fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מאור בן הרוש האלוף שלנו מנהריה

מאור בן הרוש הוכתר בשבת האחרונה ובפעם השנייה ברציפות, כאלוף ישראל בשיט דגם לייזר בוגרים. יש לו עשרות זכיות מתחרויות בהן השתתף ברחבי העולם ועם משפחה תומכת וכשרעיה שטראוס לצדו, השמיים הם כבר לא הגבול
שלושת המנצחים מנהריה | צילום: גל קלרפלד
שלושת המנצחים מנהריה | צילום: גל קלרפלד

מאור בן הרוש האלוף שלנו מנהריה

"במקצה אחד לפני השיוט האחרון המאמן אמר לי שמספיק שאגיע בין החמישייה ואני מבטיח לעצמי את הניצחון ולכן זה היה השיוט המשמעותי לי ביותר.

רציתי להבטיח לי את המקום הראשון כמה שיותר מהר ולא להשאיר צ'אנס לאחרים. זה היה מקצה נוסף בו זכיתי במקום הראשון וכך הבטחתי לעצמי את הניצחון ולמקצה האחרון יצאתי בשביל הספורט למרות שידעתי כבר שאני המנצח".

מאור בן הרוש (21 מנהריה) זכה בשבת האחרונה ובפעם השנייה ברציפות במקום הראשון באליפות ישראל בשיט דגם לייזר לבוגרים. לצדו עמדו על הפודיום, בפעם הראשונה בתולדות השיט בישראל, שני שייטים נוספים מאותו המועדון בנהריה,  יואב כפיר (17) שזכה במקום השני ועידו רחמני (16) שזכה במקום השלישי ויחד הביאו השלושה גאווה גדולה לעירם ואף התארחו בלשכתו של ראש העיר, רונן מרלי.

התחרות השנתית של אליפות ישראל לבוגרים בשיט דגם לייזר היא התחרות החשובה ביותר בתחום, אליה מתאמנים השייטים במשך כל השנה. אל מקום התחרות הם מגיעים כשבוע לפני על מנת להתאמן והתחרות עצמה נמשכת שלושה ימים, כאשר בכל יום שלושה מקצים למשך שעה עם הפסקה של 20 דקות בלבד בין מקצה למקצה.

פגשנו את בן הרוש אחרי התחרות ובשיאה של ההתרגשות לשמוע חוויות, להבין כיצד מתנהלת התחרות ומה כל כך מושך אותו אל הגלים:

"המתמודדים בתחרות, בגילאי 16-50, מזנקים יחד ובסיום כל מקצה מקבל כל משתתף את הנקודות בהתאם למקום אליו הגיע, כך שמי שצבר את הכי מעט נקודות הוא הזוכה. בתחרות ישנם ארבעה שופטים, השופט הראשי, נינו שמואלי, שהשתתף באולימפיאדת ריאו מזניק את המתמודדים ושלושת השופטים הנוספים מסיירים בסירת מנוע ומפקחים שכולם מתנהלים באופן חוקי ולפי התנועות המותרות".

הישג עצום אותו רשם מאור הוא בכך שהגיע במהלך התחרות למקום הראשון בששה מקצים מתוך תשעה. ביום הראשון הגיע בכל המקצים אל המקום הראשון וביום השני פעמיים מתוך שלוש, כך הצליח לצבור יתרון אדיר.

"לשמחתי מי שנתן לי את הפייט האמיתי זה החבר'ה הצעירים שהגיעו יחד איתי מהמועדון בנהריה, לא חברה זרים. אני גדול מהם בגיל ובניסיון ולכן אני כמו אח גדול וחונך בשבילם, נוהג ללמד אותם ולתת להם עצות, לכן לראות אותם מגיעים למקומות כאלה זה כייף גדול ותחושת סיפוק וגאווה".

באילו קשיים נתקלת בתחרות?

"בדרך כלל התחרות במאי או בספטמבר כשמזג האוויר יותר נעים ופחות חם, זה יותר נוח לשייטים. השנה זה היה בקיץ בגלל הקורונה אז היה יותר מתיש, כי היה חם נורא וצריך להישאר מפוקסים הרבה שעות".

 

מאור בפעולה | קרדיט: Neuza Aires pereira
מאור בפעולה | צילום: Neuza Aires pereira

 

אהבה שלו לים ולשיט התחילה בגיל צעיר. "מאז ומעולם הרגשתי חיבור לים, זה התעצם בכיתה ה' כשנרשמתי יחד עם ילדים לכיתה לחוג בקיץ ומיד הבנתי שאני אוהב את זה. רוב החברים לכיתה פרשו אך אני הפכתי את זה מתחביב לקריירה.

בגיל 10 כבר התחלתי לשוט בדגם ילדים ובגיל 13, בדיוק ביום הולדתי, המאמן החליט שיש לי את הרמה והנתונים הפיזיים ועברתי לדגם הלייזר המתקדם ביותר שאיתו מתחרים באולימפיאדה".

כשהיה בן 10 כבר השתתף בתחרויות ובגיל 13 הגיע גם לאליפויות ארציות. עד כה השתתף במאות תחרויות, בממוצע של שתי תחרויות בחודש בארץ ובעולם.

"תמיד הייתי בעל נחישות והתמדה. לא חיפשתי הנחות מעולם. השקעתי בלימודים והייתי תלמיד טוב וזאת לצד האימונים האינטנסיביים אחרי שעות הלימודים. למדתי בבית הספר הרב תחומי "עמל אלון" וכל הצוות החינוכי מהמורה ועד המנהל באו לקראתי תמיד ועזרו לי להצליח".

בפברואר 2018 התגייס מאור בן הרוש לחיל הים כספורטאי מצטיין וכחלק מתפקידו סייע בחדר הכושר ולימד את המדריכים על סאפים וגלשני רוח, כדי שיאמנו את הלוחמים. "זאת הייתה זכות עבורי לתרום מעצמי, במיוחד בדברים בהם אני מבין ומתמקצע".

200 ימים בשנה בחו"ל

עד כה התאמן במועדון מועדון הלייזר בנהריה שנחשב לגדול בארץ בארץ בשבע השנים האחרונות, גם ברמה העולמית. שייטי המועדון נמצאים תמיד בעשיריה המנצחת. בשנתיים האחרונות הוא חלק מנבחרת ישראל שמונה ארבעה שייטים ולכן, מתאמן פחות במסגרת המועדון בנהריה, וזאת מכיוון שהוא נמצא 225 ימים מתוך השנה בחו"ל לשם אימונים ותחרויות.

מרבית האימונים מתבצעים בפורטוגל עם המאמן הקבוע והמקומי של הנבחרת, בעל שם עולמי, המוכר בשם צ'אבי.

בתחרויות בחו"ל הוא מתמודד מול 200 שייטים מהשורה הראשונה שמיומנים ומעוטרים בזכיות וניצחונות, שמגיעים מרחבי העולם.

אילו זכיות משמעותיות היו לך עד היום?

"מעבר לששה ניצחונות באליפויות ישראל, זכיתי במקומות מכובדים בשלל תחרויות: באליפות העולם בשנת 2014 עד גיל 16 בדגם לייזר 4.7 הגעתי למקום השלישי, באליפות אירופה עד גיל 17 בשנת 2015 בדגם לייזר רדיאל זכיתי במקום שלישי. בשנים 2015 ו-2017 זכיתי במקום הראשון בגביע אירופה בדגם לייזר רדיאל, בשנת 2017 מקום הראשון באליפות העולם ובאותה שנה זכיתי גם במקום רביעי באליפות אירופה בדגם לייזר רדיאל. בשנת 2019 הוכתרתי לסגן אלוף אירופה בדגם לייזר סטנדרט".

כנגד כל הסיכויים

בשנת 2016 עבר מאור בן הרוש תאונת דרכים קשה ובה התרסקו שתי רגליו. תהליך השיקום כלל השתלה של פלטינות ברגלים ותקופה ארוכה של אשפוז בבית החולים וסדרת טיפולי פיזיותרפיה שמנעו ממנו להתאמן במשך חצי שנה.

בשנת 2017 היו לו שתי תחרויות חשובות: אליפות אירופה ואליפות עולם, ולכן,

מהרגע שקיבל אישור רפואי להתאמן הוא לא חדל ועשה כל שביכולתו להגיע מוכן לתחרות ואכן, כנגד כל הסיכויים הצליח ובגדול.

"כל תקופת ההחלמה האמנתי שלא משנה מה אני אחלים ואמשיך לעשות את מה שאני כל כך אוהב, זה היה חזק ממני. היו לי חששות, אבל ברגע שהתחלתי לחזור לעצמי ולהתאמן בהדרגתיות הבאתי את המאה אחוז שלי ועשיתי כל שביכולתי להתאושש כדי לחזור בעוצמות הכי גדולות".

"באליפות אירופה הייתה לי הפתעה ענקית כשזכיתי במקום הרביעי. מבחינתי עצם ההשתתפות הייתה מתנה לא מובנת מאליה אחרי מה שעברתי. הזכייה החדירה לי מוטיבציה לקראת אליפות העולם שהתקיימה חודשיים אחרי, היה לי חשוב להוכיח את עצמי ובאמת זכיתי במקום הראשון. זאת הייתה הרגשה מטורפת.

מעבר לסיפוק האישי זכיתי גם לסיפוק לאומי, כאשר אחרי הזכייה עליתי על הפודיום עטוף בדגלה של מדינת ישראל וברקע התנגן המנון "התקווה" מול כל מדינות העולם. זה היה רגע שלעולם לא אשכח. זו גאווה ענקית לייצג את המדינה שאני כל כך אוהב".

 

אלוף עולם 2017 | צילום: Isaf, איגוד השייט הבינלאומי
אלוף עולם 2017 | צילום: Isaf, איגוד השייט הבינלאומי

 

ספורטאי מצטיין בצה"ל

בשל התוצאות הגבוהות להן הוא זוכה מוכר מאור בן הרוש כספורטאי מצטיין בסגל של הוועד האולימפי המזכה אותו במעטפת ספורט שכוללת: תזונאי, אספקת כדורי ברזל ומגנזיום ומאמן כושר במסגרת אימונים קבועה בווינגיט. שגרת האימונים שלו מורכבת מששה אימוני שיט בשבוע בני שלוש שעות, ואימוני כושר המשולבים עם רכיבה או ריצה חמישה ימים בשבוע במשך שעתיים. לפני תחרויות או בתחילת עונה הוא יוצא לשבועיים של מחנה אימונים מטעם האיגוד.

איך התאמנת בתקופת הקורונה?

"בתקופת הקורנה מכון הכושר היה סגור והיה איסור להיכנס לים. לא ויתרתי לעצמי. בניתי לי סדר יום מאתגר של אימונים במסגרת האמצעים שיש לי בבית".

מה הכי קשה לך?

"האימונים הם אינטנסיביים מאוד ובחוף אני נחשף המון לשמש, ככה שאני מאבד משקל רב שאני זקוק לו כדי לשמור על מסת שריר. לכן, עליי להשמין באופן תמידי מדברים מזינים בלבד, לא ג'אנק פוד. כדי להשיג את זה אני אוכל הרבה פעמים בכוח, גם כשאני מרגיש מלא וכמובן, גם בשעות מאוחרות בלילה. זה יישמע להרבה אנשים מוזר, אבל להשמין זה קשה מאוד".

וזמן לחיי חברה יש לך?

"לאימונים הרבים והתחרויות, בעיקר בעולם, יש מחיר. אני נמצא 200 ימים בשנה ובכל פעם למשך שלושה שבועות בחו"ל, כך שלא פעם יוצא לי לפספס אירועים חברתיים ומשפחתיים משמעותיים. אני מאוד מתגעגע למשפחה בשהות הארוכה שלי מחוץ לבית.

למזלי, זכיתי במשפחה תומכת שמעבר לליווי הצמוד והחיזוקים משתדלת גם שאעדר מכמה שפחות אירועים משפחתיים ואת הטיולים, למשל, מתמרנים לפי הזמינות שלי. כשאני לא מתאמן, אני נפגש עם חברים, משלים פערים ומבלה. אני מנסה לשלב בצורה הטובה ביותר בין שני העולמות".

ויש לו גם אמא מאמצת

"האמא המאמצת" של מאור בן הרוש, כמו שמגדירים אותה בני המשפחה, היא רעיה שטראוס שמלווה אותו מגיל 13. שטראוס היא כיום יזמית שכחלק מעשייתה הרבה הקימה את מיזם "רוח הגליל" שמטרתו לפתח את הגליל ובמסגרתו תומכת במאור ותורמת סכומים עצומים להצלחתו, בנסיעות ובתי מלון בארץ ובחו"ל בהתאם למקום התחרות, רכישה והשכרה של ציוד, תזונה, חדר כושר ועוד.

"לרעיה הגעתי כשהייתי בן 13. הוריי הבינו שיש בי משהו מיוחד והיו זקוקים לסיוע כספי נוסף שכן ההשקעה בתחום עצומה. הם כתבו מכתב לרעיה שמיד נענתה ורצתה להיפגש איתנו. מאז הפכה חלק בלתי נפרד מהמשפחה".

מי המודל שלך?

"רוברט שיידט. הוא שייט רוח ברזילאי, בן 45, שזכה הכי הרבה פעמים בתואר אלוף עולם וזכה באולימפיאדות רבות. הוא מסי של השיט וזו השאיפה שלי".

על תחרות שחמקה לו מבין האצבעות הוא מספר: "בשנה שעברה התחריתי בקרואטיה באליפות עולם שהייתה צריכה להיערך ארבעה ימים, שלוש תחרויות ביום. בשל כשלי מזג האוויר בוטלו שלושת הימים הראשונים וביום הרביעי כשחודשה התחרות כבר לא הייתי בשיאי.

חודש לפני התחרות זכיתי בסגן אלוף אירופה ולכן הציפיות שלי מעצמי היו גבוהות ובאתי בגישה של לנצח. ציפיות שלא התממשו לצערי, זו תחרות שלמה שחמקה לי מבין האצבעות ביום אחד".

מה החלום שלך?

"כרגע המטרה שניצבת לנגד עיניי היא להגיע לאולימפיאדה. התחרות שיכלה לאפשר לי את כרטיס הכניסה נדחתה כרגע בגלל הקורונה, אבל אני ממשיך להתאמן בכל הכוח, להיות מוכן בכול עת. מהיום שיצאתי מאזור הנוחות שלי והתחלתי להתאמן בעולם הצלחתי להתברג בצמרת ושם אשאר".

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי ובחדשות נהריה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות