fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הצפון בדרך להיות מעצמת הייטק עולמית

ראשי המועצות בצפון צופים כי תוך 5 שנים תהיה פה תעשיית הייטק משגשגת עם מיטב המוחות, ושלוחות של החברות המובילות בעולם.
פאנל הייטק בר לב | צילום: בר גוטהרץ Barpic
פאנל הייטק בר לב | צילום: בר גוטהרץ Barpic

במסגרת סדרת פאנלים בנושא ״מובילים הייטק בצפון״ שמקיים פארק הייטק בר לב, התקיים השבוע פאנל בהשתתפות ראשי רשויות מהאזור, שדנו בנושא הייטק וטאלנטים בצפון, הסבירו על המעטפת שהצפון מעניק לחברות ההייטק ולעובדיהן והתמיכה של הרשויות אשר הופכים את למקום האידיאלי להייטק.

המשתתפים הסבירו בפאנל מה מייחד את אזור הצפון והגליל ומדוע דווקא אזור זה כל כך מתאים לתעשיית ההייטק. ראש מועצה אזורית מטה אשר משה דוידוביץ' הסביר כי "אחת החוזקות בצפון היא העובדה שהצפון הוא המיקרוקוסמוס של המדינה. תושבי אזור הצפון הם קבוצה הטרוגנית שמורכבת מיהודים, דרוזים, צ'רקסים, מוסלמים ונוצרים. התמהיל הזה והמרקם האנושי הייחודי, מוביל לחשיבה פורצת דרך מחוץ לקופסא שמביאה ליצירתיות והצלחה בענפים שונים לרבות ענף הייטק."

ראש מועצה מקומית דיר אל אסד, מר אחמד דבאח דן בחשיבות הקמת ההייטק בצפון, דווקא עכשיו, לאור הסכמי השלום האחרונים עם האמירויות ובחריין והסביר מדוע מיקום חברות הייטק בצפון יסייע אל מול מדינות ערב. "בצפון מתגוררים עובדים מנוסים ממגוון מגזרים וביניהם עובדים מהחברה הערבית. העבודה ההרמונית ביחד יוצרת שיתופי פעולה ייחודיים. אני מאמין כי הטכנולוגיה היא אחת הדרכים לעשות שלום וההסכמים עם מדינות ערב יחזקו את שני הצדדים, שכן כלכלה חזקה היא מדינה חזקה."

ראש מועצה אזורית משגב, דני עברי: "בצפון גרים עובדים מקצועיים ומנוסים שלמדו בטכניון, במכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה ובמוסדות מובילים נוספים באזור, צמחו בחברות הייטק גלובליות ועכשיו מגדלים את דור ההמשך הצעיר, כל זה לצד תשתיות מדהימות, נגישות ומרכזי הייטק כדוגמת פארק הייטק בר לב, הופכים את הצפון למקום שאין שני לו".

ראש מועצה מקומית מג'ד אל כרום, סלים סליבי: "רק במג'ד אל כרום אנו רואים ב-5 שנים האחרונות עליה של 600% במספר התושבים שלומדים בטכניון בהייטק בדגש על סטודנטיות המהוות כ-60%. חברות בינלאומיות שיפתחו כאן שלוחות יחזקו את עצמן עם כוח אדם איכותי שרעב לעבוד, יעצימו את האזור. בדרך זו כולם מרוויחים, החברות, העובדים וכמובן אזור הצפון."

ראש עיריית סחנין, ד"ר ספואת אבו ריא: "בחברה הערבית יש הרבה מוחות ויש עלייה חדה במספר התלמידות שלומדות הנדסה, מתמטיקה ומדעי המחשב. שינוי שאנו מרגישים כבר בגילאים הצעירים. השבוע, עם חזרת הלימודים לבתי הספר ביקרתי באחת הכיתות למגמת פיזיקה, מתמטיקה ומחשבים, שם ראיתי כי מתוך כיתה שלמה רק 2 היו בנים והשאר בנות. זו דוגמא לשינוי החד שעוברים הצעירים והצעירות במגזר הערבי."

ראש מועצה אזורית גליל תחתון, ניצן פלג: "יש לנו פה הון אנושי קיים. חברה צעירים שמחפשים ההזדמנויות ומקומות להתפתח. ברגע שהאפשרויות פה יגדלו וחברות נוספות תגענה, השינוי יקרה באופן מיידי. האוכלוסייה המגוונת והפוטנציאל של ההון האנושי לצד השיח הפורה בין כל הרשויות והקהלים מאפשר לבנות חזון להמשך ולקיים אותו". עוד הוסיף פלג כי אחד האלמנטים המייחדים את הצפון הוא העובדה שלראשי הרשויות בגליל יש מוטיבציה לעשות, ליזום ולשנות "יש לנו רצון אדיר לקדם ולהוכיח את עצמנו. אנו מחוייבים לתושבים שלנו. והעובדה שכולנו קרובים אחד לשני גורמת לשיתוף פעולה מתמיד מצד אחד מצד שני לתחרות בריאה המביאה לחיקוי צעדים המניעים לפעולה ולרצון להצליח ולהשתדרג באופן קבוע".

 

למידע נוסף לחצו כאן!

 

רם לוינסון ומשה דוידוביץ' | צילום: בר גוטהרץ Barpic
רם לוינסון ומשה דוידוביץ' | צילום: בר גוטהרץ Barpic

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות