fbpx
Nahariyya, IL
24°
Clear
0h1h2h3h4h
24°C
23°C
23°C
23°C
22°C

זיכוי מלא לארבעת הנאשמים בפיצוץ פאב "הבלפור" בנהריה (וידאו)

תומר ודיאנה אדרי, בעלי הפאב "הבלפור" בנהריה, בשנת 2019, רק רצו לדעת בזמנו מי עשה להם דבר נוראי שכזה ולמה?. הבוקר (ב') השופט ארז פורת קבע כי הראיות הנסיבתיות שהציגה הפרקליטות אינן מספיקות להרשעה; "מצאתי לזכותם מהעבירות המיוחסות להם זיכוי שהוא מחמת הספק". עורך דינם: "החלטה אמיצה של בית המשפט".
תוצאות הפיצוץ בפאב "בלפור" בנהריה - ארכיון 2019 | צילום: ליאת אבוחצירה בן דרור

התיק שהתנהל במשך יותר מ- 3 שנים, הגיע לסיומו היום (שני) כאשר מבחינת המשטרה והפרקליטות קיימת אכזבה גדולה לאחר החלטת שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, ארז פורת, לזכות את ארבעת הנאשמים וזאת לאחר שלא היו מספיק ראיות חזקות להרשיע אותם. השופט פורת: "מצאתי לזכותם מהעבירות המיוחסות להם זיכוי שהוא מחמת הספק". עורך דינם: "החלטה אמיצה של בית המשפט".

כזכור, ארבעה צעירים דרוזים בילו בפאב בילוי שגרתי בחודש יולי 2019 במהלך הערב, הבילוי הפך לקטטה במהלכה אחד הצעירים החל להתקוטט עם הבעלים של המקום, תומר אדרי. זה קרה לאחר שנטען כי הארבעה השתכרו והחלו לרקוד על השולחנות ואדרי ביקש שיוציאו אותם החוצה. במהלך הוויכוח נדחף אדרי על ידי אחד הבליינים ובסופו של דבר המאבטחים במקום סילקו את ארבעת הנאשמים מחוץ לפאב.

על פי המשטרה, האירוע לא נגמר כאן אלא רק התחיל. לאחר כ-4 חודשים נטען שהנאשמים החליטו לנקום על התנהגות בעל הפאב ולכאורה נטען כי הנאשמים החליטו לפוצץ את הפאב, וביום 18.11.19 סמוך לשעה 3 לפנות בוקר, הגיע רכב מסוג קיה פורטה, שנת 2016 עם לוחיות זיהוי השייכות לסקודה שנגנבה מספר ימים לפני כן, ירד אדם מרכב הקיה אשר נשא עימו מטען. הוא ניפץ זכוכית בחזית הפאב ונכנס פנימה כאשר המטען איתו. הניח את המטען בתוך הפאב וחזר לרכב הקיה לאחר כשתי דקות, נסע מהמקום ויצא מחוץ לעיר.

צפו: רכב הקיה צולמה מחוץ לפאב "הבלפור" בנהריה דקות לפני הפיצוץ

חצי שעה לאחר מכן, סמוך לשעה 3 וחצי לפנות בוקר נשמע פיצוץ עז בשמי העיר, שהתברר כי מטען חבלה התפוצץ בתוך פאב "הבלפור". המטען הכיל כשני ליטרים וחצי של תערובת נפץ ומערכת הפעלה אלחוטית שהופעלה בשלט רחוק בטווח של כ-375 מטרים שגרמה לנזק רב לרכוש. נזקים נגרמו גם לעסקים סמוכים. המזל הגדול שהמקום היה סגור בשעה זו ולא היו פגיעות בנפש. כוחות רבים של הצלה, מד"א וכב"ה ומשטרה הגיעו למקום והחקירה הוטלה על ימ"ר חוף.

צפו: ברגע הפיצוץ 

לאחר תקופה קצרה, ימ"ר חוף עצרו 4 צעירים תושבי ירכא סאג'ור וג'ת; אודי ביסאן 31, סאם אבו דולה 27, רביע ביסאן 27 וארקאן עובייד 30. לאחר חקירות מאומצות המשטרה הגישה נגדם הצהרת תובע שלאחריה הוגש נגד הארבעה כתב אישום שייחס לכל אחד מהם על פי חלקו עבירות של החזקה, נשיאה, הובלה, ניסיון להרוס נכס בחומר נפיץ או להזיק לו, וקשירת קשר לעשות פשע.

ניהול משפט ארוך מצד הפרקליטות והמשטרה נגד עורך דינם של הארבעה- באסל פלאח, הגיע לסיומו היום (שני) כאשר כל ארבעת הנאשמים לא הורשעו וקיבלו זיכוי מלא בעקבות קשיים ראייתיים.

השופט ציין את הבעלים של המקום, תומר אדרי,  שככל הנראה על פי המשטרה פחד ממה שקרה: "המשטרה ציינה שהבעלים של הפאב נבהל מהפיצוץ וניכר כי חשש לשתף פעולה עם החוקרים ואף "עידן" את גרסתו לגבי אירוע התקיפה שהתרחש לפני הפיצוץ" והוא טען כי "במשטרה טענו כי הפסיק לענות לטלפונים מהחוקרים".

השופט פורת קבע כי יינתן זיכוי מוחלט לנאשמים ואמר "לפניי כתב אישום המגולל אירוע של הפעלת מטען שהביא להחרבת פאב. הראיות בתיק נסיבתיות. החשד העולה נגד הנאשמים הוא משמעותי. הנאשמים לא סייעו להגיע לחקר האמת או להפיג את החשדות נגדם. חרף זאת, מצאתי לזכותם מהעבירות המיוחסות להם זיכוי שהוא מחמת הספק".

בנוסף, ציין השופט את הסיבות המרכזיות שהביאו לזיכוי הנאשמים היו שאלות שלא הובאו לגביהן ראיות כמו זהות הנוסעים ברכב הקיה, שבו הובילו והטמינו את המטען בפאב. זיהוי מפעיל המטען באמצעות שלט רחוק ואמר:  "לשאלות אלה לא ניתן מענה ראייתי. תשובתי לכך, היא שאין ניתן לעשות מעבר לספק סביר, שנותר מנקר בחלל האולם" הוא המשיך ואמר "אין עדויות או ראיות הקושרות באופן ישיר את הנאשמים להפעלת המטען".

כמו כן, המשטרה אף הגישה חוות דעת מומחה – רפ"ק אלן צייקובסקי מהחטיבה לזיהוי פליל התבקש להשוות תמונות של רכב שנתפסו במצלמות לאורך המסלול המשוער של רכב הקיה לרבות תמונות מחוץ לפאב. המומחה קבע רמות שונות של התאמה כאשר לכל היותר הגיע לקביעת רמה גבוהה של התאמה, ובנוסף במאפיינים אקראיים לא במידה המאפשרת קביעת התאמה מלאה.

הנאשם עובייד טען כי לא זכר מי השתמש ברכב הקיה באותו הערב ובאותה העת, אף היו רשומים על שמו 7 מכוניות אשר שימשו את העסק והמשפחה. השופט אמר לעניין זה "מצאתי כי לא ניתן לקבוע בוודאות מלאה שרכב ההטמנה הוא אכן הקיה של הנאשם".

בסיום, סיכם השופט "מהאמור עולה על כן כי תשובתי לשאלה האם אפשר לייחס את העבירות לנאשמים על סמך מארג הראיות הנסיבתי היא – לא מעבר לספק סביר. ומשכך, אני מזכה את כל הנאשמים מחמת הספק".

עורך הדין שייצג את ארבעת הנאשמים, באסל פלאח: "המשטרה סימנה את הנאשמים מהיום הראשון בתור אשמים בהנחת המטען. לא עניין אותם כלום ועשו הכל כדי להביא להרשעתם. החלטה אמיצה של בית המשפט שדחה כל טענות הפרקליטות והמשטרה והחליט לזכות את הנאשמים."

לראיון הבלעדי עם בעלי המקום, תומר (33) ודיאנה (29) אדרי, רגע לאחר הפיצוץ, שסיפרו לנו כי הגיעו מיד לפאב, שהיה מקור פרנסתם היחיד והבלעדי. ההלם שאחז בהם באותו הבוקר עוד ילווה אותם ימים ארוכים. להמשך קריאה >> לחצו כאן <<

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות