fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

135 עובדים יישארו ללא מקור פרנסה

בעקבות החלטת חברת Edgewell לסגור את מפעלה בציפורית * יו"ר מרחב עמקים צפוני לאון פרץ: "ההסכם שנחתם מבטיח לכלל העובדים תנאי פרישה מטובים ביותר"
לאון פרץ (צילום: עצמי)
לאון פרץ (צילום: עצמי)

חברת   Edgewell Personal Care  האמריקאית, המייצרת ומשווקת מוצרי טיפוח אישי והיגיינה החליטה לסגור את מפעלה בישראל- פרסונה ישראל המעסיק 135 עובדים וממוקם באזור התעשייה ציפורית, כחלק ממהלך התייעלות גלובלית. החברה, הנסחרת ב ,NYSE הודיעה על מהלך ההתייעלות הגלובלי במאי אשתקד. באוקטובר 2018 הודיעה החברה על כוונתה לסגור את המפעל בישראל. אחרי מאמצים רבים מצד ההסתדרות בשיתוף עם  הנהלת פרסונה ישראל ומשרד הכלכלה למניעת הסגירה וכשהודיעה Edgewell שלא תשנה את החלטתה, ניהלה ההסתדרות, מרחב העמקים הצפוני עם ההנהלה בישראל בראשותו של המנכ"ל נעם להב, מו"מ שבסופו נחתם כאמור הסכם המסדיר את תנאי הפרישה הכוללים פיצויים מוגדלים לעובדי המפעל.

בחודשים האחרונים התנהלו לא מעט מאבקים למניעת סגירת המפעל ולאחר מכן להשגת תנאי פרישה הולמים לעובדים. יושב ראש וועד העובדים, פיני ברטפלד: "לפני כחצי שנה נודע לנו על ההחלטה לסגור את המפעל, ניסינו להילחם למניעת הגזרה, עירבנו את כל העולם, אבל זו הייתה החלטה מלמעלה, שאי אפשר היה לשנות אותה".

לדברי פיני ברטפלד, שעובד במפעל כבר 23 שנה: "אני חושב שהעובדים קיבלו בסך הכל תנאי פרישה מכובדים, אבל זו לא פרישה מרצון. אני לא דואג לחבר'ה הצעירים שבוודאי ימצאו עבודה וימשיכו בחיים שלהם, אני דואג לקבוצה של עובדים שמתקרבים לגיל הפנסיה ולא ימצאו מקום עבודה חדש".

העובדים עודכנו על פרטי המו"מ בכל תהליך המו"מ ולאחר החתימה על ההסכם עם הנהלת המפעל ההנהלה, עודכנו על לוח הזמנים שגיבשה החברה לסגירת המפעל, שיתבצע בשלוש פעימות:  במהלך אוקטובר – נובמבר 2019 , תצא לפועל הפעימה הראשונה ובה תפרוש קבוצה ראשונה של עובדים. במהלך ינואר – פברואר 2020  יפרשו יתר עובדי המפעל. המפעל ייסגר סופית במהלך החודשים מרץ – אפריל 2020, לאחר פינוי כל התשתיות והציוד שיוותר. במאי השנה 2018 דיווחה Edgewell לבורסה בניו יורק על תכנית ההתייעלות, לאחר שהשלימה מחקר כלכלי יסודי שנעשה על ידי חברת ייעוץ בינלאומית. התוכנית כוללת ארגון מחדש במבנה הפעילות של החברה בעולם, במטרה לחסוך בהוצאות התפעוליות ולשפר את הרווחיות. יישום התכנית יביא לחסכון של 225 מיליון דולרים בטווח של 3 שנים.

יסגור את שעריו. מפעל פרסונה (צילום עצמי)
יסגור את שעריו. מפעל פרסונה (צילום עצמי)

יו"ר ההסתדרות במרחב עמקים, לאון פרץ, שניהל מאבק איתנים למען העובדים, אומר: "עלי לציין את נועם להב, מנכ"ל פרסונה ישראל, שמהרגע שהנהלת החברה העולמית הודיע  על כוונותיה, פעל עם ההסתדרות למיצוי כל הדרכים והאלטרנטיבות למניעת סגירת המפעל. העביר את כל  ההצעות שגיבשנו יחד, ואת התוכניות החלופיות להנהלה העולמית ובמשך חודשים ניסינו  למנוע את תכנית הסגירה, לצערנו ללא הצלחה. מאחר והנהלת Edgewell נותרה בעמדתה, המשימה שלנו הייתה לנהל את תהליך הסגירה באופן הטוב ביותר עבור העובדים ולדאוג לתנאי פרישה מטובים שנחתמו במהלך השנים האחרונות. בחודשים הקרובים ההסתדרות תפעל יחד עם ההנהלה בראשותו של המנכ"ל נעם להב  ונציגות העובדים מול כלל הרשויות והגורמים הרלוונטיים על מנת לסייע לעובדים להיקלט במקומות עבודה חלופיים. ויעמידו לרשותם גורמי ייעוץ שיסייעו להם באופן אישי לאתר משרות, כתיבת קורות חיים, הכנה לראיונות, יעוץ פנסיוני, יעוץ מס וכו'".

עוד הוסיף לאון פרץ: "לאורך השנים היה שיתוף הפעולה פורה ביננו לבין ההנהלה בראשותו של מנכ"ל המפעל נעם להב שיתוף פעולה שבא ליידי ביטוי במו"מ האחרון. ההסכם שנחתם מבטיח לכלל העובדים תנאי פרישה מהטובים ביותר והרבה מעבר למתחייב על פי חוק. לאון פרץ יו"ר המרחב: ההסכם שנחתם במפעל פרסונה הינו אחד ההסכמים הטובים ביותר שנחתמו במהלך השנים האחרונות. יש לקחת בחשבון שהמפעל פרטי, ולכן ההישג נחשב מרשים עוד יותר. ההסכם מדגיש את החשיבות לעבודה המאורגנת רק תודות לכך שהמפעל מאורגן ניתן היה להגיע להישגים הללו. העובדים יכולים להתנחם שלפחות שקיבלו סכומים לא מבוטלים שיתנו להם אורך נשימה לתקופה עד שיקלטו במקומות עבודה חלופיים. כאן המקום לבקש מכל העובדים במקומות העבודה שלא מאורגנים להתארגן".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות