fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

השר עודד פורר ערך ביקור ראשון במעלות תרשיחא

השר פורר בביקור במעלות תרשיחא:" היה ברור לי שמעלות תרשיחא היא המקום הראשון שבו אני צריך לבקר". ראש העיר, פומרנץ: "אני מודה לשר על הביקור , אנו נתמקד בהליך מיתוג חדש לעיר שיהוו מנועי צמיחה לעיר".
ראש העיר פומרנץ מעניק שי ותעודה לשר פורר | צילום: דוברות העירייה
ראש העיר פומרנץ מעניק שי ותעודה לשר פורר | צילום: דוברות העירייה

זה קרה מהר מידי מסתבר, זמן קצר לאחר כינונה של הממשלה החדשה, ערך השר לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל ושר החקלאות ופיתוח הכפר עודד פורר וצוות משרדו, ביקור עבודה רשמי בעיר מעלות תרשיחא.

ראש העיר, ארקדי פומרנץ קיבל את פניו של השר בלשכתו בבניין העירייה לפגישה אישית ולאחר מכן התכנס פורום מורחב באולם הישיבות של העירייה שכלל את, מ"מ מנכ"ל משרד נגב גליל, סגן ומ"מ ראש העיר שמעון בן נעים, סגן ראש העיר נחלה טנוס, סגן ראש העיר יוגב אפוטה, המשנה לראש העיר יורי קוצ'ר, חבר מועצת העיר חמד נעים, מנכ"ל העירייה, מנהלי אגפים בעירייה, וצוות משרד נגב גליל.

מנכ"ל העירייה סקר בפני השר נתונים מרכזיים בפיתוח העיר ואת האתגרים המרכזיים העומדים בפניה.

לשר הוצגו מספר סוגיות מרכזיות כמו, תקציב רב שנתי לפיתוח הגירה חיובית, תמיכה ושדרוג מרכז הצעירים, סיוע ותמיכה במוזיאונים והקמת מוזיאונים חדשים, פריסת מצלמות ברחבי העיר לשם הגברת הביטחון האישי, המשך תמיכה בפיתוח מתקני ספורט ושעשועים, הרחבת גבולות באזור מועצה תעשייתית תפן, אגם מונפורט ופארק התעשייה קורן, פיתוח תחום התיירות במעלות ובתרשיחא, תיקון החלטות הממשלה לגבי המגזר הערבי והבדואי במתן מענקי פיתוח שלא כללו את תרשיחא.

ראש העיר, ארקדי פומרנץ התייחס: " ראשית אני מודה לשר על הביקור המקצועי, אין ספק שזו הבעת אמון בעיר מעלות תרשיחא ובתושביה. עיניים רבות בערי הפריפריה נשואות לממשלה החדשה שתבצע מדיניות חברתית צודקת ותתמוך במתן תקציבי פיתוח להנעת הכלכלה העירונית. אנו נתמקד בהליך מיתוגי חדש לעיר ובניית תוכנית אסטרטגית ארוכת טווח שתעסוק בפיתוח פרויקטים משני מציאות שיהוו מנועי צמיחה לעיר".

בסוף הדיון המקצועי סיכם השר את הדברים באומרו: ״ חשיבות הביקור שלי כאן היא עצם הביקור עצמו, היה לנו ברור שאת הביקור הרשמי הראשון שלי כשר אני עורך במעלות תרשיחא, העיר ראויה לשבחים ולהערכה על תפקודה במהלך מבצע שומר החומות, יש לנו עדיין אתגרים לא פשוטים בממשלה החדשה למשל העברת תקציב מדינה מסודר, משהו שלא היה קיים במהלך השלוש השנים האחרונות. כפי שהציע מ"מ ראש העיר בואו ונתמקד במספר תחומים שמשנים מציאות ומהווים מנועי צמיחה עבור העיר כגון: מרכזי הצעירים, תוכנית עליה וקליטה לנגב ולגליל, תיקון החלטת הממשלה בנושא המגזר הערבי והבדואי והכנסת תרשיחא כחלק מההחלטה, אוניברסיטה ומכון מתמטיקה, כל אלה יתרמו להתחדשות העירונית. בכוונת המשרד לצאת בקרוב עם תוכנית הקצאה מסודרת לערים מעורבות בהתאמה לכל רשות ורשות. יש לכם חברים טובים בירושלים, היעד שלנו הוא להחזיר את האזור הזה לקידמת ההשקעות של מדינת ישראל.״

 

מהלך הדיון באולם הישיבות מול השר וצוות המשרד | צילום: דוברות העירייה
מהלך הדיון באולם הישיבות מול השר וצוות המשרד | צילום: דוברות העירייה

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות