fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תעשו להם כבוד

שני חיילים מעפולה ואחד מבית שאן נבחרו לחיילים המצטיינים ביחידות הצבאיות שלהם
אילנה רוסשיק (צילום עצמי)
אילנה רוסשיק (צילום עצמי)

כמידי שנה, מתקיימים טקסי הצטיינות בחטיבות ובחילות השונים לכבוד החגים. המצטיינים נבחרים בקפידה על ידי מפקדיהם על פי תרומתם הרבה והיכולות הייחודיות אותן הם מפגינים.

עודד רוימי (צילום עצמי)
עודד רוימי (צילום עצמי)

סגן עודד רוימי, מתגורר בעפולה. עודד התגייס באוגוסט 2016 לחיל התותחנים. "תמיד רציתי להיות לוחם" הוא אומר, "זו הייתה השאיפה הכי גדולה שלי. שיבצו אותי בתותחנים והייתי שמח כי גם אחי היה בתותחנים. הוא היה קצין כמוני באותו הגדוד. ההורים מאוד גאים בנו . זה  מתחיל בחינוך מהבית , בחינוך למצויינות". עם סיום ההכשרה, יצא ישירות לקורס מפקדים ולאחר מכן יצא מיד לקורס קצינים. במהלך הקורס, הוא נפל מהכשרת הקצונה והפך להיות מפקד בסוללה א' של גדוד דרקון באגד 215. לאחר מכן יצא שוב לקורס קצינים, ״הרצון להיות קצין בא מתוך הדחף לעשות ולהשפיע יותר", הוא אומר, "בתור מפק"ץ הייתה לי אחריות אבל רציתי יותר, ידעתי שלהיות קצין הכי יספק אותי״. תחילה שירת בהכשרה של מחזור הגיוס אוגוסט 2018. כעת עלה לסוללה א' שם הוא משמש כמפל"ג. כיום הוא מפקד על 36 חיילים. ״זה מרגש לחזור לסוללה שלך כקצין", הוא מספר, "זו הרגשה מדהימה, כמו לחזור הביתה. אני מרגיש שאני יכול לחולל שינוי״. עודד נבחר לקבל הצטיינות ממפקד אגד ארטילרי 215 בטקס שייערך לכבוד ראש השנה, ועל כך הוא מספר: ״מפקד הסוללה שלי סיפר לי שקיבלתי הצטיינות. הוא אמר שהוא מעריך את העבודה שאני עושה".

רב״ט אילנה רוסושיק, מתגוררת בעפולה, משרתת בפלוגת הצמ"ה של חטמ"ר דרומית, מצטיינת מח"ט דרומית. אילנה התגייסה באוגוסט 2018, לאחר שלמדה שנתיים הנדסת חשמל. היא ידעה שהיא רוצה להגיע לחיל הטכנולוגיה והאחזקה וכך באמת היה. לאחר הקורס בעיר הבה"דים, היא הגיעה לפלוגת הצמ"ה (צוות מכני הנדסי) בחטיבה הדרומית של אוגדת עזה. בתפקידה היא מתעסקת בשמירת הכשירות של הכלים הכבדים של פלוגת הצמה, כגון D9, שופלים מפלסות ועוד. היא משרת כבת יחידה בפלוגה. "מאוד שמחתי מהתפקיד", היא מספרת, "זה תפקיד משמעותי מאוד בשבילי. אחד האירועים שהכי זכורים לי מהשירות זה שבמהלך פעילות מבצעית סמוך לגדר בעזה, אחד הכלים של הפלוגה שקע בבוץ והמפקד שלי הצליח לחלץ אותו".

אילנה נבחרה לקבל אות הצטיינות מפקד החטיבה הדרומית בטקס שייערך בחטיבה לכבוד ראש השנה. "המפקד שלי הוא זה שדוחף אותי קדימה", היא אומרת, "הוא נותן לי מוטיבציה וכלים להיות הכי טובה שאני יכולה. לכן אני והפלוגה עושים עבודה מעולה".

 

רומן ציגולסקי (צילום עצמי)
רומן ציגולסקי (צילום עצמי)

רס״ל רומן ציגולסקי, בן 24, מתגורר בבית שאן, מצטיין מח"ט גבעתי. רומן התגייס בינואר 2014 לחטיבת הצנחנים. לאחר הכשרה בסיסית, החליף תפקיד בעקבות פציעה ועבר לבסיס שמשון של חיל החימוש, שם החל את תפקידו כמש"ק משמעת. עם סיום שירותו הסדיר נכנס לקבע והגיע לתפקידו הנוכחי- רס״ר מחנה בשדה תימן, מפקדת חטיבת גבעתי. בעוד כשבוע יקבל רומן אות הצטיינות ממפקד החטיבה על פועלו הראוי לשבח. רומן מספר: ״זה כבוד גדול עבורי, אני מרגיש שהעשייה שלי משמעותית וחשובה, הדאגה לפרט ולחיילי המפקדה. אין יותר משמח לקבל הוקרת תודה מהחטיבה. בטקס ההצטיינות אחי יגיע לתמוך בי ולשמוח יחד איתי" ומוסיף: "בתור נער בעייתי, שגדל בסביבה לא טובה, חשוף לפשיעה ולדברים שליליים, כיום לקחת חלק משמעותי ולהתעסק 'במסגרת'- ליצור שגרה עבור החיילים- זו סגירת מעגל עבורי״.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות