fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צומחים בצפון: חממת סטארטאפים ברמה בינלאומית בלב הגליל

"אומת הסטארטאפ" היה במשך שנים כינוי לפעילות היזמית המזוהה בעיקר עם אזור מרכז הארץ בתחום שבין תל-אביב להרצליה פיתוח. בעשור האחרון אנו עדים למגמה מעניינת של התרחבות עולם הסטארט-אפ הישראלי לכיוון הצפון. מאות יזמים, אנשי טכנולוגיה ומנכ"לי סטארט-אפ בוחרים להקים ולפתח את החברות שלהם באזור מגוריהם - בצפון הארץ ובגליל בפרט. בלב התופעה הזו עומד פארק ההייטק צפון, שהפך תוך זמן קצר ללב הפועם של הסצנה הסטארטאפית בישראל. הפארק המשתרע על פני 87 דונם, מספק תשתיות טכנולוגיות מתקדמות וסביבת עבודה אידיאלית ליזמות וחדשנות.
Kiinns - Robotic System3A | צילום: יח"צ KIINNS

כיום פועלים בפארק ההייטק צפון כ-30 חברות טכנולוגיה, ביניהן כ-10 סטארטאפים צעירים ודינמיים בתחומים מתקדמים כגון בינה מלאכותית, תחבורה, סייבר, אגריטק, ביוטק ועוד.

הסטארטאפים נהנים מהתשתיות המתקדמות שמציע הפארק, כולל עיצוב חללי עבודה ברמה בינלאומית, נגישות תחבורתית מצוינת, קרבה לתחנת רכבת וחנייה בשפע, לצד מגוון פעילויות רווחה, Wellbeing, העשרה מקצועית ונטוורקינג העוטפות את העובד ומשלימות את החוויה.

KIINNS – מימין לשמאל: ד״ר אהוד פורמן, צביקה פורמן, ד״ר אבי יעקובוביץ' | צילום: יח"צ KIINNS

בנוסף, הם זוכים לליווי ותמיכה צמודים מצוות הפארק. פרויקט WORKPORT – מתחם חללי עבודה משותפים, מהווה אינקובטור ייחודי לסטארטאפים בתוך הפארק, וכבר סייע להבשלתן של מספר הצלחות יזמיות. הפארק מאפשר לסטארטאפים טכנולוגיים חדשניים לפרוח בלב הגליל.

אחד הסטארטאפים הבולטים שצמחו בפארק הוא Adva Biotechnology, חברה העוסקת במכשור לגידול תאים לצורך ייצור והנגשה של טיפול בסרטן ובמחלות אוטואימוניות. החברה החלה את דרכה כשהעסיקה חמישה עובדים בחלל העבודה המשותף WORKPORT בפארק, וכיום היא מעסיקה כ-30 עובדים לאחר מספר סבבי גיוס ובעיצומו של סבב גיוס נוסף ואף שוכרת שטח נרחב בפארק. לדברי היזם ומנכ"ל אדוה ביוטכנולוגיה, ד"ר אוהד קרניאלי, "הפארק סיפק לנו סביבת עבודה שקטה שאפשרה לנו להתמקד בעשייה".

Kiinns ו- Yoran Imaging הן שתי חברות סטרטאפ נוספות שצומחות בפארק הייטק צפון ועובדות במתחם העבודה המשותף המרהיב שמציע הפארק – WORKPORT. המאפיין הייחודי של שני הסטארטאפים הללו הוא ההתמקדות בטכנולוגיות תעשייה 4.0 ובשדרוג תהליכי ייצור במגוון ענפי תעשייה.

בשילוב של טכנולוגיית צילום תרמי, AI ו-Big Data – יורן אימג'ינג, מציעה פתרון לבעיה המשפיעה על תעשיות רבות ביניהן תעשיית המזון, התרופות, הקוסמטיקה, הציוד הרפואי ועוד. החברה מציעה מערכת לבדיקת אטימה של אריזות, דבר המשפיע על איכות המוצר ושמירות הטריות או הסטריליות שלו. זיהוי תקלות בתהליך האריזה מקטין כמעט לחלוטין את האריזות הפגומות היוצאות מפס הייצור ובכך מצמצם את עלויות המוצרים הפגומים, החזרות הלקוח, פסולת ייצור ועלויות רבות נוספות בתהליך.

Kiinns פועלים בתחום של ייצור מזון ומציעים טכנולוגיה מתקדמת המשלבת רובוטיקה, למידת מכונה והנדסה כימית, לביטול הצורך בניקוי קווי ייצור מזון – תהליך שמזהם את הסביבה, יקר מאד ליצרנים ופוגע בבריאות הצרכנים. הטכנולוגיה של Kiinns מצפה את מכונות ייצור המזון בציפוי דק, עמיד ביותר ומאושר למגע במזון. לאחר הציפוי ניתן לייצר מזון במכונות בדרך הרגילה בה הוא מיוצר. בסיום ייצור המזון, הציפוי מוסר במהירות, בתהליך פשוט שמתרחש על רצפת הייצור וכך שהמכונות נותרות נקיות לחלוטין. הציפוי עצמו מתכלה ואינו מזהם את הסביבה. מייד לאחר ההסרה, ניתן לצפות את המכונות שוב, בתהליך שנמשך דקות ספורות, ולהמשיך בפעילות בקו הייצור ללא כל צורך בניקוי. פעולה זו מחליפה שעות רבות של השבתת קווי ייצור לטובת ניקיון, חוסכת שעות של עובדי ניקיון, שימוש בחומרי ניקוי, בזבוז מים ומבטיחה בטיחות מזון ברמה הגבוהה ביותר.

מנכ"ל חברת Kiinns ,צביקה פורמן, ציין: "פארק הייטק צפון מספק לנו כסטארט-אפ את האקו-סיסטם המושלם לצמיחה. לאחרונה, ביוזמת הפארק נוצר עבורנו חיבור משמעותי עם קרן הון סיכון. הפארק מאפשר לנו לפגוש אנשים מצוינים וליצור שיתופי פעולה רבים. אנחנו ממליצים בחום לסטארטאפים באקו-סיסטם הגלילי להגיע לכאן ולמצוא כאן בית חם ועוטף".

הצפון בכלל והגליל בפרט הם שמות נרדפים לנופים ירוקים, סביבה ואיכות חיים. לכן אין זה מפתיע שדווקא כאן צמח הסטרטאפ Agwa המשלב חדשנות טכנולוגית עם גישה אקולוגית לגידול מזון בריא ואיכותי.

המטבח על פי אגווה – ארון גידול הירוקים של אגווה | צילום: יח"צ AGWA

אגווה הוקמה על ידי אגרונום ישראלי בשילוב כוחות עם מומחה לבינה מלאכותית. חברת Agwa פיתחה לראשונה בעולם יחידה ביתית אוטונומית, בגודל מקרר קטן, אשר בה ניתן לגדל בו־זמנית עשרות סוגי ירק ללא כימיקלים. המערכת הביתית לגידול ירקות באופן אוטונומי, מבוססת על קפסולות המכילות זרעים, מערכת השקיה, מערכת לויסות טמפרטורת אוויר ומים, לחות, תאורה, ,pH ודישון אוטומטית המבוקרת על-ידי סנסורים ומצלמות לניטור תמהיל הדישון וזרימת המים. המערכת החכמה מנטרת ומעבדת את המידע באופן מותאם לכל צמח ברמה אגרונומית על ידי שילוב של בינה מלאכותית שתופסת אחוז הולך וגדל בתהליך. התוצאה למשתמשת היא ירק טרי, נקי מכימיקלים בבית לאורך כל השנה. המשתמש מקבל את החומרים, הזרעים והמלצות על אופן הגידול.

גם תחום התחבורה החכמה המתפתח, לא פסח על צפון הארץ. חברת Moovex אשר נמצאת בפארק הייטק צפון כמעט מיומו הראשון, מפתחת טכנולוגיה חכמה לניהול ואופטימיזציה של ציי רכב בזמן אמת. הטכנולוגיה של החברה יוצרת תוכנית אופטימלית עבור צי הרכב על ידי עיבוד נתונים בזמן אמת על הצי, הנהגים והביקושים. באמצעות למידת מכונה, המערכת מתאימה באופן דינמי את המשימות והנתיבים הטובים ביותר עבור כל נסיעה, תוך התחשבות באילוצים והזדמנויות שונות. הטכנולוגיה של Moovex מאפשרת ניצול מיטבי של הצי, חיסכון משמעותי בזמן ובכסף, ומספקת פתרונות אוטומטיים ובזמן אמת לניהול מושכל של ציי רכב.

וכך, ניכר שפארק הייטק צפון ומתחם העבודה המשותף WORKPORT הפועל בו, מספקים תשתית קריטית וסביבה תומכת לסטרטאפים הצפוניים ומהווים נדבך חשוב בפיתוח וצמיחת ההייטק הישראלי באזור הצפון בהיותם HUB לסטרטאפים הישראליים המשגשגים באקוסיסטם הצפוני.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות