fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ט"ו בשבט חברתי: חברת נטפים התגייסה למיזם הדירות הירוקות של עמותת כוונים

מיזם "דירות ירוקות בכוונים" הצמיח והקים גינות נוי במרפסות ובבתים של צעירים עם מוגבלויות בנהריה ובחיפה. חברת נטפים תרמה את מערכות ההשקיה, ערכה לחניכים של עמותת כוונים הכשרות ומסייעת בייעוץ מקצועי.
עובדי נטפים יחד עם המדריכים והחניכים של עמותת כוונים | צילום: יח"צ נטפים
עובדי נטפים יחד עם המדריכים והחניכים של עמותת כוונים | צילום: יח"צ נטפים

ט"ו בשבט ירוק במיוחד בנטפים, חברת ההשקיה הגדולה בעולם התגייסה לסייע לעמותת כוונים במיזם "דירות ירוקות בכוונים" – הכשרות להקמת גינות נוי במרפסות ובבתים של צעירים עם מוגבלות בנהריה ובחיפה.

המטרה: להקל על הבידוד החברתי שהקורונה כפתה על כולנו, להעניק גם בסגר, כשכולם נמצאים יותר ויותר בבית, תחושה נעימה של ירוק ופריחה, ולאפשר לאותם צעירים לרכוש מיומנויות לגידול וטיפול בצמחים שונים בדירותיהם, מתוך מטרה לפתח תחושת מסוגלות, אחריות, סיפוק, בטחון עצמי ורוגע.

חברת נטפים תרמה את מערכות ההשקיה, ערכה לחניכים ולצוות של עמותת כוונים הדרכה על התקנת ותפעול המערכות ומסייעת בייעוץ מקצועי לצורך הקמת הגינות.

כמו כן נרתם לטובת הפרויקט גם נמרוד עורף, אושייה בתחום הדרכת גינון ביתי, ועזר לכוונים לידע את הציבור בחשיבות הפרויקט ולגייס כספים ייחודיים למימון אדניות ועציצים, אדמה, שתילים וצמחים שונים ל-28 דירות שייקחו חלק בפיילוט.

 עובדי נטפים יחד עם המדריכים והחניכים של עמותת כוונים | צילום: יח"צ נטפים
עובדי נטפים יחד עם המדריכים והחניכים של עמותת כוונים | צילום: יח"צ נטפים

עמותת כוונים פועלת להכשרת צעירים עם מוגבלות לעבור לדיור עצמאי ומשולב בקהילה

במכינות כנפיים וכרמל של העמותה, צעירים בני 18 עד 30 עם מוגבלויות פיזיות, חושיות (כבדי ראיה וכבדי שמיעה) וצעירים על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה.

במכינות עוברים החניכים סדנאות והכשרות בניהול עצמאי בכל תחומי החיים – ניהול משק בית, בריאות, תעסוקה, פנאי ועוד. דירות ההכשרה מפוזרות בקהילה בערים חיפה ונהריה כחלק מאסטרטגיית העמותה לאינטגרציה וריבוי התנסויות של החניכים בקהילה.

המכינות הוקמו ופועלות בשותפות עם משרד הרווחה והשירותים החברתיים (מנהל המוגבלויות), ג'וינט ישראל, קרנות הביטוח הלאומי וקרנות פילנתרופיות שונות.

מייסד ומנכ"ל כוונים, גידי צור: "היכולת לגדל ולטפח גינת נוי, מביאה איתה מרכיב רב ערך בתחושת משמעות, בריאות וחוסן, בעיקר בתקופות משבר. דווקא מתוך הקושי בזמן הקורונה  שפקד את כולנו, חשוב שניצור צמיחה. הפעילות של טיפוח גינה ביתית באמצעות למידה משותפת עם שכנים, מתנדבים, אנשי צוות כוונים ואנשי המקצוע של נטפים תעניק לחניכים יכולות חדשות וגם אינטראקציות חברתיות בריאות".

חניך במכינות של כוונים, מספר: "תרומתם הנדיבה של נטפים עבורנו מעודדת להשקיע ולטפח את הגינות, זו בהחלט תעסוקה טובה, מהנה ומספקת בסגר ובכלל".

מנהלת אחריות תאגידית בנטפים, הגר קוסטיאנובסקי, מוסיפה: "שמחנו להירתם למיזם החברתי של כוונים, להיות שותפים, ולתרום מהידע המקצועי של נטפים בתחומי הגינון וההשקיה ובעיקר להעלות חיוך על פניהם של הצעירים ולסייע להם להפוך את הבית למקום נעים יותר."

"המשכנו בהתקנת מערכות השקיה בדירות והדרכות לצוות ולחניכים בתפעולן והקמתן בדירות נוספות על מנת לייצר לחניכים חוויית גידול צמחים מוצלחת אשר תהווה פתח להרגשת מסוגלות ומוטיבציה להמשיך להתנסות בטיפוח וטיפול בגינה גם בהמשך."

"זהו פרויקט נוסף בו אנו נרתמים לסייע לגופים חברתיים ולמוטבים ליהנות מההזדמנות לגדל בעצמם צמחים וירק ולייצר ריאות ירוקות בלב הערים. נטפים תמשיך ללוות את הפרויקט ולתמוך בחניכים".

 

 עובדי נטפים יחד עם המדריכים והחניכים של עמותת כוונים | צילום: יח"צ נטפים
עובדי נטפים יחד עם המדריכים והחניכים של עמותת כוונים | צילום: יח"צ נטפים

מי היא חברת נטפים?

נטפים היא חברת ההשקייה הגדולה בעולם והמובילה בפתרונות השקיה חכמים, אשר שמה לה למטרה להיאבק במחסור במים, קרקע ומזון ברחבי העולם לעתיד בר קיימא.

לחברה 33 חברות בנות, 17 מפעלי ייצור ולמעלה מ-5,000 עובדים ברחבי העולם, באמצעותם מספקת פתרונות חדשניים למיליוני חקלאים, החל ממגדלים קטנים ועד חברות חקלאיות גדולות, בלמעלה מ-110 מדינות. החברה נוסדה בשנת 1965, כשהיא מובילה את מהפכת הטפטוף, ויצרה מעבר פרדיגמטי להשקיה מדויקת.

כיום, נטפים מספקת פתרונות השקייה חכמה מגוונים לחקלאות, לחממות, לגינון ולכרייה, מלווים בתמיכה בתחום האגרונומיה, הטכני והתפעולי.

החברה גם מובילה את החקלאות הדיגיטלית בתחום ההשקייה, תוך שילוב ניטור, אנליזה, שליטה ובקרה בפלטפורמה מתקדמת אחת. נטפים מספקת פרויקטים של השקיה מקצה לקצה – ממקור המים ועד לשורשי הצמח, בתמיכת מהנדסים, ניהול פרויקטים ושירותי מימון.

בשנת 2017 חברת אורביה, המובילה העולמית במוצרי התמחות ופתרונות חדשניים, רכשה 80% מנטפים. קיבוץ חצרים מחזיק ב -20% הנותרים.

מידע נוסף על עמותת כוונים ניתן למצוא – באתר

 

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות