fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בשל המתיחות בערים המעורבות: המשרד לשוויון חברתי זימן דיון חירום

בדיון חירום שהתקיים בהשתתפות נציגי משרדי הממשלה, ניתן דגש על זיהוי והתאמת מענים מידיים ופתרונות לטווח הקצר לחברה הערבית.
חסאן טואפרה | צילום: יוחאי צוברי
חסאן טואפרה | צילום: יוחאי צוברי

לנוכח אירועי הימים האחרונים והמתיחות בין התושבים הערבים לתושבים היהודים בערים המעורבות ברחבי הארץ, קיימה אתמול (יום ד') הרשות לפיתוח כלכלי של החברה הערבית במשרד לשוויון חברתי דיון חירום בין-משרדי.

במהלך הדיון הוצגה תמונת המצב בערים המעורבות, תוך התמקדות בצרכים שעולים מתושבי הערים כתוצאה מהמצב. בין הבעיות והצרכים שהציגו הדוברים השונים: מחסור בשירותי רווחה ושירותים פסיכו-סוציאליים עבור התושבים, שירותי עירייה ושירותים ציבוריים שונים שפעילותם בשכונות המעורבות הופסקה וטרם חודשה, תחבורה ציבורית שפעילותה שובשה או הופסקה וצורך בסיוע בחזרתה לשגרה של מערכת החינוך בערים המעורבות וביצירת תוכניות של חינוך בלתי פורמלי לילדים ולנוער, בהן גם תוכניות משותפות לנוער ערבי ונוער יהודי.

בנוסף, הועלה צורך אקוטי במציאת פתרונות ומסגרות לאוכלוסייה הצעירה, בני 18-22, המוצאים עצמם ללא תעסוקה וכיוון. מצבם של צעירים אלה החריף בתקופת משבר הקורונה ותסכולם הוצף כעת במהלך המתיחות הביטחונית. עוד עלה קושי מרכזי בכך שהחלטות ממשלה קודמות, בהן החלטה 922, נגעו לאוכלוסייה הערבית שחיה בכלל מדינת ישראל אך לא התמקדו באוכלוסייה הערבית שחיה בערים המעורבות, ועל כן ישנה תחושה כי ציבור רחב זה למעשה, נשאר מאחור.

לאחר הדיון בצרכים שעולים מהשטח, ביצעו נציגי משרדי הממשלה מיפוי של המענים הניתנים כיום על ידם, בדגש על פעולות להקלה והפחתת המתיחות.

השר לשוויון חברתי, מיכאל ביטון: "אלה ימים בהם אסור לשתוק. יש משבר חברתי אמיתי, עם מתח ואלימות גואה שהובילה כבר להרוגים ולפצועים בגוף ובנפש. הדבר מחייב את הקול המתון לומר את דברו ולא לעמוד מנגד, החל מהאזרח מהשורה ועד בעלי התפקידים במגזר הציבורי. כעת עלינו לנתח את המציאות, ולקדם את הפעולות המיידיות שניתן לעשות להרגעת הרוחות. במקביל נמשיך לקדם את הפעולות ארוכות הטווח של תיקון ושינוי המציאות. אין ספק שהפערים גדולים ויש מה לתקן, אולם היעד והחזון הממשלתי הוא של חיים משותפים ראויים ליהודים וערבים, בערים המעורבות ובכלל בכל המדינה״.

ראש הרשות לפיתוח כלכלי של המגזר הערבי, חסאן טואפרה: "שיפור מצבה של החברה הערבית בערים המעורבות חייב להיות אינטרס לאומי, כשצמצום פערים ומתן מענים לצרכים הגואים יאפשר הפחתת המתיחות וחיים משותפים לאור זמן. הדיון שהתקיים עם משרדי הממשלה ועם החברה האזרחית מהווה תחילת תהליך מורכב לבניית האמון ושיקום היחסים שספגו, לצערנו, מכה קשה מאוד".

 

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות