fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הושג תקציב של 45 מיליון שקלים למבצע ניקוי החופים

השרה להגנת הסביבה, השרה גילה גמליאל, סיירה בחופי נהריה מלווה בראש העיר, רונן מרלי, והודיעה שהושג תקציב שיועבר לאישור הממשלה בסך 45 מיליון שקלים לניקוי החופים המזוהמים.
סיור בחופי נהריה | צילום: דוברות עיריית נהריה
סיור בחופי נהריה | צילום: דוברות עיריית נהריה

השרה להגנת הסביבה, ח"כ גילה גמליאל ביקרה היום בעיר נהריה, ובמהלך ביקורה סיירה בין היתר לאורך החופים של העיר בהם מתבצעות בימים אלה עבודות נרחבות לניקיון רצועת החוף שזוהמה, כמו כל חופי ישראל, בגושי זפת שנפלטו מלב ים במה שמוגדר כאחד האסונות האקולוגיים המשמעותיים שידעה המדינה בשנים האחרונות.

גילה גמליאל, השרה להגנת הסביבה: "אני רואה את הפעילות שמוביל ראש העיר יחד עם סגן רה"ע וכל צוותי המקצוע לאורך כל השבוע, ואני שמחה לבשר שלאחר מאבק עם האוצר וכלל הגורמים הושג תקציב וישנה הצעת מחליטים שהובלתי שתאושר בממשלה על 45 מיליון ש"ח לרשויות כדי לבצע את מבצע ניקוי החופים, למימון הפינוי המרוכז להטמנה של הפסולת מכל רחבי הארץ ולקיים מחקרים לבדוק את הנזקים האקולוגיים שנגרמו לחופים".

במהלך הסיור בחופים הצפוניים של העיר נהריה יחד עם רה"ע רונן מרלי וסגנו אייל וייזר, נחשפה השרה לכמות הזיהום העצומה. מרלי שיבח את עובדי העיריה, בניהולו של מנכ"ל העירייה אלי אלבז, שהחלו במבצע ניקיון חסר תקדים שבמסגרתו נאספו טונות של זפת שנפלט לחוף. "לא יכולנו להשאיר את זה וגייסנו יחד עם מערך החינוך מאות תלמידים שנרתמו למאמץ לנקות את החופים של נהריה". אמר מרלי.

ראש העיר לא זנח גם את עניין האזבסט והראה לשרה את הבעיות שיש עדיין במקומות שונים שמחייבים פתרון מערכתי. השרה שגילתה הבנה לגודל הבעיה של האזבסט הבהירה, כי היא אינה מתכוונת להרפות מהעניין הזה. היא ציינה במהלך ביקורה כי למשרדה יש תוכנית חשובה לסילוק מפגעי האסבסט מהעיר נהריה, נושא שקודם על ידה רבות בחודשים האחרונים לקראת התחלת שלב ב' בפרויקט פינוי האסבסט במרחבים הציבוריים ברחבי העיר.

מרלי סיכם את הביקור שאמר "לנהריה יש 7.1 ק"מ של חוף ים, הרוב סלעי ולאורכו חופי הרחצה העירוניים. מרגע שהבנו את בעיית וההיקף הזיהום העצום התגייסנו כולנו ברשות: מתנדבים, צוותי חינוך יחד עם מאות תלמידים. פרסנו את כולם לאורך חופי הרחצה המוכרזים ובהמשך לאורך שאר רצועת החוף. אספנו טונות של שאריות זפת. זה מבצע מרוכז שרק החל במטרה לנקות את החופים שלנו".

 

סיור בחופי נהריה | צילום: דוברות עיריית נהריה
סיור בחופי נהריה | צילום: דוברות עיריית נהריה

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות