fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: התחבורה הציבורית חזרה לרחוב השקד

שלב ראשון בתוכנית נרחבת לשדרוג מערך התחבורה הציבורית בנהריה יצא לדרך, עם הפעלת קו 8 שיחבר את תושבי שכונת עין שרה לכל חלקי העיר. 
התחבורה הציבורית חזרה לרחוב השקד | צילום: דוברות עיריית נהריה
התחבורה הציבורית חזרה לרחוב השקד | צילום: דוברות עיריית נהריה

לאחר יותר מעשור שתושבי רחוב השקד בשכונת עין שרה בנהריה נאלצו לצעוד מרחקים ארוכים כדי להשתמש בתחבורה ציבורית, הם יוכלו החל מהשבוע להעלות על האוטובוס בתחנה ממש מתחת לבית. קו 8 הרחיב את פעילותו, וכעת יעבור ברחוב השקד במסלול דו-כיווני ותושבי הרחוב יוכלו להגיע באמצעותו לשדרות הגעתון תוך פחות מ-10 דקות, וליעדים נוספים ברחבי העיר, כמו בית החולים לגליל, המידעטק והספרייה העירונית, בית הספר כצנלסון, בית הספר גולדה, חטיבת הביניים נופר, בית הספר בגין, אולפנת הראל, קניון ארנה וקניון הצפון.

פעילות הקו תתקיים בשלב הנוכחי במתכונת מצומצמת, ותורחב במהלך חודש ינואר, עם הגעת האוטובוסים החדשים כחלק מהמהפכה הנרחבת בתחבורה הציבורית בעיר נהריה. ראש עיריית נהריה רונן מרלי, הצטרף השבוע לנסיעה בקו 8 המחודש ושוחח עם התושבים שנסעו בו ובירכו על הרחבת השירות לרחוב השקד.

בשנים האחרונות נהריה עוברת פיתוח אורבני מואץ, עם אכלוס השכונות החדשות וקידום מיזמי התחדשות עירונית רחבי היקף. לפיכך, קידמה העירייה בשיתוף עם משרד התחבורה, הרשות הארצית לתחבורה ציבורית וחברת נתיב אקספרס, תוכנית לשדרוג מערך התחבורה הציבורית. תוכנית זו תשפר את השירות בטווח המיידי והיא כוללת 17 אוטובוסים חדשים וכ-20 מיליון ש"ח תוספת בבסיס התקציב מדי שנה.

״מדובר בשינוי משמעותי עבור כלל התושבים המשתמשים בתחבורה ציבורית. אחרי שנה וחצי של עבודה מאומצת של אגף ההנדסה שלנו ושל מאור תורג'מן שהיה הרפרנט לנושא הזה. הצלחנו להגיע למהפכת התחבורה הציבורית בעיר נהריה, שתיתן מענה נרחב לצרכים של העיר המתפתחת״, ציין ראש העיר רונן מרלי שהוסיף, ״הניסיון בארץ ובעולם מוכיח, שהשקעה בתחבורה הציבורית בערים, מגבירה את תנועת הולכי הרגל ברחוב ומחזקת את העסקים והמסחר בעיר. אנו רק בתחילת התהליך שצפוי להתרחב במהלך חודש ינואר. שיפור השירות בנהריה הוא חלק מחזון העיר שאנחנו מובילים לפיתוח פתרונות תחבורתיים ירוקים, דבר שיתמוך בצמיחה המהירה של נהריה, יחבר את כל שכונות העיר יחדיו ויעצים את שדרות הגעתון כמרכז כלכלי״.

פרטים נוספים, לוחות זמנים ומידע על הגעת האוטובוסים בזמן אמת, ניתן למצוא בכל אחת מאפליקציות התחבורה הציבורית או באתר חברת נתיב אקספרס.

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות