fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תגובת האם החשודה בתקיפת מורה בביה"ס סביונים במעלות: "גם אני אמרתי – לי זה לא יקרה"

תגובת האם לאירוע שהתרחש אמש (א') בביה"ס סביונים במעלות פורסמה בפייסבוק על ידה, זאת לאחר שיצאה הודעה מטעם הסתדרות המורים ומשרד החינוך על תקיפת מחנכת. האם מספרת: הילד שלי שנמצא בחינוך מיוחד, רגיש וביישן. סבל הטרדה, הצקות ולגלוג, והעולם שוקט!"
ביה"ס מצפור הסביונים במעלות תרשיחא | צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של עיריית מעלות תרשיחא

הסתדרות המורים החליטה להשבית הבוקר (שני) את הלימודים לשעתיים בבי"ס 'מיצפור הסביונים' במעלות בעקבות מקרה אלימות לכאורה על ידי אם כלפי אחת המורות.

על פי הדיווח של הסתדרות המורים: "האם המדוברת לא הייתה שבעת רצון מטיפול המחנכת בבנה. היא הגיעה לשטח בית הספר, משכה למחנכת בשערה, דחפה וגידפה אותה. המחנכת פונתה באמבולנס לבית חולים נהריה כשהיא סובלת מלחצים בחזה וקשיי נשימה." הוגשה תלונה במשטרה על ידי שני הצדדים.

אמש, האם סיפרה את הצד שלה בפוסט בפייסבוק: "גם אני אמרתי לעצמי: "לי זה לא יקרה". אני לא מאמינה שאני כותבת את זה, תמיד אנחנו קוראים מהצד וחושבים שמקרים כאלה רחוקים מהמציאות שלנו, אבל היום זה הכה בי – זה יכול לקרות לכל אחד!!! אני כותבת את זה בידיים רועדות ומלאת דמעות, פשוט לא מאמינה שזה קרה. אני מגיעה לבית ספר מצפור הסביונים במעלות שמה את הילד במקום שאני סומכת עליו, מפקידה את הדבר היקר לי בעולם. ביציאה מהבית ספר נגשת אליי אמא לתומה ושואלת אותי איך הבן שלי מרגיש? והאם הוא בסדר אחרי המקרה? אני לא מבינה על מה היא מדברת ומבקשת הסברים ומה מסתבר?

"שלפני שבוע שלם! שאף אחד לא חשב לעדכן אותי בכלל!! לילד שלי שנמצא בחינוך מיוחד, ילד רגיש, ילד שקט, ילד מופנם וביישן. כמה ילדים חשבו שזה מצחיק והורידו לו את המכנסיים, נתנו לו מכות וסטירות באיבר המין!! הילד שלי סבל הטרדה, סבל הצקות ולגלוג והעולם שוקט!
אני לא ידעתי דבר וחצי דבר על המקרה. היום נכנסתי לבית הספר כולי בסערת רגשות רוצה לדעת מה קרה??? בידיעה שהמורה שלו ידעה על כך וכנראה לא חשבה שזה כזה חשוב לעדכן אותי!! נכנסת לחדר המורים שבו היא נמצאת ביחד עם המנהלת והיועצת ופשוט מתעלמות ממני, ולמה?? כי הרמתי את הטון!!!!!

"המורה יצאה מחדר המורים, מתעלמת מדבריי ולא מספרת לי הסברים, אז כן, תפסתי לה בג׳קט שתעצור ותסביר לי בדיוק מה קרה לילד שלי, ומה בתגובה???? הזמינו לייייי משטרה!!! למה? כי ״נהגתי״ באלימות כלפיה, אני???? שהילד שלי עבר התעללות והטרדה ואף אחד לא טרח לומר לי? ששבוע שלם הילד שלי מרטיב במיטה ואני לא מבינה מה עובר עליו??? ילד שנמצא בחינוך מיוחד! הם מודעים לרגישות ומודעים לכך שהוא שקט ומופנם ופשוט ניסו איתי את שיטת המצליח, שלמזלי אומנם באיחור – אבל גיליתי וכך אוכל להתחיל לטפל בילד שלי שעבר וממשיך לעבור טראומה פיזית ונפשית! היום זה הילד שלי – מחר חס ושלום שלכם, צריך להתעורר ולעשות לזה סוף!!!!"

המקרה נמצא תחת חקירת המשטרה וחקירת משרד החינוך.

מטעם משרד החינוך נמסר: "משרד החינוך מדגיש כי הוא רואה בחומרה את נקיטת אלימות כנגד אשת חינוך. אלימות כלפי אנשי חינוך היא חציית קו אדום! מרגע הארוע פעל בית הספר על פי הנהלים וההנחיות במקרה של אלימות כלפי אנשי חינוך. מחוז הצפון עומד בקשר, מלווה את המחנכת ושולח לה ברכת החלמה מהירה. צוות הפיקוח והצוות הייעוצי טיפולי מלווים את הנהלת בית הספר, את הצוות החינוכי ואת התלמידים ויעניקו להם את מלוא התמיכה"

יו"ר סניף נהריה והגליל המערבי, אריאלה רדעי גינתה בחומרה את האירוע: "אנחנו לא נעבור בשתיקה על אירועים כאלו. נחצו כאן קווים אדומים שצריכים לעורר את כל מי שקשור במערכת החינוך. אנחנו מגלים אפס סובלנות לכל סוג של אלימות כלפי צוותי הוראה".

תגובת עיריית מעלות תרשיחא: "עיריית מעלות תרשיחא, ראש העיר ומנהלת אגף החינוך, מגנים בכל תוקף ובאופן חד משמעי את מקרה האלימות המזעזע שבוצע כנגד מחנכת מבית הספר מצפור הסביונים ע״י אמו של אחד התלמידים. אין שום מקום לתופעת האלימות בכותלי בית הספר כנגד צוותי ההוראה ואף בקרב התלמידים ואין זה משנה מה המניעים העומדים מאחריה. אנו מצרים על המאורע המיותר הזה ונמשיך לחנך את ילדנו לאחווה, סבלנות וכבוד הדדי. בעקבות הטענות שהעלתה האם אודות האירוע בבית הספר מצפור סביונים, העירייה מבקשת להבהיר בזאת כי אנו רואים בחומרה רבה את התיאורים כפי שתוארו בפוסט שהעלתה האם. מינהל החינוך בעירייה, מנהלת האגף, המפקחת מטעם משרד החינוך, מקיימים תחקיר מלא ומקיף אודות האירוע. גם גורמים בכירים במשרד החינוך במחוז הצפון מעורבים בעניין. אנו נמתין לתוצאות הבדיקה בטרם נסיק מסקנות והפקת לקחים."

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות