fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כנס נהריה על רפואה ושואה התקיים במרכז הרפואי לגליל

במרכז הרפואי לגליל התקיים כנס נהריה ה-22 על רפואה ושואה, שהוקדש לזכרו של פרופ' שאול שאשא ז"ל, מייסד הכנס ומי שעמד בראשו, אשר הלך לעולמו לפני חצי שנה.
מנהל המרכז הרפואי לגליל, פרופ' מסעד ברהום, יו"ר הוועדה המארגנת, ד"ר הדס שאשא-לבסקי ומנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש | צילום: רוני אלברט

הכנס, בו משתתפים מדי שנה אנשי רפואה, היסטוריונים וחוקרים, מהווה מפעל ייחודי בישראל, העוסק בהיבטים שונים של התחלואה והרפואה בתקופת השואה ולאחריה.

בפתח הכנס, שנערך הן באופן פרונטלי והן באמצעות ה"זום", נישאו דברי ברכה מפי יו"ר הוועדה המארגנת, ד"ר הדס שאשא-לבסקי; מנהל המרכז הרפואי, פרופ' מסעד ברהום; מנכ"ל בית לוחמי הגטאות, יגאל כהן, וד"ר מרים עופר מהאקדמית גליל מערבי.

ד"ר שאשא-לבסקי, בתו של פרופ' שאשא, גילתה שהספיקה לתכנן עם אביה את הכנס, קבעה איתו את התאריך ואף החלו לחשוב יחד על התוכנית. כמו כן הוסיפה, כי הכנס הוא אחד ממפעלי חייו, והמשך קיומו מהווה בבחינת המשך נשיאת הלפיד והנצחה ראויה לפועלו ואישיותו.

פרופ' ברהום אמר, כי מוזר לו להיות בכנס זה לראשונה ללא נוכחותו של פרופ' שאשא, עליו אמר שהוא ודאי משקיף על כולם מלמעלה וגאה בהמשך המסורת. בנוסף אמר, כי הסיפורים שנחשפים ע"י ניצולי השואה, הדורות הבאים והחוקרים, מאפשרים לכולנו לבנות פסיפס מרגש של מחקר וחינוך, שילווה אותנו עוד שנים רבות.

אחד ממשתתפי הכנס היה מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, שנטל חלק בפאנל בנושא "סיוע רפואי באזורי אסון הומניטרי – ההקשר ההיסטורי והשלכות לימינו".

כמו כן קיבל פרופ' אש תעודת הוקרה מהוועדה המארגנת על תרומתו לחקר, הוראה וחינוך הרפואה בשואה.
פרופ' אש שיבח את הוועדה המארגנת והדגיש כי זו זכות עבורו להשתתף בכנס זה, עליו אמר ש"חשיבותו רק עולה יותר ויותר מדי שנה".

כמיטב המסורת חולק הכנס לשלושה מושבים (היסטורי, רפואי וחינוכי-אתי). המושב הראשון עסק במערך הרפואי ורופאים בתקופת השואה, השני בהיבטים רפואיים בתקופה זו ואחריה, והשלישי – בהיבטים חינוכיים ואתיים והשלכות לימינו.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות