fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"סוף סוף אני יכול לצפות בסרט עם אשתי"

שלמה שוקרון מנצרת עילית, סובל מלקות ראייה קשה בגינה נאלץ כל השנים לוותר על צפייה בסרטים ובמופעי תרבות. בזכות אביזרים משוכללים שהוכנסו במיזם ייחודי של היכל ברקוביץ' למען אוכלוסייה עם צרכים מיוחדים, שלמה יכול בפעם הראשונה יחד עם אשתו וצפה לצפות במופע הלאדינו של גיא זוארץ
שוקרון בודק את המכשור החדש צילום: ישראל פרץ

מי שהגיע ביום חמישי שעבר לצפות במופע הלאדינו של גיא זוארץ בהיכל ברקוביץ' בנצרת עילית, הופתע לראות בכניסה לאולם שולחן רחב ועליו שורה של אמצעי עזר משוכללים לצפייה עבור אנשים בעלי מוגבלות ראייה. המכשור החדיש, שכלל משקפות הגדלה מיוחדות, משקפיים טלסקופיים ועוד מיני מכשירים חדישים, נועד לאפשר גם לתושבים בעלי מוגבלות קשה בראייה ליהנות ממופעי תרבות ולצפות בהם ללא כל קושי.

המיזם הייחודי נקרא תיאטראור" מופעל כפיילוט בהיכל ברקוביץ' ועלותו מסתכמת בהשקעה כספית גבוהה ובהיערכות מיוחדת של צוות המתנ"ס לטובת יישום הפרויקט. "אני רואה חשיבות רבה בהנגשת מופעי התרבות שלנו לאוכלוסייה עם מוגבלויות.המיזם הזה הוא חלק מתכנית שכוללת הנגשה פיזית של כל מבני התרבות והתייחסות מיוחדת לשירותים המיוחדים לטובת אוכלוסייה זו", אמר מנכ"ל רשתי המרכזים הקהילתיים בנצרת עילית דני ויצמן.

שלמה שוקרון חנך את המיזם החדש והיה בעל לקות הראייה הראשון שהשתמש באביזרי העזר. "זה דבר מאוד חשוב שסוף סוף מתייחסים לציבור לקויי הראייה גם בתחום התרבות. עד עכשיו כמעט ולא הלכתי למופעים, כי אני רק שומע ולא רואה את השחקנים ואז אני חצי נרדם. לקולנוע אני בכלל לא הולך כי זה לא רלוונטי בשבילי, אשתי הולכת לסרט עם אחותה או עם הילדים".

לקות הראייה ממנה סובל שלמה משביתה את פעילותו כמעט כליל בשעות החשיכה. "ביום אני עוד איכשהו יכול להתנייד, אבל בחושך אני לא יכול להסתדר. זאת בעיה שהיא תורשתית, מתוך עשרה אחים, שבעה לוקים באותה המחלה בעיניים".

למרות המגבלה שלמה מנהל אורח חיים רגיל וגם מסייע ומתנדב למען עיוורים. "עברתי שני ניתוחי קאטראט ושני טיפולי לייזר, שקצת שיפרו את המצב, אבל אני משתדל לנהל את חיי כרגיל עד כמה שהדבר אפשרי", הוא מסביר.

 

 

שוקרון בודק את המכשור החדש צילום: ישראל פרץ
שוקרון בודק את המכשור החדש צילום: ישראל פרץ

אביזרי הראייה המוצעים בהיכל ברקוביץ' אינם ניתנים לרכישה בשוק הפרטי, בין היתר בשל עלותם הגבוהה. מחירו של כל מכשיר מסתכמת בעשרות אלפי שקלים. "אנחנו מאוד שמחים על ההזדמנות שניתנה לנו לאפשר לבעלי לקויות ראייה ליהנות ממופעים ולצרוך תרבות כמו כולם", אמרה מנהלת השיווק ברשת המרכזים הקהילתיים, רביד טכמן, לדבריה: "הפרויקט כולו נמצא עדיין בשלב ראשוני ואנחנו לומדים אותו. המטרה היא לחשוף את אמצעי העזר לכמה שיותר אנשים ולפתוח בפניהם את האפשרות החדשה הניתנת להם ללא כל תשלום".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות