאחר שאיננו עוד – ואת עוצמת כוחה הפלאי של הידידות. החיים קצרים. אף אחד לא יודע זאת טוב יותר מלני פטרסון בת ה-17, ששוהה במחלקה לחולים סופניים בבית החולים "פּרינסס רויאל" בגלזגו. כשלני מחליטה למרוד בהוראות הרופא ולהצטרף לשיעור אומנות בבית החולים, היא פוגשת שם את מרגו הנהדרת מהמחלקה הסמוכה – מורדת נצחית בת 83, לבושה פיג'מה סגולה ובעלת חיבה עזה לעוגות פירות. הקשר ביניהן מיידי, והן מבינות שיחד הן חיו מאה שנים מדהימות. יחד עם הצוות, לני ומרגו מתכננות ליצור מאה ציורים שיציגו את סיפורי המאה שחיו – סיפורים של זִקנה ושל נעורים, של אהבה ואובדן, של אומץ וטוב לב, של רוך בלתי צפוי ושל שמחה צרופה. ככל שהחברות יוצאת הדופן שלהן מעמיקה, מתברר שלחיים יש עוד הרבה מה להציע לשתיים. (מאנגלית: שאול לוין, הוצאת כנרת זמורה, 318 עמודים)

מאה השנים של לני מורגו | מאת מריאל קרונין

גם לתקווה יש עוד מקום

"גם לתקווה יש עוד מקום" מאת אלי אמיתי הוא ממואר מרתק ונוגע ללב. בספר תיאור סיפור חיים שתחילתו בטרגדיה והמשכו בבחירה בתקווה. בילוי משפחתי בים מסתיים במוות ובפרדה מאימו ומאחיו של אלי. אביו שמתייסר מתקשה לאחות את השברים ואלי ואחותו הקטנה מועברים לבית יתומים ובהמשך לפנימיות עד לגיוסו של אלי לצבא. מאז זימנו החיים לאלי מבחנים והחלטות גורליות. אלי שהבין כבר בילדותו שחייו נתונים לאחריותו ידע שלרחמים ולייסורים אין מקום במארג הרגשי שלו. הוא פועל באופטימיות ובמבט שמבטיח טוב. הספר מתמקד במסלולים שאותם חצב אלי במו ידיו כדי לפלס את דרכו בצבא החל מגיוסו לצנחנים וכלה בדרגות הפיקוד הגבוהות. אלי מתאר בספר קרבות שבהם השתתף והוביל, בעיקר בלבנון. הוא כותב שזאת הייתה זירה שצה"ל לא ידע להתמודד איתה כי הם התמודדן מול לוחמי גרילה. עם פרישתו משירותו הצבאי ניהל אלי את רשות הטבע והגנים במשך כעשר שנים והיה אחראי על פרויקטים באפריקה. בשנים האחרונות הוא סגר מעגל – כפר הנוער "כפר גלים" הציע לו את ניהול המקום – המקום בו החלו חייו וסמוך למקום בו טבעו אימו ואחיו. הספר כתוב באופן אישי ופשוט, מעין סיפור בין חברים. הוא מעורר השראה ומכוון אותנו להתגבר על המהמורות הקשות שהקיום מעמיד בפנינו כי רק לתקווה יש עוד מקום. (הוצאת ספרי ניב, 176 עמודים)

גם לתקווה יש עוד מקום | מאת אלי אמיתי

מסרים להתעוררות ולהארה

"האמת האוניברסלית" מאת דנה סיון הוא ספר שנועד לשנות את החיים של כל מי שקורא אותו מקצה לקצה. זהו ספר הדרכה שכולל 51 מסרים להתעוררות ולהארה. המסרים עוסקים בהבנה שהקיום שלנו פה הוא זמני וקסום וכי כל רגע בחיים האלה הוא חשוב ביותר. לאורך הקריאה תיחשפו לאמת המדהימה של הקיום כולו ותחוו רמות מודעות גבוהות מאוד שיגרמו לחיים שלכם ולאופן בו אתם רואים וחווים את עצמכם ואת העולם להשתנות ממש לטובה. ספר זה יפתח אתכם להסתכלות מחודשת על הדרך בה אתם ושאר האנשים סביבכם תופסים את המציאות בתקופת החיים הנוכחית שלנו כאן. מבין המסרים בספר נזכיר כמה: הסוף להזדהות עם מחשבות, יציאה מהתפיסה החברתית, לראות את העולם אחרת, העושר האמיתי שאינו קשור לכסף, להוריד הילוך ולהתבונן, קסם השוני והייחודיות, אשליית החשיבה, הכול תלוי בנו, איך לשנות את החיים ביום אחד, 10 עצות לחיים רגועים, להיות אותנטיים ולחיות באמת, הזמן שלכם להתעורר, הקשבה למהות הפנימית שלכם, מיקוד נכון לחיים מדהימים. מטרת הספר בין היתר היא לשנות את התכנות החברתי השלילי שקיבלנו כשהגענו לעולם לתכנות חיובי ולהבנה שאנחנו כבר חיים בגן עדן ושכבר יש לנו הכול. (הוצאת ספרי ניב, 201 עמודים)

האמת האוניברסלית | מאת דנה סיון

כמה רחוק היא מוכנה ללכת?

"ביתו של שומר האש" מאת אנג'ליין בולי הוא ספר מקסים ומרגש לבני נוער. דוניס פונטיין בת השמונה-עשרה מעולם לא הצליחה להשתלב, לא בעיירה שלה ולא בקרב שבט אוג'יבווה. היא חולמת לעזוב ולפתוח דף חדש, אבל נאלצת להישאר ולטפל באמא שלה. ואז מגיע ג'יימי, הרכש הטרי המקסים בקבוצת ההוקי-קרח של אחיה. אבל כשהקשר בין השניים מעמיק, דוניס מתחילה לחשוד שכוכב ההוקי מסתיר משהו. החשדות מתאמתים כשהיא עדה לרצח מזעזע, שמערב אותה בחקירה של האף-בי-איי לגבי מקורו של סם חדש וקטלני. דוניס, שמכירה את סודות צמחי המרפא של השבט שלה, מסכימה להפוך למודיעה סמויה כדי לאתר את מקור הסם. כשרשת השקרים נפרמת ומקרי המוות הולכים ומתרבים, דוניס תוהה כמה רחוק היא מוכנה ללכת למען הקהילה שלה, גם אם הדבר יקרע לגזרים את הבית היחיד שידעה אי-פעם. (מאנגלית: יעל אכמון, הוצאת כנרת, 491 עמודים)

ביתו של שומר האש | מאת אנג'ליין בולי

אסופת סיפורים אמיתיים ודמיוניים

הספר "סיפור, סיפור" מאת אביחי (אבי) שמידט הוא קובץ מקסים ומרתק של עשרות סיפורים קצרים בהם ניכר העונג שבפלירטוט עם הקורא והניסיון לראות או לנחש את ההפתעה בפניו בסופו של כל סיפור. היא יכולה להיות מהולה בתחושות שונות – כאב, צער, עצב, ייאוש, רוגז, תוגה, שמחה, צחוק, תהייה ותימהון ואולי אפילו פחד וערעור. בסופו של דבר, לא משנה מהי התחושה, העיקר להוציא את הקורא משגרת יומו בתקווה שיישא איתו חלק מהסיפורים ומהחוויות. באופן כללי, רוב הסיפורים בספר הזה, האמיתיים ואלה שלקוחים מהדמיון עוסקים במקריות ובהשלכותיה הלא צפויות האפשריות. על הסיפור "המטרייה": סיפור אמיתי שקרה ברומא. איך קרה שנקנתה חזרה מטרייה שנגנבה מאבי קודם? על הסיפור "התנהלות פיננסית נכונה": מה שנראה בעיני אדם מהיישוב התנהלות מובנת ובוודאי לא רציונאלית, מניעה הרבה מאוד אנשים בעולם. פעולותיהם שנראות לנו באותו רגע לא הגיוניות ואפילו מופרעות גורמות לעיתים לתוצאות משנות חיים. לכאן ולכאן; על הסיפור "אבחנה חדה": סיפור על מקריות – הרבה דברים נקרים בדרכינו ביום-יום שאנחנו דוחקים לקצה התודעה עד שאירוע מסוים, כביכול לא שייך, מעלה בנו זיכרון שיכול בנסיבות המתאימות לפתור בעיה לא פתורה. (הוצאת אוריון, 330 עמודים)

סיפור סיפור | מאת אביחי שמידט

רב-השראה

"ארץ הקוקיות השמימית" מאת אנתוני דואר הוא ספר פנטזיה מרתק, סיפור על חולמים אאוטסיידרים שחייהם ארוגים אלה באלה על פני מאות שנים. זהו סיפור רב-השראה על בעלי שאר רוח שחיים בעולמות מסוכנים, מוצאים בתוכם חוסן פנימי, תקווה ו… ספר. במאה ה-15, נערה יתומה בשם אנה חיה בקונסטנטינופול, המפורסמת בספריותיה. שם היא מוצאת את מה שעשוי להיות העותק האחרון של ספר עתיק בן מאות שנים: הסיפור על אאתון הרועה, שהשתוקק להיהפך לציפור כדי שיוכל לעוף אל גן העדן שבארץ הקוקיות השמימית. בימינו אלה, בספרייה באיידהו, זינו, גבר בשנות השמונים לחייו, עורך חזרה עם ילדים על מחזה המבוסס על סיפורו של אאתון. בין מדפי הספרים טמן סימור, נער אידיאליסט, פצצה שתשנה את חייהם של אנשים רבים ואת חייו שלו. בעתיד הלא-רחוק, ב'ארגוס', החללית הבין-כוכבית, קונסטנס כלואה בתוך כספת, מעתיקה על פיסות נייר את סיפורו של אאתון, שסיפר לה אביה. הסיפור של אאתון מניע את חיי הגיבורים, כל אחד בארצו ובתקופתו. (מאנגלית: אינגה מיכאלי, הוצאת מודן, 416 עמודים)

ארץ הקוקיות השמימית | מאת אנתוני דואר

תחנות חיים

"מהגר איראני" מאת שמשון (קרנדיאן) קורן מציג את סיפור חייו המרגש והמרתק של הכותב החל מילדותו באיראן בשנת 1946, דרך עליית המשפחה לישראל והלחימה במדי צה"ל ועד השנים הקשות במעברה וחרפת הרעב שחוותה משפחתו, לאחר שאביו שהיה המפרנס היחיד במשפחה נפצע בתאונה. הוא חוזר בסיפור לימיו כמתופף בלהקה עד ימינו אלה. תחנות חייו של שמשון והחוויות הרבות שצבר נחשפות בגילוי לב ובנועזות יוצאת דופן.  סיפור חייו של שמשון נפרש בספר בצורה סוחפת. בין השאר הוא מתאר את ימי הילדות של אביו כששניים מבני משפחתו – סבו ודודו של שמשון נרצחו בידי שודדים, על התבגרותו המהירה של האב בשל האירוע הנורא, על נישואיו לאימו, על העלייה לארץ, על ההשתתפות במלחמות ישראל, על אהבות ומקרי מוות קשים ביניהם מותה המיוסר של אימו המבוגרת. התיאורים בספר מצמררים, מרגשים, לעיתים משעשעים ובשום שלב לא משעממים. שמשון מתאר בצורה יפה, אישית וקרובה מאוד את האירועים המרכזיים שעיצבו את חיי המשפחה. הוא מתאר למעשה את מה שעבר על עולים רבים מעדות המזרח במדינות המוצא ובמעברה בה התגורר בבאר שבע. שמשון גם מיטיב לתאר את המצוקה ואת העוני שהיו נחלתם של רבים בארץ. (הוצאת ספרי ניב, 112 עמודים)

מהגר איראני | מאת שמשון (קרנדיאן) קורן

כוחה של ידידות אמת

"שלום אביב" מאת ג'ו לינדלי הוא ספר נפלא לילדים מסדרת "עונות השנה", על יופיו של הטבע ועל כוחה של ידידות אמת. בסדרה תגלו את עולמן של עונות השנה – עולם של רגשות, של הרפתקאות ושל חברות אמיתית! לאחר שהמתינה שנה שלמה, הגיע תורה של אביב לחבוש את כתר מזג האוויר ולהפוך למנהיגת המשחקים. חבריה, סתיו, חורף וקיץ, זוכרים כמה הם נהנו באביב שעבר. אבל הפעם, כשחורף מניחה את הכתר על ראשה, אביב נמלאת בדאגה. האם היא תצליח להעיר את הפרחים, הפרפרים והציפורים, וליצור אביב מיוחד ועליז מאי פעם? והאם חבריה יצליחו לעזור לה להבין שלא תמיד הכול חייב להיות מושלם? (מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת דני ספרים, מנוקד)

שלום אביב | מאת ג'ו לינדלי

מאת: זהר נוי http://www.readbooks.co.il

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות