fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מתווה משרד החינוך: "אולי את החיסון לקורונה אפשר להפיק מדם המורות של כיתות א'-ב'?"

משרד החינוך פרסם היום את מתווה החזרה ללימודים בראשון לספטמבר. המורים שמעו על המתווה לראשונה בתקשורת. במסגרת המתווה יתבצע גיוס של סטודנטים וכוח אדם לא מועסק במשק המתאימים לעבוד כעוזרי חינוך
מתווה משרד החינוך | Photo by Julia M Cameron from Pexels
מתווה משרד החינוך | Photo by Julia M Cameron from Pexels

"אולי את החיסון לקורונה אפשר להפיק מדם המורות של כיתות א'-ב'?"

כך נכתב היום (רביעי), ספק בצחוק ספק ברצינות, בקבוצת פייסבוק של מורים, לאחר שהתפרסם מתווה משרד החינוך לפתיחת שנת הלימודים תשפ"א בראשון לספטמבר, על פיו, ילדי הגנים ותלמידי כיתות א'-ב' ילמדו במתכונת רגילה.

לעומתם, תלמידי כיתות ג'-ד' ילמדו במתכונת מלאה, כשהם מחולקים לחצאי כיתות הכוללות עד 18 תלמידים בכיתה. לצורך כך, ישתמשו גם במרחבי הלימוד של כיתות ה'-ו', שילמדו במתווה משולב הכולל למידה מרחוק ולמידה במוסדות החינוך (לפחות יומיים בשבוע), כשגם הם מחולקים לחצאי כיתות -עד 18 תלמידים בכיתה.

במשרד החינוך ביקשו להדגיש כי יעשה מאמץ מרבי לאפשר לכיתות אלו ללמוד בכיתות לימוד יותר מיומיים בשבוע, בין היתר באמצעות לימוד במרחבים ובמבנים סמוכים למוסד החינוכי.

תלמידי כיתות ז'-יב' ילמדו במתווה משולב הכולל למידה מרחוק ולפחות יומיים בשבוע במוסדות החינוך, כשהם מחולקים לחצאי כיתות (עד 18 תלמידים בכיתה).

לטובת פיצול ותגבור הכיתות, יחלו כבר בשבוע הבא בהליך מיוחד של גיוס מהיר, שיכלול מורים חדשים והרחבת עבודתם של מורים מועסקים. כמו כן, יתבצע גיוס של סטודנטים וכוח אדם לא מועסק במשק המתאימים לעבוד כעוזרי חינוך.

לוח הזמנים הקצר מחייב תחילת יישום התכנית על ידי ראשי הרשויות, מנהלי מחוזות החינוך ומנהלי בתי הספר כבר בתחילת השבוע הבא כתנאי לפתיחת הלימודים באחד בספטמבר (גיוס כח אדם, הכנות לוגיסטיות וכדומה).

מנהלת מחוז צפון, ד"ר אורנה שמחון, התייחסה היום למתווה ומסרה כי תגובת ראשי הרשויות היא חיובית מאוד. "בשיחות שקיימתי עמם שמחו ראשי הרשויות על קיום מתווה המאפשר היערכות מוקדמת והתארגנות נכונה לקראת חזרת התלמידים לספסל הלימודים ולהורים להמשיך ולצאת לעבודה ולנהל שגרה. המחוז עומד בקשר צמוד עם הרשויות, כך גם הפיקוח, שילווה את מנהלי אגפי החינוך ברשויות ואת מנהלי בתי הספר ביישום המתווה". לשאלה האם יצליחו במחוז לגייס את כל כוח האדם הדרוש, נענינו כי "משרד החינוך במחוז הצפון נערך בכל נושא כוח האדם וייתן בזמן אמת מענה הולם לצרכים".

בתוך כך, בעיריית מעלות תרשיחא מסרו כי: "מערכת החינוך בעיר קיבלה את המתווה, תלמד ותיערך על פיו בהתאם", ועיריית עכו מסרה כי "כמו במתווים הקודמים, תהא ערוכה ובצורה מיטבית". גם במועצה האזורית מטה אשר מסרו כי הם פועלים כעת בכדי לעמוד בלוחות הזמנים ולהיות ערוכים בהתאם להנחיות, וכי "מחלקת החינוך יחד עם מנהלי בתי הספר והפיקוח התחילו לעבוד על הנושא לאחר גיבוש עקרונות ותוך חשיבה יצירתית מותאמת לכל בית ספר, מאפייניו וצרכיו".

עפ"י המתווה, תחת ההנחיות הכלליות, יתאפשרו פתרונות דיפרנציאליים בין יישוב ליישוב, בין מוסדות חינוך שונים ובהתאם לצרכי המגזרים השונים. זאת בכפוף לאישור משרד החינוך, כדי לאפשר לראשי הרשויות, למנהלי מחוזות החינוך ולמנהלי בתי הספר גמישות בניהול התוכנית, והתאמתה לצרכים הייחודים של כל מוסד חינוכי. התכנית תאפשר את הפעלת מסגרות החינוך באופן זה למשך כל השנה, או עד לקבלת החלטה אחרת. לציין כי אוכלוסיות ייחודיות יקבלו מענה נקודתי להמשך קיום המסגרות, ללא תלות בשיטת ההפעלה הראשית (בהן: החינוך המיוחד, נוער בסיכון, כפרי נוער וכדומה).

בשל ההיערכות המורכבת הנדרשת לטובת פיצול לחצאי כיתות, לא ניתן יהיה לעבור ללימודים בחצאי כיתות בגני הילדים ובכיתות א'-ב', אשר יתחילו ויסיימו את הלימודים במתכונת שאושרה ע"י משרד הבריאות.

לבקשת משרד החינוך, תקצב משרד האוצר את התכנית ב-4.2 מיליארד שקלים. התכנית והתקציב יובאו לאישור הממשלה.

משיחות עם מספר עובדות הוראה במחוז, עולה כי האופן שבו תפתח השנה בגנים ובכיתות א'-ב' גורם לאי שקט בקרב גננות ומורות, שחשות כי הן מופקרות לגורלן, אך ממשרד החינוך נמסר כי נתוני התחלואה בגילאים צעירים הם קטנים ביותר ומשרד הבריאות מנחה בעניין זה, כגורם המקצועי.

יחד עם זאת, בעקבות פרסום המתווה בתקשורת, מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד שלחה הערב מכתב לעובדי ההוראה בו כתבה: " כפי שוודאי ראיתם שוב משרד החינוך בוחר לפרסם בתקשורת את עקרונות החזרה ללימודים, במקום לאנשי החינוך שהוא מעסיק. לאור זאת, הנחיתי את מנהלי בתי הספר להמשיך בחופשת הקיץ ולא לשתף פעולה עם המתווה".

 

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי וחדשות נהריה!

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות