fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תכנית המתאר החדשה של נצרת עילית כוללת תוספת של 12 אלף יחידות דיור

התכנית הופקדה השבוע וכוללת גם 3,000 חדרי מלון ו- 1.4 מיליון מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר
רונן פלוט
רונן פלוט (צילום: דוברות כנסת ישראל)

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה צפון הפקידה השבוע את תכנית המתאר החדשה של העיר נצרת עילית. התכנית כוללת תוספת של 7,000 יחידות דיור בשטחי פיתוח חדשים וכ – 5000 יחידות דיור שייבנו במסגרת תהליכי התחדשות עירונית. לראשונה בתולדות העיר, התכנית מתייחסת לתחום התיירות ולמימוש הפוטנציאל התיירותי הגלום בעיר הצופה להר תבור, מוקפת בשטחים ירוקים וממוקמת בלב הגליל ובסמיכות לנצרת. בנוסף ליחידות הדיור כוללת התכנית, תוספת של 3,000 חדרי מלון ותוספת של כ – 1.4 מיליון מ"ר של שטחי תעשייה ותעסוקה.

רונן פלוט
רון פלוט (צילום: דוברות כנסת ישראל)

התכנית נועדה לתת מענה להיקף אוכלוסייה של כ – 100 אלף תוספים מה שאומר הכפלת אוכלוסיית העיר בעשור הקרוב. תכנית המתאר החדשה נוגעת גם לתשתיות תחבורה, כאשר בין היתר צפוי שיפור משמעותי במערך הדרכים שמחברות את העיר לכביש 77 מכיוון צפון באמצעות סלילת כביש עוקף כפר כנא (6500)  וכביש 786 שיחבר את נצרת עילית לפארק התעשייה הגדול שלה "ציפורית".

ראש העיר רונן פלוט, שמלווה את התכנית מקרוב יחד עם צוות נבחרי העירייה ואנשי המקצוע במנהל ההנדסה, אמר בתגובה כי תכנית המתאר החדשה משקפת נאמנה את ההתחדשות העירונית ותנופת הפיתוח האדירה של העיר בכל תחומי החיים. "נצרת עילית מסומנת היום יעד אטרקטיבי שמושך אליו יזמים גדולים ומשקיעים בהיקפים עצומים, אין לי ספק כי הקמת קריית ההייטק החדשה, ביצוע הפרויקטים הגדולים ושדרוג התשתיות העירוניות ימשוך לעיר משפחות חזקות ויחזיר אותה לקדמת הבמה. נצרת עילית חוזרת להיות העיר המובילה בגליל".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות