fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רכבו של שמעון גורליק אחראי הדת המושעה של המרכז הרפואי לגליל, הוצת ועלה באש

רכבו של שמעון גורליק ששימש כאחראי הדת במרכז הרפואי לגליל, הוצת ונשרף השבוע וזאת לאחר שמספר ימים קודם חובלו צמיגי המכונית. בשנים האחרונות הוגשו נגד שמעון גורליק ששימש רב המרכז הרפואי לגליל ורב שכונה בנהריה, מספר תלונות על פגיעה בנשים ובקטינים במסגרת עבודתו, אולם למרות התלונות הצליח להחזיק בתפקידו, עד שהושעה מעבודתו לפני כחודשיים, לאחר אירוע בו נחשד כי התנהג שלא כשורה עם מאושפז בן 17.
רכבו השרוף של שמעון גורליק | צילום: קובי הרצשטרק
רכבו השרוף של שמעון גורליק | צילום: קובי הרצשטרק

בימים האחרונים הוצת רכבו של שמעון גורליק ועלה באש בחניה סמוך לביתו בנהריה, לאחר שמספר ימים קודם לכן חובלו צמיגי המכונית.

כל זאת לאחר שנציבות שירות המדינה החליטה לאחרונה להשעותו מתפקיד "אחראי ענייני הדת והכשרות" במרכז הרפואי לגליל, לאחר שהוגשה נגדו תלונה על ביצוע פגיעה מינית בנער בן 17 וכשלחובתו עומדות תלונות רבות על פגיעות מיניות ומעשים חמורים שביצע לכאורה בילדים, בילדות ובנשים מבוגרות.

גורליק ששימש בעברו כרב שכונה בנהריה וכרב ומשגיח הכשרות של המרכז הרפואי לגליל, עד שהסמכתו כרב נשללה ממנו בשנת 2016 לראשונה בתולדות הרבנות הראשית, ע"י ועדת המשמעת של הרבנות הראשית וע"י הרבנים הראשיים יצחק יוסף ודוד לאו, בעקבות התלונות הרבות על התנהלותו המוסרית שהגיעו לוועדה ולרבנים ולאחר שסרטון ממצלמות האבטחה שמתעד מעשה לא ראוי שנעשה ע"י הרב, הוצג בפניהם.

סגן שר הבריאות בתקופה ההיא יעקב ליצמן, קרא לגורליק להתפטר מתפקידו כאחראי הדת והכשרות בבית החולים וכתב:"החלטת הרבנות הראשית ברורה והחלטית. מצופה מאישיות הנושאת בתואר רב, לגלות אחריות אישית וציבורית וראוי שלא יישא בתפקידו אלא אם הרבנות הראשית תחליט אחרת". גורליק נתמך ע"י בית החולים ונציבות שירות המדינה וסירב להתפטר.

גם רבה של צפת הרב שמואל אליהו ורב המועצה האזורית מטה אשר שלמה בן אליהו, הפיצו "גילוי דעת" בו ביקשו מהציבור ובמיוחד מנשים: "להתרחק מהרב גורליק, לאור שמועות לא טובות שהגיעו לאוזננו בדבר התנהגותו של הרב שמעון גורליק"

עוד נכתב בהודעת הרבנים: "אנו קוראים לציבור להקפיד ולשמור על דיני יחוד, במיוחד ישמור אדם על בנותיו שלא יתייחדו עם הרב גורליק ולא ידברו אתו כלל".

 

גילוי דעת של הרבנים שמואל אליהו ושלמה בן אליהו בעניין הרב שמעון גורליק

 

בתובענה שנציבות שירות המדינה הגישה נגד גורליק בחודש יולי האחרון לבית הדין למשמעת של עובדי המדינה, נטען שבאוגוסט 2018 בני משפחתו של נער בן 17, ביקשו מגורליק לשהות לצדו ולסייע לו במחלקת הילדים שבבית החולים לאחר ניתוח שעבר.

על פי הוראות התקשי"ר (תקנות שירות המדינה), אסור לעובד לעסוק בפעולות שאינן קשורות בביצוע עבודתו, גורליק הגיע למחלקת ילדים ורצה לקלח את הנער, אולם האחות האחראית במחלקה סירבה ואמרה לו כי אין בכך צורך. גם כירורג הילדים הבכיר במחלקה הבהיר לגורליק שנאסר עליו לרחוץ את הנער.

למרות זאת הורה גורליק לנער להיכנס למקלחת ולהתקלח, על פי התובענה נכנס גורליק אל המקלחת, צפה בנער המתקלח וסיבן את גבו.

גורליק זומן לחקירה באגף המשמעת בנציבות שירות המדינה ומהתובענה שהוגשה נגדו, עולה שלאחר שנחקר בנציבות, פנה לאחות שביקשה ממנו לא לסייע לנער ומשמשת כעדה בתובענה, במכתב איומים שבו כתב בין השאר: "אין סליחה ואין מחילה, לא בעולם הזה ולא בעולם הבא" ו"החיים והמוות ביד הלשון".

שמעון גורליק

 

בחודשים האחרונים ניהל גורליק מאבק נגד הכוונה להשעותו מתפקידו ומעבודתו, לאור האישומים שבאו לידי ביטוי בתובענה שמפאת חריגותה, הובאה להחלטת נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ עצמו ונטען בה שגורליק "עסק בעניינים שאינם קשורים בעבודתו, גם לאחר שנאסר עליו לעשות זאת" וביצע לכאורה "עבירה של הדחה בחקירה בדרך של איומים". עוד נטען בתובענה שפעולותיו של גורליק חורגות מתפקידו בבית החולים ומהוות "פגיעה בערכים הבסיסיים של שמירה על כבוד החולה ופרטיותו, בכל שלבי הטיפול הרפואי".

נגד גורליק עמדו בעבר לא מעט תלונות על פגיעות מיניות ומעשים חמורים אחרים, אך עד כה אלו לא הביאו לכל מהלך של הפסקת עבודתו או הרשעה פלילית.

כבר בשנת 2007 נעצר גורליק בחשד לביצוע שורה של עבירות ומעשים מיניים, בהם מעשים מגונים בילדה בת 7 במהלך חגיגות שמחת תורה שהתקיימו בקהילתו שבנהריה, פגיעה מינית בילד בן 10 ובמתלוננת בת 30 חוזרת בתשובה מהצפון, שפנתה גם ל"פורום תקנה" שסייע לה נגד גורליק.

כל התלונות בעניינו במהלך השנים נסגרו לבסוף מחוסר ראיות מספיקות כדי להעמידו לדין פלילי.

"פורום תקנה" הוקם בשנת 2003 על ידי גדולי תורה, אנשי ונשות חינוך, משפט וטיפול, במטרה לפעול למניעת פגיעות מיניות על ידי בעלי מרות וסמכות בציבור הדתי.

מטרת הפורום היא ליצור דרך נוספת לטיפול בתלונות על הטרדה מינית שאינן מגיעות לטיפולן של רשויות החוק, פעילות הפורום עוסקת גם בהעלאת המודעות לפגיעות מיניות בקרב אנשי חינוך ואישי ציבור בעלי סמכות ומרות במגזר הלאומי דתי.

ראשי הפורום הבהירו ש "לפי הנהלים המקובלים בעמותה, הוצע למתלוננת לפנות תחילה למערכת המשפטית, אולם מכיוון שסירבה להתלונן במשטרה, הוצע לה לפנות לנציבות שירות המדינה".

עקב פתיחת הבירור בנציבות שירות המדינה, הפסיקו בפורום את הטיפול בענינה, בהתאם למדיניות הפורום לא להתערב במקום בו פועלות רשויות החוק.

בית הדין למשמעת של עובדי המדינה בחיפה, זיכה באוגוסט 2011 את גורליק מאשמה של הטרדה מינית של המתלוננת, שטענה שבעת שסעדה את אחיינה הפעוט שאושפז במרכז הרפואי, הרב הטרידה מינית וזאת עקב ספק שנוצר אצל השופטים.

רב העיר נהריה הרב ישעיהו מייטליס, אישר לנו שההסמכה לרבנות של שמעון גורליק נשללה ע"י הרבנות הראשית ומאז הפסיק לשמש כרב שכונת עמידר בנהריה.

תגובת נציבות שרות המדינה

מנציבות שירות המדינה נמסר: "נגד גורליק נפתחה חקירה פלילית בעקבות תלונה של אנשי צוות בית החולים. התיק הפלילי נסגר על ידי המשטרה ולמרות זאת אגף המשמעת מצא כי יש מקום להעמידו לדין והגיש כנגדו תובענה לבית הדין למשמעת של עובדי המדינה. בעקבות הגשת התובענה המשמעתי ולאור חומרת המיוחס לו, נערך לגורליק שימוע באגף המשמעת ונציב שירות המדינה החליט להשעותו עד לתום ההליכים המשמעתיים נגדו".

תגובת המרכז הרפואי לגליל

מבית החולים לגליל בנהריה נמסר בתגובה: "הנושא מטופל על ידי אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה ונפעל בהתאם להנחיותיו". בבית החולים ביקשו להדגיש כי "מעבר לאמור, תפקידו של מר שמעון גורליק הינו משגיח כשרות".

המרכז הרפואי לגליל צילום: רוני אלברט
המרכז הרפואי לגליל| צילום: רוני אלברט

תגובת משטרת ישראל

"לתחנת המשטרה בנהריה, הוגשו תלונות בגין החבלה בצמיגי רכבו של גורליק ובגין שריפתו, עד כה טרם נמצאו חשודים במעשה".

תגובת עורכת דינו של הרב גורליק

עורכת הדין אילה הוניגמן מסרה מטעמו של שמעון גורליק: "כתב התובענה נוגע רק לארוע חד פעמי של חריגת הרב גורליק מסמכות מקצועית ואיננו מתייחס להאשמה כלשהיא בהטרדה מינית, הרב גורליק דוחה בתוקף כל ניסיון לרמז לכיוונים אחרים, שהינם בגדר לזות שפתיים ולשון הרע".

הרב גורליק סמוך ובטוח שבית הדין למשמעת יקבל עמדתו כי מדובר באירוע קל ברף המשמעתי הנמוך ביותר ואמצעי המשמעת שיוטל עליו יהיה בהתאם וכי ישוב במהרה לתפקידו כאחראי כשרות בבית החולים".

לגבי שריפת הרכב והחבלה בצמיגיו, מסרה עורכת הדין הוניגמן: "לא קדמו לאירועים אלו איומים כלשהם על הרב גורליק ואין לו מידע ו/או סיבה להתרחשותם".

 

 

הישארו מעודכנים בחדשות נהריה וצפון 1 ובפייסבוק שלנו!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות