fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

היום עשרה בטבת , יום הקדיש הכללי בו זוכרים את  מי שמקום קבורתם לא נודע. סיפורו של " הנער מאושוויץ" בבית הספר רמת הנשיא

 תלמידי בית הספר עם הספר " אחי" , ערכים וקדושת האדם צילום: טליה בן סבו
המחנכת טליה בן סבו בעת שיעור החינוך

היום עשרה בטבת , יום הקדיש הכללי בו זוכרים את  מי שמקום קבורתם לא נודע , תלמידי חט"ב רמת הנשיא התייחדו עם האח שאיבד את אחיו במסע המוות בשואה.

  

 תלמידי בית הספר , חטיבת הביניים הצומחת, רמת הנשיא , התוודעו בפעילות מרגשת וייחודית לדמות הנער יצחק שליסר , אחיו האובד של "הנער מאושוויץ", יונה שליסר, אותו נשא על גיוו במסע המוות עד שאיבד אותו לעד ומקום קבורתו לא נודע.

מנהל בית הספר , מאור שניר : "הפעילות המשמעותית והחשובה בליווי המצגת המרגשת וסיפור חיו של יונה ,"הנער מאושוויץ", חיברה את התלמידים לאחריות, אהבת אחים, קדושת החיים, התמודדות ברמות הגבוהות ביותר." רכזת החינוך החברתי בבית הספר , טליה בן סבו : " זו  הייתה חווית ערכית מעצימה, אשר חשפה בפני התלמידים את השואה על  מורכבותה ובראשה , קדושת האדם בהלימה לגילם".

 

בבית הספר, חטיבת הביניים הצומחת, רמת הנשיא בחיפה התקיימה ביום המיוחד, עשרה בטבת, יום הקדיש הכללי לזכר החללים שמקום קבורתם לא נודע, פעילות ייחודית, מרתקת וערכית .

רכזת החינוך החברתי בבית הספר, המחנכת טליה בן סבו בשיתוף פעולה עם המנהל , מאור שניר בחרו השנה להציב במרכז השיח את קורות חיו של "הנער מאושוויץ", יונה שליסר , אשר  לאחר שהוריו עלו השמיימה בדרך הכבשנים בבירקנאו , טיפל באחיו יצחק ,עד ליום הנורא בו נפרדו דרכיהם לעולמים.

יונה ששקל אז שלושים ק"ג בלבד, נשא על גיוו את אחיו החלש במסע המוות באושוויץ, ברגע מסוים נפל יצחק ומאימת הקלגסים, אשר ירו בכל מי שעצר ,  המשיך יונה במסע מותיר את אחיו לגורלו .

עד יום פטירת יונה בן התשעים ואחת וחצי  , חיפש יונה את אחיו יצחק בארץ ובעולם וקיננה בו התקווה כי יתאחד עם יצחק, תקווה שנכזבה.

מנהל בית הספר , מאור אמר: "הפעילות המשמעותית והחשובה בליווי המצגת המרגשת וסיפור חיו של יונה ,"הנער מאושוויץ", חיברה את התלמידים לאחריות, אהבת אחים, קדושת החיים, התמודדות ברמות הגבוהות ביותר."

הפעילות הייחודית הושתתה על פי ספר הילדים " אחי" שכתב המחנך, הסופר עמנואל בן סבו  המתאר את המסע הנורא.

 

 

 

יונה שליסר ז"ל, הנער מאושוויץ, אחרי שישים ושש שנות נישואים באהבה, נפטר ביום הקדיש הכללי.
צילום: טליה בן סבו

ו

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות