fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אמא מיוחדת בדרכה"

למי שטרם הספיקה להכיר את קבוצת הפייסבוק "אמא מיוחדת בדרכה" שייסדה אלמוג עמיאל, שקיבלה את התואר "אמא מיוחדת" בזכות הבן הבכור שלה, שוהם, שאובחן כילד עם אוטיזם. החליטה לפתוח קבוצה לכל מי שיש לה נגיעה לילד/ה עם מוגבלות, ולחשוף את עצמה ואת בנה, ולשתף מנקודת מבטה את הדרך בגידול ילד מיוחד שכזה, עם אהבה, למידה ופרספקטיבה שונה, שכל אחת תוכל לשלב במשפחתה. בקרוב יתקיים מפגש פרונטלי ל"אמא מיוחדת בדרכה" וכולכן מוזמנות בהרשמה מראש.
"אמא מיוחדת בדרכה" אלמוג עמיאל עם בנה שוהם | צילום: עצמי

בקבוצת הפייסבוק "אמא מיוחדת בדרכה" משתפת אלמוג עמיאל, בעלת הקבוצה: "נעים מאוד, שמי אלמוג עמיאל ויש לי משפחה מיוחדת. את התואר קיבלנו בזכות הבן הבכור שלי, שוהם, שאובחן כילד עם אוטיזם. חשבת פעם איך זה לחיות כאילו ענן מרחף מעל ראשך? ככה זה היה אצלי. תמיד הייתה לי ידיעה פנימית כזאת, שיום אחד, יהיה לי ילד עם צרכים מיוחדים. המטרה שלי היא להציג את הילדים עם הצרכים המיוחדים מנקודת מבט שונה, כזו שתפתח אתכם ללמידה, הבנה וכי אין לחשוש מההגדרות, זה תלוי רק בנו, עם אהבה, העצמה ופרספקטיבה שונה, נוכל לשלב אותם ואותנו, המשפחה."

"אמא מיוחדת בדרכה" אלמוג עמיאל עם בנה שוהם | צילום: עצמי

אז איך הכל התחיל?

אלמוג: "לפני שנה בערך צוין ברדיו שבוע המודעות לאוטיזם, בגלגל"צ ניגנו שירים שאנשים עם אוטיזם בחרו, חלק מהשירים היו כאלו ששוהם גם מאד אוהב להקשיב ולשיר.

באחד מהימים בנסיעה הרגשתי בעירה בגוף ממש חום פנימי כזה פיזי, שאני חייבת לעצור בצד ולצעוק בקול גדול או יותר נכון לפרסם בפייסבוק שגם לי יש ילד עם אוטיזם.

כשהגעתי ליעדי הדבר הראשון שעשיתי זה להתקשר למשה בעלי. סיפרתי לו מה אני מרגישה ומה אני רוצה לעשות.

חיכיתי שהוא יעצור בעדי, יכעס עליי, יתעצבן. אבל לא הוא בדרכו העדינה והחכמה אמר לי, 'אני לא אעצור אותך מלעשות מה שאת מרגישה, אבל לפני כן, אני רוצה שתחשבי מה המטרה שלך? מה ההשלכות שיהיו בעקבות החשיפה? והכי חשוב, האם את מוכנה לזה?'

אז בכיתי, כי ציפיתי למשהו אחר והכנתי את עצמי להגנה מאיזה שהיא מתקפה. בכיתי ושחררתי ונשמתי לרווחה. הבטחתי לו שאני אעצור ואחשוב על זה ותודה. תודה שהוא כזה מושלם ומשלים אותי, מרגיע ונמצא שם כדי לתת לי לחשוב כשאני רוצה לפעול באופן אינטואיטיבי ולא תמיד לטווח הרחוק.

ולא, לא פרסמתי כלום באותו הזמן, כי באמת לא הייתי מוכנה לעמוד מול אנשים או המסך ולדבר את זה בקול רם.

היום, שנה אחרי, אני מוכנה!

מוכנה לחשוף, להיחשף, להשפיע לטובה. מהמקום הכי נמוך שהייתי בעקבות האבחנה לתת חבל, יד, כתף, לאמהות אחרות שנמצאות בסיטואציה דומה.

לכן, בנוסף ללימודי הדרכת הורים לילדים עם מוגבלויות שאני לומדת, אני יוצאת בהרצאה על המסע האישי שעברתי ועוברת כל הזמן.

בנוסף, פתחתי את הקבוצה המדהימה שנקראת "אמא מיוחדת בדרכה" כדי לאפשר מרחב בטוח, פתוח ומאפשר למי שצריכה וזקוקה.

הקבוצה מתאימה לכל אישה (גם בלי ילדים עם צרכים מיוחדים) שרוצה לקחת חלק, לתרום מעצמה, מהידע שלה ולהשפיע לטובה.

יום או שבוע מודעות לאוטיזם לא באמת משנה להורים שחיים את זה כל יום וכל דקה."

בתאריך 2.6.22 בשעה 20:30 יתקיים מפגש פרונטלי שבו כולן מוזמנות בהרשמה מראש

ליצירת קשר עם אלמוג עמיאל, או להרשמה למפגש המיוחד בקיבוץ יסעור. השאירו פרטים:

ליצירת קשר עם אלמוג עמיאל, או להרשמה למפגש המיוחד בקיבוץ יסעור. השאירו פרטים:

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות