fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סטודנטים במכללת יזרעאל נגד הכוונה לצמצם את לימודי השואה

דורשים כי הנושא יבחן שוב "לאור העבודה שעדיין חיים בקרבנו קורבנות לשואה" * המכללה: "מייחסים חשיבות רבה ללימוד השואה על היבטיה השונים ולכיבוד ודאגה לניצולי השואה"
קרון השואה שהובא מגרמניה לנתניה (צילום: רותי ברמן)
קרון השואה שהובא מגרמניה (צילום: רותי ברמן)

סטודנטים בחוג הרב תחומי במכללת עמק יזרעאל מוחים על כוונת המכללה לצמצם את לימודי השואה בשנת הלימודים הבאה.

"ברצוני לבקש כי הנושא יבחן שוב לאור העבודה שעדיין חיים בקרבנו קורבנות לשואה, זו מורשת בסיסית לקיומה של מדינת ישראל והעם היהודי, היא יכולה להירשם בספרי ההיסטוריה כחורבן בית רביעי והיא נושא מלכד בין יהודים שגרים בארץ ליהדות התפוצות ובין יהודים תושבי ישראל", כתב הסטודנט שי פאר, במכתב ששיגר להנהלת המכללה בשם כל הסטודנטים בחוג.

פאר הוסיף וכתב: "לימודי השואה הם שורש ממנו השתקמה ומצמחה היהדות של עמנו. מהשתתפות בשיעורים שלמדתי במכללה ראיתי והבנתי עד כמה היא חשובה לנו כעם, בזכות זה שגם יהודים יוצאי מדינות ערב טוענים ובצדק לאסון שחוו במהלך תקופת השואה דרך הכיבוש והאחיזה הנאצית במדינות צפון אפריקה. גם בני מיעוטים שחולקים איתנו את ספסל הלימודים מושפעים "לטובה" ומשתתפים בחוויה המעצימה ועל זה נאמר -חיבור אחד טוב יוצר חברות ואי הבנה או הסבר לקוי יכול לגרום למאות שונאים וטועים".

שי פאר מסכם וכותב במכתבו:  "המכללה קמה כדי לתת מענה לאוכלוסיות שאינם אליטה, היא צריכה לקיים את הרחבת ההשכלה האקדמית בדגש על יסודות הדמוקרטיה, השוויון ובלי בושה גם על יסודות היהדות, אם בחרה המכללה ללמד קורסים על האסלאם, על מקרא ועל "שאנל" וגם על "משמעות החיים" רואי ונדרש גם לשמר את הפרק על השואה" .

תגובת האקדמית עמק יזרעאל: "המכללה ובראשה הנשיא פרופסור יצחק הרפז, שהנו בן לשורדי שואה, איבד בשואה את סבו וסבתו, תשעה דודים ודודות, שלושה בני דודים, וחי את השואה יום יום, מייחסים חשיבות רבה ללימוד השואה על היבטיה השונים ולכיבוד ודאגה לניצולי השואה. העיסוק בנושא השואה מתקיים במגוון קורסים במכללה ובשנת תש"פ, כמו בכל שנה, אף יתקיים קורס ייעודי ללימודי השואה במסגרת החוג הרב תחומי. בנוסף, האקדמית עמק יזרעאל מעודדת סטודנטים לקחת חלק בפרויקטים של היחידה למעורבות חברתית כגון "זכור וכבד" ו"אמץ סבא או סבתא" במסגרתם הסטודנטים מלווים לאורך כל השנה, לפחות פעם בשבוע ניצול/ת שואה, מנציחים ומתעדים את סיפורם ומהווים להם אוזן קשבת ומקור לשמחה. בנוסף לכל אלה במסגרת 'מכללת ותיקים' המתקיימת במכללה בשיתוף מועצה אזורית עמק יזרעאל נערכים מספר רב של קורסים העוסקים בשואה. לבסוף, האקדמית עמק יזרעאל אף תומכת במשלחת משותפת של סטודנטים וסגל לביקור במחנות ההשמדה בפולין".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות