fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אבא הותיר חלל אדיר בלב׳"

חודש ימים לאחר למותו הפתאומי של מנהל הקבוצה המיתולוגי של הפועל בית שאן, משה חזן ז״ל, בנו אלמוג ושאר בני המשפחה אוספים את השברים * ״אנחנו לא מעכלים. החודש האחרון הוא כל כולו חלום בלהות. התחושות קשות. אני מחכה כל רגע שהוא יחייג אלי״, אומר בנו
משה ואלמוג חזן (צילום אלבום משפחתי)

״אני כמעט ולא זוכר את אבא לפני הפציעה״, אומר כדורגלן העבר אלמוג חזן, בנו הבכור של משה חזן מנהלה המיתולוגי של הפועל בית שאן שהלך לפני כחודש ימים לעולמו ומוסיף: ״אבל אבא מעולם לא נתן לאיש להרגיש שיש לו מגבלה. הוא טיפל בגינה לבדו, ניהל את החנות, פרק סחורה והעמיס, פעל בהפועל בית שאן במגוון תפקידים. הכל עם יד אחת מבלי לבקש עזרה מאיש״.

אלמוג כמו כל משפחת חזן מתקשים לעכל את רוע הגזרה. משה היה מוכר כאיש עם נתינה גדולה, אישיות ונחישות אינסופית. השבוע ציינו בני המשפחה את יום ה- 30  לפטירתו כשכאב גדול מלווה את המשפחה כולה.

״אני באופן אישי וכמובן כל בני המשפחה לא מצליחים לעכל את גולל האסון שפקד אותנו״, אומר אלמוג, שייזכר לעד כמי שכבש שער לרשת בית"ר ירושלים, שלימים זכה לכינוי 'משחק השרוכים' ומוסיף: ״איבדנו אבא, מורה לחיים-עמוד התווך של כולנו. אבא היה דמות דומיננטית מאוד בחיים של כולנו. מלווה, מייעץ, מעורב, אין צעד בחיים שהוא לא לקח בו חלק, החל מקניית רכב או דירה וכמובן שהוא זה שהקים עבורי את החנות. כמו שאבא התנהג בחיים הציבוריים שלו-כמנהל קבוצה וחבר הנהלה בקבוצות הנוער והבוגרים, כך הוא פעל מולנו, מול בני המשפחה ומול החברים הרבים שלו, מול הקהילה. הרבה פעמים על חשבון העסק, על חשבון החיים האישיים שלו. הוא היה מוכן להקריב הכל כדי שלילדים ולנכדים יהיה טוב. הוא לקח על עצמו כל כך הרבה כדי שנוכל לחיות ברווחה-כבר היום אנו מרגישים בחסרונו״.

חזן שנולד במרוקו, גדל והתחנך בקיבוץ ולאחר הגיוס קבע את ביתו בבית שאן, הקים לאחר הפציעה שלו את העסק המוכר ׳ספורט חזן׳.

את אהבתו לספורט הוא ינק בקיבוץ. בין היתר היה שותף להקמתה של בית״ר בית שאן, שם שיחק.

הרגיש שזה הסוף. משה חזן צופה באימון הקבוצה בימי הזוהר (צילום דימיטרי זוזוליה)
. משה חזן ז"ל צופה באימון הקבוצה בימי הזוהר (צילום דימיטרי זוזוליה)

לאחר הפציעה המשיך להיות פעיל בקבוצת חובבים במשך שנים ארוכות בקיבוץ גבע.

״ינקתי את נושא הכדורגל והספורט מגיל צעיר״, אומר אלמוג ומספר כי אבא היה זה שליווה אותו לכל אימון ומשחק. ״מקבוצת הנערים ועד לבוגרים הוא היה שם. מלווה, דוחף ומכוון. למרות ששימש בתפקידים שונים, מעולם לא דיבר עם מאמן בשבילי. דרש שאוכיח את עצמי ואשיג את מקומי בזכות היכולות שלי בלבד״.

לפרסום הארצי הגדול שלו, זכה משה חזן ז״ל בסרט התיעודי ׳בית שאן סרט מלחמה׳ אותו הפיקו דורון צברי ורינו צרור, לפני כמעט 30 שנה.

בסרט נחשפו לכולם לעבודה המאומצת לעשייה של חזן כמנהל קבוצה מהפריפריה שהעפילה לליגה הראשונה. חזן ז״ל, עם הקשיים הגדולים שליוו אותו רגע רגע עקב פציעתו בצבא, לא ויתר וניהל את הפועל בית שאן בצורה המקצועית ביותר.

"אנחנו מלוכדים כמו שהוא היה רוצה, תומכים באימא היקרה ואני מקווה שנזכה להמשיך ולו במעט את המורשת שלו ואת העשייה שלו. אני שמח שיש תיעוד רב לעשייה של אבא שלי. הנכדים והנכדות הקטנים של המשפחה יוכלו בעתיד לראות את מה שהוא עשה לאורך כל השנים״.

במשפחה היו רוצים לראות את דמותו ועשייתו של משה ז״ל מונצחת בתחום הכדורגל. "אין ספק שזה מגיע לו", אומר אלמוג.

עיקר גאוותו של משה חזן. הבן אלמוג במדי הפועל בית שאן (צילום דימיטרי זוזוליה)
עיקר גאוותו של משה חזן. הבן אלמוג במדי הפועל בית שאן (צילום דימיטרי זוזוליה)

לפני שלושה שבועות קיימה הפועל בית שאן טקס מרגש באצטדיון העירוני, בהשתתפות ראש העיר ז׳קי לוי, מ״מ ראש העיר חזי חרוב, סמנכ״ל ההתאחדות אבי לוי, שחקני עבר וחברי הנהלה לדורותיהם. גם בני המשפחה היו שם, הרעייה פיבי והילדים אלמוג, כפיר ויפית עם הנכדים.

חבר ההנהלה בבר קסלסי, העניק למשפחה גביע הוקרה וחולצה ממוסגרת עם המספר 7 ושמו של חזן מתנוסס עליה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות