fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התלמידים שיפצו את חוות "ברוש הבקעה" שבעליה נרצח בפיגוע

מסע התודעה של תלמידי ישיבת אמי"ת בעפולה תחת הכותרת "לוקחים אחריות"
תלמידי ישיבת אמי"ת (צילום: עצמי)
תלמידי ישיבת אמי"ת (צילום: עצמי)

תחת הכותרת "לוקחים אחריות", יצאו השבוע תלמידי ישיבת אמי"ת בעפולה ל"מסע תודעה" לקראת החנוכה – מסע שהחל בישיבה ועבר את הארץ לאורכה.

המסע החל קרוב לבית, בישיבה בעפולה. התלמידים לקחו אחריות ובמבצע רחב שיפצו ושיפרו את חזות בית הספר. בסיוע המחנכים וראש הישיבה, לא השאירו התלמידים פינה בבית הספר שלא קושטה, נוקתה או שופצה.

המסע המשיך במבצע לקיחת אחריות על ישוב הארץ. התלמידים הדרימו עד הישוב "ברוש הבקעה", בו נרצח סא"ל במיל' יאיא עופר בפיגוע חבלני לפני כחודש. מאז הירצחו של עופר לקחה ישיבת ההסדר שדמות מחולה אחריות על המקום עד ליישובו הקבוע. התלמידים הגיעו למקום במטרה לטפח את הישוב, ועבדו שעות בשיפוץ וחידוש גן השעשועים כדי להכשירו למתיישבים חדשים. יום העבודה הסתיים בשיחה מפי הרב רוזנפלד ראש ישיבת ההסדר שדמות מחולה, ושמעו ממנו על האחריות האישית בלימוד התורה .

תלמידי ישיבת אמי"ת (צילום: עצמי)
תלמידי ישיבת אמי"ת (צילום: עצמי)

את היום סיימו התלמידים במסע אלונקות. עם הסיסמא "לוקחים אחריות על הכתפיים" צעדו התלמידים במסע לילי כשעל כתפיהם – חברים על אלונקות. המסע המאמץ והמגבש הסתיים למרגלות המצדה שם נערך טקס חגיגי שהסתיים בקבלת עול מלכות שמים וקריאת שמע חגיגית, שירת התקווה ו"אני מאמין".

ראש ישיבת אמי"ת עפולה, הרב צחי בלאו, הדגיש בפני התלמידים שהם הדור הבא שנושא את האחריות של עם ישראל על כתפיו: "סגרנו מעגל לרגלי המצדה, המעוז האחרון של המרד הגדול ברומאים שלאחריו יצאנו לגלות ארוכה וכעת אנו שוב יהודים חופשיים בארץ ישראל".

את יומו הבא של המסע לא הקדישו התלמידים למנוחה ממאמצי היום הקודם, אלא המשיכו ישירות לערד ליום של התנדבות "לקיחת אחריות למען העם". בשיתוף עם המכינה הקדם צבאית בערד התלמידים העבירו פעילויות ערכיות ומהנות לקראת חנוכה בגני הילדים ובבתי הספר בעיירה הדרומית.

ינון עמרני, תלמיד כתה י בישיבה מסכם מסע חווייתי שלא ישכח במהרה: "הגיבוש עם החברים, המחנכים וראש הישיבה, והמשימות שלקחנו על עצמינו לבצע תרמו למסע מדהים, שנתן לנו כוחות רבים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות