fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתינה עיוורת

בוריס וישניפולסקי ממגדל העמק, הוא בחור עיוור שחלם ללמוד לתפעל מחשב למרות מגבלת הראייה שלו. במרכז הטכנולוגי להב"ה במגדל העמק רכשו תוכנת הקראה מיוחדת ואף גייסו מדריך שילמד אותו, אף הוא עיוור
מנצחים את המגבלות (צילום עצמי)
מנצחים את המגבלות (צילום עצמי)

בימים אלה מתקיימת במרכז הטכנולוגי ללימוד מחשבים "להב"ה" במגדל העמק הדרכת מחשבים מרגשת במיוחד. בוריס וישניפולסקי בן 47 ממגדל העמק הוא בחור עיוור שביקש ללמוד מחשבים למרות מגבלתו. בחודשים האחרונים התקבלו במרכז להבה מספר פניות, וביניהם של וישניפולסקי שביקשו לדעת האם במסגרת הקורסים הרבים שמעניק המרכז ישנו קורס מסוים הנותן מענה לעיוורים וכבדי ראייה.

כידוע, כיום הגלישה באינטרנט עבור מוגבלים היא מזערית שכן רוב האתרים אינם מונגשים אך בעקבות כניסת החוק בעוד חצי שנה להנגשת אתרים ציבורים למוגבלים ובעקבות הפניות השונות החליטו במרכז להב"ה להקדים ולרכוש תוכנת הקראה ייחודית המתרגמת כל תו ואות לחיווי קולי ומאפשרת לאדם העיוור לעבוד במחשב ולבצע פעולות כמו כתיבת מסמך, גלישה באינטרנט, האזנה למוזיקה ועוד.

מנצחים את המגבלות (צילום עצמי)
מנצחים את המגבלות (צילום עצמי)

לאחר שרכשו את התוכנה בסיוע משרד המדע והטכנולוגיה, גייסו במרכז מתנדב שידריך את הקורס בצורה הטובה ביותר ומי שנבחר לתפקיד הוא ליאל בן סימון, אף הוא תושב העיר, עיוור מלידה ובעל ידע רחב במחשבים. בן סימון עבר הכשרה להדרכת מחשבים לעיוורים בעמותת "מגדל אור" המלווה אותו ולאחר שסיים החל להתנדב במרכז להב"ה.

בימים האחרונים התקיים מפגש ראשון בין המדריך בן סימון והתלמיד הראשון וישניפולסקי שייהנו מקורס 'אחד על אחד' שיכלול 12 מפגשים להכרת המקלדת, מקשי האותיות והמספרים, פונקציות וקיצורי מקלדת. בשלב הבא מתכוונים במרכז להב"ה, שהינו המרכז הראשון מבין מרכזי להב"ה בכל הארץ שרכש את התוכנה הייחודית, לבנות יחד עם המדריך בן סימון הדרכות במעבד התמלילים וורד, גלישה באינטרנט, יוטיוב וספריה לעיוורים.

מנהלת המרכז עדי שפרלינג אמרה: "אנחנו מאוד שמחים על כך שנפלה בחלקנו הזכות להיות הראשונים לפתוח קורס מרגש עם מדריך מיוחד כל כך כמו ליאל שהינו עיוור בעצמו המבקש לשתף את הידע שלו עם שכמותו. השאיפה שלנו היא שכל העיוורים וכבדי ראייה תושבי העיר והסביבה יפנו אלינו להדרכה שיוכלו ליהנות מעולם חדש ולא מוכר".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות