fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סערה בטקס בוגרי הפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה בעקבות נאומו הפוליטי של רקטור האוניברסיטה

 שופט העליון יוסף לרון דיבר על משפט , חמלה ושום מילה על פוליטיקה. צילום: ד"ר רינה אבי נכדו

 

עשרות בוגרות ובוגרי תואר ראשון ומוסמך במשפטים מחו נגד נאומו הפוליטי של רקטור אוניברסיטת חיפה גור אלרואי  בטקס שהתקיים הערב.

הרקטור בנאומו הפוליטי אמר:" נראה שאין מי שיכול לעצור ולמנוע את ההתרגשות הבאה עלינו לרעה. שמיכת הטלאים הישראלית היפה והססגונית נפרמת תפר אחר תפר …אתם מסיימים את לימודיכם באחת התקופות הקשות והרות הגורל שחוותה החברה הישראלית מאז מלחמת העצמאות. המערכת המשפטית בכלל ובג"צ בפרט נמצאים תחת מתקפה שמטרתה למוטט את שלטון החוק ולהגדיל את השפעתם של פוליטיקאים על מערכת המשפט הישראלית. שתי נשים אמיצות עומדות בפרץ היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות. אני מבקש מעל בימה זו לחזק את ידיהן בשמירתן על המבצר.

מכאן החל לתקוף את נבחרי הציבור מהשר לשעבר אריה דרעי ועד לראש הממשלה : "אזרח שהורשע וישב בבית הסוהר על שוחד ונאשם בהעלמת מס אינו יכול לכהן בתפקיד ציבורי כח"כ ובוודאי שלא כשר בממשלת ישראל…ממשלה רשאית לקדם רפורמה במערכת המשפט אבל ראש ממשלה שנאשם בשלוש עבירות של שוחד מרמה והפרת אמונים אינו יכול במשמרת שלו לבטא את הרפורמה…."

חלק מההורים מחו על הנאום הפוליטי כמו חלק גדול מבוגרי התארים . האבטחה התערבה בהרגעת הרוחות, כמחאה היו גם מספר בני משפחות שעמדו בעת נאומו עם הגב אליו.

ככל שגברה מחאת הבוגרים על הנאום הפוליטי ההגביר הרקטור את קולו וזעק: "כי זהו אינו נאום פוליטי".

 

 

 

בעת חלוקת התעודות היו בוגרים שסירבו ללחוץ את ידו של הרקטור. אורח הכבוד בטקס היה שופט בית המשפט העליון יוסף אלרון.

לכשתתקבל תגובת האוניברסיטה היא תפורסם במלואה.

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות