fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שיא גבייה בעיריית נוף הגליל

נתוני גביית הארנונה בשנת 2019 בעיריית נוף הגליל מצביעים על שיא של כל הזמנים : 95%, שני אחוזים יותר מהשנה שעברה 2018
מרוצה. רונן פלוט (צילום: באדיבותו)
מבקש אחדות. רונן פלוט (צילום: באדיבותו)

עיריית נוף הגליל הציבה בתחילת שנת הכספים  2019 יעד גבייה גבוה בשיעור של 95 אחוזים. באגף הגבייה אומרים כי יעד זה נראה בפתח השנה החולפת  קשה להשגה, לנוכח העלייה שנרשמה בשלוש השנים האחרונות בשיעור אחוזי הגבייה שהגיעו בסוף שנת 2019 ל- 93%  שיא שלא היה כמוהו מזה מספר עשורים. לצד הגביה השוטפת, העירייה גבתה בשנים האחרונות חובות עבר (פיגורים) ובתוכם חובות של גופים ציבוריים ומשרדי ממשלה.  סך הכל נגבו בארבע השנים האחרונות 50 מיליון שקל בגין חובות עבר. "הכספים הללו נכנסו לקופת העירייה לטובת פרויקטים לרווחת התושבים, הגדלת השירות ופיתוח העיר", נמסר מהעירייה וצוין כי על אף התחזית השמרנית, אגף הגבייה הצליח לעמוד ביעד המבוקש והשנה נרשם שיא חדש בגבייה שמסתכמת ב 95%, עלייה של 5 % בתוך שנתיים.

ראש העיר רונן פלוט אמר בתגובה כי הוא רואה בגבייה הגבוהה של הארנונה חלק מרכזי בהתנהלות התקינה של מערך הכספים של העירייה  וחוסנה הכלכלי. "העירייה מנוהלת באופן תקין ומאוזן. את תקציב  2020 אישרנו בדצמבר 2019 והיינו הראשונים להגיש אותו למשרד הפנים במחוז הצפון".

יצוין כי למרות הפעילות המואצת של העירייה בשנתה השלישית של מהפכת ההתחדשות בעיר, גם שנת 2019, שנה רביעית ברציפות נסגרת עם תקציב מאוזן. "בשנה החולפות העירייה ביצעה היקף עצום של פרויקטים בכל תחומי החיים בעיר באמצעות תקציבים שגויסו ממקורות חוץ, ממשרדי ממשלה ומגופים ציבוריים שונים", אמר ראש העיר פלוט וציין כי מהפכת ההתחדשות שמתחוללת בעיר ממומנת ברובה מתקציבים מיוחדים ולא מכספי הארנונה.

גזבר העירייה עדי מלכה ציין כי עמידה ביעד המבוקש לשנה זו מעמידה רף גבוה עוד יותר לשנת 2020. "אנו לא נחים על זרי הדפנה.  85% גביה זה נתון מצוין שנותן דחיפה להשתפר עוד יותר לעבר ה- 100 אחוזים", אמר.

הגזבר מלכה וביקש להודות לאגף הגביה בניהולו של רומן שמעוני: "הנחת היסוד שמניעה את פעילות האגף היא הזכות של כל תושב לקבל תמורה מלאה בעד הארנונה שהוא משלם. ככל שיותר אנשים משלמים ארנונה כך יותר תושבים נהנים מפעילות הרשות בכל תחומי השירות המוניציפלי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות