fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"שלום, אני ניר גושן ואני עדיין חולה רדיו"

מעיד על עצמו ניר גושן, שדרן רדיו קול רגע, בעל וותק של 26 שנות רדיו * "הרדיו היה בשבילי חלום וגם פנטזיה שלשמחתי הצלחתי להגשים" * "אני אוהב את מה שאני עושה ורואה בזה סוג של שליחות"
חולה רדיו. ניר גושן (צילום עצמי)
חולה רדיו. ניר גושן (צילום עצמי)

"אני חולה חדשות ואקטואליה", מעיד על עצמו ניר גושן, שדר רדיו קול רגע, "אנחנו מדינה קטנה שמייצרת המון חדשות, בכל התחומים, זה פשוט מסחרר. עד עצם היום הזה אני מזפזף בין תכניות אקטואליה בתחנות השונות, בעוד ששנים אחורה הייתי מקשיב יותר לתוכניות מוסיקה וספורט".  גושן מגיש תכנית סקירת העיתונים "בוקר טוב קול רגע" ברדיו "קול רגע" כבר 12 שנים. "זוכר את עצמי יושב באוטובוס בדרך לתיכון ומאזין לאריה גולן מגיש את יומן הבוקר", הוא משחזר,  "כבר אז הייתי חולה חדשות בעידן של ערוץ אחד, היום יש מבחר גדול של ערוצים שמשדרים חדשות  ואני יכול לצפות בשתי מהדורות בערב ולהאזין למהדורה שלישית בדרך לרדיו, מכור קשה"

בנעוריו שמע בעיקר מוסיקה, מצעדים, להיטים, פוסטרים של כוכבי מוסיקה ואהד את הפועל חיפה. "בשנות ה-80 התחיל להדהד אצלי החלום להיות שדרן ברדיו. זה היה עידן אחר לגמרי מהיום, עידן הסמארטפון והרשתות החברתיות. הייתי פריק של רדיו שישב כל היום מול מקלט הרדיו האזנתי והקשבתי בעיניים נוצצות שעות רבות לשדרנים שהיו הנחשבים והמובילים במדיה. הייתי מקשיב לכל סוגי תכניות הרדיו בעיקר לתוכניות לילה, איך לדבר, איך להגיש שיר, איך להקסים ולרגש והרדיו היה בשבילי חלום וגם פנטזיה שלשמחתי הצלחתי להגשים".

אחרי 26 שנות קריירת רדיו יש עדיין רעב למיקרופון?

"שאלה נהדרת שגם אני שואל את עצמי, אני אוהב את מה שאני עושה ורואה בזה סוג של שליחות. הרדיו, האולפן, המיקרופון ובעיקר הידיעה שעשרות אלפי אוזניים מקשיבות לי בכל רגע נתון, מכניס אותי ל"זון" , ובזמן השידור אני מרגיש בהיי עם אדרנלין מטורף ועד שאני מכבה את המיקרופון זו רצית מרתון, אני משתדל להספיק להקריא כמה שיותר ידיעות כדי שמאזיני יקבלו את התמונה המלאה".

גושן עבר הרבה מאוד תחנות רדיו עד שהגיע אל המנוחה והנחלה ב"קול רגע". הוא התחיל ברדיו 1 הפיראטי ששידר מחיפה בתחילת שנות -90, התקבל לרשת ג' בקול ישראל בתקופה הלועזית שלה באמצע שנות ה90 שידר עשרות תכניות בג', עבר קורס קרייני חדשות ומוסיקה ,שידר כדורגל ב"שירים ושערים" המיתולוגית", הגיש מצעדי פזמונים, תכניות מוסיקה חדשות עם אומנים חדשים, הגיש יחד עם שמעון פרנס את "אגן הים התיכון", הגיש ב"קול הדרך לעסקים" שהפכה מאוחר יותר ל-88FM הגל הבטוח בחיפה 106FM  ושידר ספיישלים והופעות חיות. לאחר 4 שנים אינטנסיביות ב"קול ישראל" חזר לצפון ושידר ברדיו חיפה 10 שנים, רדיו 1 הרדיו לצעירים  ורדיו KCITY בקריות, עד שבשנת 2007 נחת הישר באולפני רדיו "קול רגע" בקיבוץ בית קשת אחרי מסע חיזורים עיקש מצד עופר דומינגז ששידר אז בתחנה.

-איך זה להגיש כבר 12 שנה את אותה אותה תכנית?

"אני אוהב את מה שאני עושה, האינטימיות שנוצרת עם המאזינים, החדשות שאני כל כך אוהב לתווך בצורה נעימה למאזינים וככה לפתוח את הבוקר בצורה נעימה ומלטפת. אני מגיע חצי שעה לפני השידור, עובר על העיתונים, מסמן וממרקר את הידיעות והכתבות שאקרא".

-והפידבקים?

"אין יום כמעט שאני לא מקבל תגובות נהדרות ממאזינים שאוהבים ומפרגנים. האנשים באזור שלנו בגליל והעמקים הם צרכני ניוז ואקטואליה  ואוהבים את צורת ההגשה שלי וזה נותן לי את הדרייב כל תכנית מחדש".

העיתונים עדיין רלוונטיים בעידן של רשתות חברתיות ודיגיטל ?

לעיתונים יש עדיין מקום של כבוד בקביעת סדר היום החדשותי ,עם כתבות צבע, מאמרים , וטורי דעה שונים שמביאים מארג של דעות. לכל עיתון יש את האג'נדה שלו ,אבל המטרה שלי להביא את הידיעות, החדשות והכתבות כמו שהן וישפוט המאזין ,מה כיף לו לשמוע ולמה הוא פחות מתחבר. אני מנסה להביא את הדברים בצורה נעימה נגישה ונינוחה ונותן במה לכל הדעות השונות בלי להיות שיפוטי, מביא סיפורים ארציים ואם יש ידיעות מקומיות. אני משתדל לא לפספס, כי בכל זאת אנחנו רדיו אזורי שנותן שירות לקהילה. בעתיד אני מאמין שהפרינט והעיתונים ידעכו וייעלמו לטובת הדיגיטל והרשת, אבל עוד חזון למועד".

-מה סוד הקסם של רדיו קול רגע?

"כבר אז כשעברתי ל"קול רגע" הרגשתי שבאתי לבית חם, רדיו שנוגע ולא רק כקלישאה, עם אנשים חמים ונעימים עם אנרגיות טובות ואולפן שנמצא בלב יער וחורש טבעי וזה מקרין ומשפיע באופן חיובי. הרדיו הוא סוג של שמורת טבע בכל המובנים. יש לנו בוס (חיים הכט הבעלים) שהוא איש רדיו ואיש תקשורת כבר עשרות שנים ומבין איך הדברים עובדים. מבחינתו הרדיו הוא סוג של תרומה לקהילה ולחברה בה אנחנו חיים בגליל ובעמקים, חיים מחזיק את הרדיו שומר ומגונן עליו ועוטף אותו בחום ואהבה, לאחרונה נכנסה לעניינים יורשת העצר דפנה הכט ומוכיחה שהתפוח לא נפל רחוק מהעץ. ורות באשר המפיקה הראשית ומנהלת התוכניות שעוטפת ומחבקת אותנו כמו אימא מעבר לכך, המרקם האנושי ברדיו הוא נדיר, צעירים וותיקים עם יחסי אנוש מעולים ואהבת האדם וברדיו כמו שלנו "רדיו שנוגע" זה משתלב היטב ובא לידי ביטוי בשידורים שלנו הלכה למעשה לאחרונה נפרדנו בצער מאביטל גונן אחרי 17 שנה, אבל לפחות נמשיך לשמוע אותו ב"בוקר השישי".

מה אתה מאחל לשנה החדשה?

"אני מאחל שנה טובה לכל מאזיני הרדיו, אושר, שמחה, בריאות ושפע פרנסה  והכי חשוב שתקום סוף סוף ממשלה יציבה שתשקף את כלל הציבור בישראל".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות