fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית נוף הגליל מבצעת טיפול אינטנסיבי במטרד שפני הסלע

מהווה סיכון למחלות זיהומיות בקרב בני אדם * הוטרינר העירוני: התכנית מתמקדת בשורש הבעיה"
נלחמים במטרד (צילום דוברות העירייה)
נלחמים במטרד (צילום דוברות העירייה)

שפני הסלע אוהבים לחיות במסלעות ושלא במכוון, מושכים אליהם את זבוב החול, שעקיצותיו גורמות לשושנת יריחו, פצע גדול שדורש אשפוז ממושך ולעתים ניתוחים פלסטיים. הימצאותם של השפנים בשטחים הפתוחים שמקיפים שכונות מגורים  ברחבי העיר נוף הגליל מהווה מטרד של ממש אולם עד כה, בשל ההוצאה הכספית הגבוהה הכרוכה בהזזת המסלעות, העירייה לא ביצעה טיפול עומק אינטנסיבי שיפתור או לפחות יפחית את הבעיה.

ביוזמת ראש העיר רונן פלוט יצאה העירייה השבוע במבצע רחב היקף וראשון מסוגו  הכולל בין היתר הזזת מסלעות כבדות בשמורות טבע. המבצע  מתבצע על ידי המנהל העירוני בראשות לאה ספיר ובאמצעות המחלקה הוטרינרית בהובלת הוטרינר העירוני ד"ר עיסאם בריק. "כמות המסלעות בנוף הגליל גדולה מאוד לנוכח המבנה הטופוגראפי של העיר והסמיכות של השטחים הירוקים לשכונות המגורים", הסביר ד"ר בריק וציין כי  הפעילות מתבצעת על ידי עיריית נוף הגליל הינה מקצועית, יסודית וראויה להערכה בהיותה ראשונה מסוגה. "התכנית מתמקדת בשורשי הבעיה – טיפול במסלעות  בסמוך לשכונות מגורים. בגלל היקף המסלעות, תהליך זה איננו פותר הבעיה בפרק זמן קצר ולכן  חשוב להמשיך לקדם בנחישות פעילות זו ולהקטין את מקומות המסתור לשפנים".

בנוסף לפינוי וריסוק מסלעות, ניתן לבצע כיסוי מסלעות באדמה מבלי לפגוע בשפנים.  ד"ר בריק ציין כי בתוך המסלעות ששפני הסלע מתגוררים בהן חי לעתים גם זבוב החול, והזיווג בין השניים יוצר מרחב מחיה לטפיל "לישמניה טרופיקה" או בשמו העברי שושנת יריחו. איך זה קורה? נקבת הזבוב עוקצת את השפן הנגוע. היא זקוקה לחלבון שבדמו לתהליך הטלת הביצים. הטפיל מתפתח אצלה במעיים, וכשהיא מרחפת ומוצאת אדם היא עלולה לעקוץ. לא מדובר בעוד עקיצה עם אדמומיות ונפיחות קלה, אלא בנקודות אדומות שבתוך שבועות יתפתחו לפצע גדול שעשוי לדרוש טיפול בבית החולים, ובמקרים קיצונים גם ניתוח פלסטי שיתקן את הצלקת שנגרמה. "זה פשוט סיוט", מתאר תושב שכונת  גבעת ברק שבנו נעקץ פעמיים על ידי זבוב החול, כבר שנים שאני מתלונן בעניין ואני שמח שסוף סוף העירייה מרימה את הכפפה ויש טיפול".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות