fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נוף הגליל: מוסא כהן ז"ל הלך הלילה לעולמו

היה מבוני וממקימי העיר נוף הגליל * קיבל את תואר יקיר העיר בעידן מנחם אריאב ז"ל * ניהל את קולנוע נורית המיתולוגי בשנות ה- 70.
בעד שינוי. מוסא כהן (צילום ישראל פרץ)
בעד שינוי. מוסא כהן (צילום ישראל פרץ)

משה (מוסא) כהן, בן 92, מוותיקי וממקימי העיר קריית נצרת ב- 1957, שהחליפה את שמה לנצרת עילית ובשנתיים האחרונות לנוף הגליל, הלך הלילה לעולמו.

כהן היה הין ראשונה המתיישבים בעיר ובנו, חני, נחשב לילד הראשון של נצרת עילית. עד עצם היום הזה נטוש הוויכוח מי הילד הראשון של העיר, כשמשפחת כהן אחרת (אבי ומלכה) טוענת לכתר בזכות בנם רוני.

בשנות ה- 70 היה מוסא כהן בעליו של קולנוע 'נורית' המיתולוגי במרכז רסקו, שהיה מוקד הבילוי העיקרי של תושבי העיר ודורות של תושבים גדלו עליו.

כהן היה מאושפז בבית חולים העמק בעפולה ובימים האחרונים התדרדר מצבו והוא היה מורדם ומונשם.

בתקופת ראש העיר מנחם אריאב זכה מוסא כהן ז"ל לתואר יקיר העיר נצרת עילית.

מוסא כהן (במרכז) מוקף בבני משפחתו באחד האירועים (צילום אלבום משפחתי)
מוסא כהן (במרכז) מוקף בבני משפחתו באחד האירועים (צילום אלבום משפחתי)

מוסא כהן התנדב למען הקהילה

כהן התנדב בתחומים רבים בעיר ובמשך שנים רבות נהג לחלק מזון לנזקקים בימי שישי. כמו כן היה ממקימי וממנהלי בית הכנסת ע"ש אלי כהן, שבעשור שעבר העתיק את מקומו מצריף רעוע להיכל מפואר, בזכות תרומות רבות שגייס.

מוסא כהן היה חבר בוועד של הסתדרות העמקים והיה פעיל בסניף המקומי.

ראש העיר, רונן פלוט, ספד למוסא כהן: "מוסא ז"ל היה אחד מטובי בניה של העיר, שתרם לה רבות. לכתו היא אבידה לעיר. משתתף בצער המשפחה".

הותיר אחריו אישה, שתי בנות ובן ונכדים. בנוף הגליל יבדקו אפשרויות להנציח את שמו של מוסא כהן ז"ל.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות