fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה דורגה במקום ה-7 במדד עשיית עסקים ברשויות מקומיות

מדד עשיית עסקים ברשויות המקומיות של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה מצא: נהריה מדורגת במקום השביעי בין הרשויות הבינוניות בישראל.
עיריית נהריה | צילום: דורון גולן
עיריית נהריה | צילום: דורון גולן

הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, פרסמה את מדד עשיית עסקים ברשויות מקומיות במסגרתו דורגו 75 הרשויות בישראל בהן מספר העסקים הגדול ביותר. נהריה שדורגה אשתקד במקום ה-14 טיפסה למקום השביעי עם שיפור במכלול מרכיבי המדד. במדד ידידותיות הרשות המקומית לעסקים בזמן קורונה, מדורגת נהריה במקום ה-8.

הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים עורכת את מדד הרשויות המקומיות זו הפעם החמישית ומטרתו לשמש כלי עבודה עבור הרשות המקומית, שכן הוא מאפשר לכל רשות להשוות את ביצועיה לרשויות אחרות במגוון פרמטרים, וכן לנתח את ביצועיה בתחומים בהם היא פעילה. המדד מתבסס על מספר פרמטרים שנבחנים בכל רשות ובוחנים את רמת ה"ידידותיות" של הרשות לעסקים המצויים בתחומה. המדד מחלק את הרשויות לשלוש קבוצות גודל לפי מספר תושבים.

נהריה שדורגה בשנה שעברה במקום ה-14 זינקה אל המקום ה-7 עם שיפור במכלול הפרמטרים: שביעות רצון, נגישות מידע, ארנונה ומכרזים. שביעות הרצון מהרשות נבדקה באמצעות סקר שערכה הסוכנות בקרב עסקים מקומיים. הסקר בחן את ההיבטים הבאים בהתנהלות הרשות המקומית: קידום עסקים, פיקוח ואכיפה, גבייה תשלומים ושילוט, ושירותים שהרשות מעניקה לעסקים.

נגישות למכרזים, הינו דירוג שסוקר את המכרזים שפרסמה הרשות ובנוי משני פרמטרים: שקיפות המכרזים (המידה בה מסמכי המכרזים מוצגים ונגישים באתר הרשות) ודרוג ידידותיות הפרמטרים של המכרז לעסקים קטנים. נגישות המידע – דירוג זה מבוסס על היקף המידע המוצג לעסקים באתר הרשות, מידת הנוחות הכללית להגיע ולהבין אותו, ועל רמת הדיגיטציה של שירותי הרשות. ארנונה – הדירוג נבנה באמצעות השוואה של ממוצע הארנונה העסקית ביחס ל-75 הרשויות המשתתפות במדד.

בנוסף למדד הרגיל, הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים ביצעה השנה גם דירוג מיוחד נוסף הבוחן את הפעילות של הרשויות המקומיות, לטובת העסקים, בזמן משבר הקורונה. במדד זה מדורגת נהריה במקום ה-8 מבין הרשויות הבינוניות בישראל.

 

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות