fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פסטיבל טעמים בעמקים יוצא לדרך

פסטיבל טעמים בעמקים יוצא לדרך. יצאנו עם הרוח החיה מאחורי הפסטיבל, רקפת עברי, לסיור קולינרי בנופי העמק המרהיבים
השפים דותן עסיס ואסף הימבלום המובילים בעמק ממתינים לכם (צילום גל מוסינזון)
השפים דותן עסיס ואסף הימבלום המובילים בעמק ממתינים לכם (צילום גל מוסינזון)

"נולדתי כאן בעמק, גדלתי כאן בעמק, קפצתי לתל אביב לעשר שנים וחזרתי לבנות בעמק שאני כל כך אוהבת את ביתי, ללדת ולגדל את ארבעת ילדיי", משתפת רקפת עברי מפתחת ומפיקה של פסטיבל טעמים בעמקים המתגוררת בישוב שמשית.

אנחנו יוצאים עם רקפת ליום של כיף בעמק. יום שמפתיע אותנו צעד אחר צעד, האם אנחנו תיירים בביתנו? רקפת מספרת ששנים מחפשים התיירנים בעמק את הכינרת שלנו. מושג שמאחוריו עומד הצורך בגורם שימשוך מטיילים לעמק. אם במילה אחת: בידול. בשנים האחרונות קק"ל ורשות ניקוז ונחלים קישון מגלים לנו פניני טבע שהיו כאן תמיד. בהשקעה של עבודה, מחשבה והשקעה כספית לא מבוטלת מנגישים למטיילים נחלים, מעיינות, מסלולי אופניים, פינות חמד יפייפיות והמון מה לראות.

אז בואו נתחיל…נפתח את העמק בחלקו המזרחי. עפולה בירת העמק ההיסטורית מחזירה לשוק הישן את ימי הזוהר והוא זוהר היום הרבה יותר מתמיד. "כל יום נפתחים כאן עסקים חדשים" מספרת סיון גינו מלכת השוק. הכל החל כשקבוצת אומנים חיפשה בית ליצירה והגיעה לשוק הנטוש, אחריהם הגיעו 4 שותפים צעירים עם ניסיון קולינרי רחב ופתחו את מסעדות השוק 34 והאשכנזי. אסף, דותן, מיכאל וניר מציעים מנות מעולות באווירה צעירה ותוססת. בפסטיבל 2-13.2 יגישו תפריט בו תוזמו לבחור 3 מנות מהתפריט ב 89 ₪ אנחנו טעמנו ערייס דגים, סלט קיסר עם עוף מהמעשנה וחצ'פורי בשר מעושן. טעים כבר אמרנו? תוסיפו עוד 15 ₪ ותבחרו מאגף המתוקים. בסיור בשוק הקולינארי והשמח גילינו דוכן שייקים מעולה בשילובים מרעננים ולצידו באותו דוכן בורקס משובח. השכן הצעיר מוסא מכין כנאפה עברי מול עיניכם. השבוע נפתחו שני עסקים חדשים. מעדניה טבעונית של מתן עם מגוון ממרחים וגבינות טבעוניות.

ליד המעדניה  פתחה אילה בן חמו סנדוויץ בר בשם השמינייה הכל בלחמניה. הכל זה שניצל, קציצות בשר, קציצות דגים ועוד. עוד בשוק דוכן סופגניות מסביב לעולם עם ציפויים צבעוניים. גם סביח, פלאפל ותיק, בויה שהוא טוסט נקניקיה, דוכן לחוח ולביבות של חזן תיימני והכל צבוע בצבעי גרפיטי פרועים ומשמחים.  יופי של דרך לפתוח את הבוקר. אחרי שבחרנו מה לטעום מומלץ לקבוע מבעוד מועד עם מדריך טיולים לסיור חדש שהכינו בעיריית עפולה. הסיור נקרא עפולה עבר הווה עתיד. צועדים לאורך שדירת דקלי הושינגטוניות בלב העיר. איך מזמינים סיור? מתקשרים לעירייה 04-6520333 מתחילים מבית הכנסת היפה דרך המלון הראשון בעיר, לבניין המשטרה המיוחד ועד לתחנת רכבת העמק הישנה. טועמים בפלאפל גולני ומצטיידים בפיצוחי מגדן (איך לא?).

אבי אלקבץ ראש העיר עפולה: ״השוק של עפולה נמצא בדרך הבטוחה להפוך למרכז הבילוי התרבותי והקולינרי של אזור בצפון. ביחד עם תנועת תרבות, הפכנו את המקום לאזור שוקק חיים, מלא באנשים, מוסיקה ואוכל טוב בשיתוף פעולה ועם כבוד רב לסוחרים הוותיקים. יש כאן אווירה מיוחדת שאין בשום מקום אחר".

אתם מוזמנים לבקר. אם תרצו נוף משגע. קיפצו לחוות התבלינים בגלבוע שגם הם משתתפים בארוחות הפסטיבל ויגישו תפריט בשני מחירים 109+119 ₪  בדרך מעפולה לגלבוע מומלץ לעצור במרחביה במרכז המבקרים חצר הקואופרציה במרחביה הקיבוץ. המלצה חמה: סעו ליקב סריג במושב מרחביה. משפחה של ייננים שמגדלים ומשביחים כרמים חוץ מיין משובח יש להם גם ערק קוצר שבחים. איזה יום נהדר של עבר הווה עתיד וזה היה רק הצד המזרחי. חפשו אותנו בשבוע הבא ונהיה תיירים גם בלב העמק. אל תחמיצו.

-מה בפסטיבל השנה?

כמעט כל רשויות המרחב משתפים פעולה. תרשמו תרשמו! 2.2 אירוע הפתיחה במוזיאון העמק. 9 מסעדות מובחרות מגיעות לערב אחד מאוד מיוחד של 9 מנות, 3 טעימות יין של יקב סימון מטבעון, סריג ממרחביה, touch by fusion מתמרת ובירה של מבשלת התבור משרונה. על הבמה להקות מכפר תקוה, שתי להקות מתוך-5 להקות צעירות שיוצרות בישוב שמשית ואסי זיגדון שמארח את ארכדי דוכין. כרטיסים בקניה מראש בלבד בשלושה מסלולים. זוגי, יחיד קרניבורי או יחיד צמחוני. המכירה מסתיימת ביום שלישי הקרוב.

כשטעמים ונופים נפגשים (צילום רקפת עברי)
כשטעמים ונופים נפגשים. נחל ציפורי (צילום רקפת עברי)

-מי המסעדות המשתתפות בפסטיבל?

אוקטגון, אסדו בר, בלה, השוק 34 והאשכנזי (חדש), חוות התבלינים בגלבוע, טנדוקה (כשר), פיאנו פיאנו, צ'אנג בה (חדש), שה וזה (חדש) . עם תפריטים שבין 79 ל 129 ₪ לארוחה. וגם אירועי מוזיקה, סדנאות שף, מועדון יין ועוד. פשוט חג טעמים בעמקים. ומה עוד? 6.2 אירוע של מוזיקה וקולינריה בשוק בעפולה. יופיעו הרכבים מוזיקאלים של הקונסרבטוריון העירוני: סקיצה, ארבלה, הפרעת קצב, שלומקה, אם סי הייד ירדן ואסתר ב 8.2 מוזמנים לטבעון לשבת ירוקה של פעילות ונטיעות ולבסמת טבעון לבוקר של תרבות ומורשת ב 13.2 תחרות מאסטר שף ילדים ביקנעם שיבשלו מנות בריאות. כי גם בריא זה מאוד טעים. ב 15.2 תוכלו לבחור בין שבת ירוקה ברמת ישי לבין מצעד מוזיקאלי של להקות צופים משפרעם, נצרת וזרזיר בשילוב מופעי להקות צעירות משמשית והרדוף ולהקות דבקה וריקודי עם. ב 20.2 סדנת בישול בסיפריה העירונית בעפולה ולאחריה מאסטר שף קינוחים ובסופ"ש 21-22.2 אליפות ישראל בניווט ספורטיבי בגניגר ובבית קשת כשהמועדון הבולט ביותר הוא מועדון עמק יזרעאל כמובן. במקביל ב- 21.2 יחנכו קק"ל, רשות ניקוז והמועצה האזורית עמק יזרעאל במבואת שמשית את השביל לאורך נחל ציפורי. סימון מאופק בשטח יציע לכם לשכור אופניים לנסיעה מהנה של 3.5 ק'מ עד חניון האקליפטוס וחזרה.

הפסטיבל ינעל בהפנינג לכל המשפחה ב- 22 בפברואר. הסברה, יצירה, מוזיקה והכל ירוק בדגש על שמירת הטבע והסביבה. לפסטיבל שותפות המועצות: עמק יזרעאל, רמת ישי, יקנעם, עפולה, זרזיר, קריית טבעון, בסמת טבעון, גלבוע ומגידו בשיתוף עם קק"ל, הרשות לפיתוח הגליל ורשות ניקוז ונחלים קישון הפקה ויחסי ציבור רקפת עברי  "הפקה עברית"  כל הפרטים על האירועים והתפריטים באתר הפסטיבל  הפקה עברית/פסטיבל טעמים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות