fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רופאים לעתיד

תלמידים מבית הספר אורט אורן כבר בחרו במגמת מערכות רפואה, לרובם חלום משותף להיות ביום מין הימים הרופאים של המחר * הלימודים והסיורים בבתי החולים נותנים להם יתרון לשילוב בצבא ובאקדמיה
משתתפי פרויקט רופאים לעתיד (צילום עצמי)
משתתפי פרויקט רופאים לעתיד (צילום עצמי)

כ-50 תלמידים לומדים במגמת הרפואה בבית הספר אורט אלון בעפולה, אשר מכשירה את בוגריה לעסוק בתחומי הבריאות  וחושפת את בני הנוער לעולם הרפואה המתקדם ולמגוון מקצועות הבריאות. על קיר הכיתה חקוק המוטו של תלמידי מגמת רפואה בבית הספר "הבוחר במקצוע הרפואה הוא בדרך כלל בעל רגישות מיוחדת לאדם על סבלותיו חולשותיו פגמיו ותהפוכות נפשו".

מגבירים הבנת החשיבות

הלימודים במגמה מגבירים את הבנת החשיבות של רפואה מונעת, המגמה מחנכת את בני הנוער להיות צרכני בריאות מושכלים. ההתמחות שלהם ב"מערכות רפואיות" חושפת את התלמידים למקצועות הבריאות והרפואה תוך כדי עיסוק בשאלות ובעיות שפתרונן מבוסס על שילוב ידע מדעי ואמצעים מתקדמים.

חווית הלימוד המשמעותית נותנת לתלמידים תחושה כי הם במסלול ישיר למקצועות הרפואה הם חותמים על טופס שמירה על סודיות רפואית, בזמן הסימולציות בבתי חולים יש צוותים רפואיים שמלווים את התלמידים ומעבירים להם את התכנים בצורה עיונית ומעשי הם מתנסים בפעולות אמיתיות  והשנה יכנסו לראשונה לחדרי ניתוח.

את הכיתה מלווים פראמדיק ושלושה מורים לביולוגיה. בחיי היום יום משמש הפראמדיק כעוזר רופא בבית החולים במיון פורייה, הצוות החינוכי בבית הספר מלמד את כל מקצועות האנטומיה והביולוגיה.

נחשפים לכל התחומים

אורית ג'יבלי מנהלת המגמה:  "תלמידי המגמה זכאים ל- 26 שעות לימוד שבועיות. יריעת לימוד רחבה המאפשרת להם לקבל כלים בצורה מעמיקה ומקצועית. המטרה היא לפתוח להם אפיק לעולם הרפואה הרחב הן בצבא והן באקדמיה. אם כחובשים או פרמדיקים, רופאים אחיות, כשהלימודים במגמה מקנים להם יתרון מובהק בקבלה לכל התפקידים הללו. מעבר ללימודים העיוניים בסיורי השטח הם נחשפים לכל תחומי הידע בעולם הרפואה באופן מעמיק ומקצועי התלמידים מתנסים בניתוחי לב פתוחים על לב שהוצא מפרה, הם מבצעים קולונסקופיה, נכנסים לצינתורים ומבצעים בדיקות אולטראסאונד".

לפני כחודש ביקרו התלמידים בבית החולים בנהריה, שם סיירו בחדרי לידה ואף היו שותפים פעילים בהדגמה של לידה. לפני כשבועיים ביקרו באוניברסיטת חיפה שם קיבלו סקירה והדרכה מקיפה באוריינות וכתיבה אקדמית לקראת הגשת פרויקט הגמר לבחינת הבגרות. בעבודת הגמר נדרשים התלמידים ללוות מטופלים באופן פרטני. הם מאתרים שלושה מטופלים עם בעיות רפואית שונות ומתחילים לנהל את המעקב אחר התיק הרפואי שלהם ממש כמו אצל רופא המשפחה.

מקבלים כלים

בסיורי השטח בבתי החולים ובמכוני המחקר נחשפים התלמידים לטיפולים רפואיים חדשנים ולעולם הטכנולוגיה, כך למשל ביקרו לפני כחודש במפעל  "ביוסנס" ביקנעם המפתח מערכות היי-טק מתקדמות למכשור רפואי. במהלך הסיור פוגשים התלמידים ברופאים ואחיות אשר בכל פעם מדגימים טיפול בנושא אחר ודואגים לשלב את התלמידים בפרקטיקה.

שירה שוואט, תלמידת כיתה יב' במגמת רפואה: "המגמה נתנה לי אפשרות ללמוד מה שבאמת מעניין וחשוב לעתידי. במסגרת הלימודים אני מקבלת כלים חשובים לפרקטיקה של המקצוע , אנחנו יוצאים לסיורי שטח נחשפים לפרוצדורות, עולם הטכנולוגיה, תכנים, טיפולים כירורגים, יש לנו הזדמנויות להרגיש ממש כמו רופאים. הלימודים פתחו לי דלת לעולם שתמיד קסם לי, זו הזדמנות פז עבור כל מי שעולם הרפואה הוא התחום בו הוא רוצה להשתלב בחיים  בפרויקט הגמר אנחנו עוקבות אחר נשים בהריון בסיורים אנחנו נחשפות לתהליך לידה טיפול בנשים בהריון בסיכון. אחרי כל החשיפה לידע המעמיק שאנו מקבלים אין לי ספק שמקצוע הרפואה הוא המקצוע שבו ארצה לעסוק בחיי".

יש כאן חזון

התלמידים מתארים אווירה של בית, טיפוח ערכים לצד הישגים זה החזון של הקבוצה. מעבר להישגים לימודיים חשוב לא פחות, הטיפוח של ערכים חברתיים, יכולת הנתינה לחברה וחמלה לאנושות הם מרכיבים חשובים בדרך להיותם רופאים טובים שיוכלו לתרום לקהילה בה הם חיים והיכולת להתנדב לעזור ולסייע בזכות הידע הניסיון שצברו .

אורית ג'בלי מסכמת: "החזון הוא להפוך אותם ברבות הימים לנאמני בריאות בעיר עפולה, במסגרת זאת הם  יעשו פעילות הסברה, יתרמו לקהילה, יתנדבו למען חולים וחלשים. להיות רופא זו שליחות".

 

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות