fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: נחנכה כיכר ע"ש הרב קלר ששימש הרב הראשי של העיר

הוסר הלוט בכיכר ע"ש הרב ד"ר אהרן קלר ז"ל, ששימש במשך יותר מחמישה עשורים כרבה הראשי של העיר והיווה דמות משמעותית בחיי הקהילה.
הסרת הלוט בכיכר ע"ש הרב קלר ז"ל | צילום: מיקי אלקובי
הסרת הלוט בכיכר ע"ש הרב קלר ז"ל | צילום: מיקי אלקובי

בטקס הסרת הלוט בכיכר שבצומת הרחובות הרצל-סולד השתתפו בני משפחת קלר, רב העיר וחתנו של קלר, הרב ישעיהו מייטליס, ראש עיריית נהריה רונן מרלי ואורחים נוספים.

הרב קלר נולד בגליציה בשנת 1909 ועלה ארצה ב-1939. לאחר שהגיע לנהריה בשנת 1943, החל לספק מענה למתיישבים הראשונים בנהריה והניח את היסודות לחיי הדת במושבה החקלאית שהוקמה על ידי יהודים שעלו ארצה מגרמניה. הרב הפך עד מהרה לדמות רוחנית מרכזית ושימש כאב בית הדין בכל אזור הגליל המערבי. הוא נלחם לא פעם בהחלטות של שלטונות המנדט הבריטי, ביקר את אסירי המחתרות בכלא, חיתן זוגות צעירים בחצר ביתו הפרטית, קידם פעילות להעלאת יהודים ארצה יחד עם הסוכנות היהודית ונתן את דעתו ההלכתית בסוגיות רבות. הוא הלך לעולמו בשנת 1998 ונקבר בבית העלמין הישן בעיר.

הרב מיכאל קלר, בנו של הרב אהרון קלר והרב ישעיהו מייטליס, המכהן כיום כרב העיר נהריה, הודו לראש עיריית נהריה רונן מרלי ולחברי ועדת השמות בעירייה, על שהחליטו פה אחד להנציח את זכר הרב ולקרוא על שמו כיכר מרכזית הנמצאת סמוך למקום בו התגורר הרב עם בני משפחתו. הם שיתפו את הנוכחים בקשר החזק של המשפחה לעיר ולתושביה.

ראש עיריית נהריה, רונן מרלי: "אנחנו שמחים ונרגשים להנציח דמות משמעותית וחשובה כל כך שתרמה רבות להווי והרוח הקהילתית בעיר נהריה עוד מימיה כמושבה קטנה. מלבד ההנצחה בכיכר הצבנו עמדת הסברה לדורות הצעירים יותר שיכירו וידעו את פועלו המשמעותי והערכי של הרב אהרן קלר".

הסרת הלוט בכיכר ע"ש הרב קלר ז"ל | צילום: מיקי אלקובי
הסרת הלוט בכיכר ע"ש הרב קלר ז"ל | צילום: מיקי אלקובי

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות