fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"ממשלה צרה היא צרה צרורה"

ראש העיר נוף הגליל, רונן פלוט, שהביא בעירו ניצחון סחף לליכוד, קורא להקמת ממשלת אחדות רחבה
מרוצה. רונן פלוט (צילום: באדיבותו)
מבקש אחדות. רונן פלוט (צילום: באדיבותו)

קריאה דרמטית של ראש עיריית נוף הגליל רונן פלוט לממשלה רחבה שלא תתנדנד על חודו של קול. פלוט שבתפקידו האחרון כיהן כמנכ"ל הכנסת, אמר כי למרות הניצחון של הליכוד אין מנוס מהקמת ממשלה רחבה. "ממשלה צרה היא צרה צרורה" הסביר "כל ח"כ יכול להפיל אותו בכל רגע גם אם הוא לא מתכוון".

פלוט מחזיק ברזומה מרשים מתקופת כהונתו כמנכ"ל משרדי ממשלה ובתפקידו האחרון מנכ"ל הכנסת. הוא נחשב לאחד מראשי הערים הבודדים המוערכים על ידי שלושת היושבים בקוקפיט של המדינה: ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה ראובן  (רובי) ריבלין ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין.  לכן, קריאתו השבוע, בדבר הצורך בהרכבת ממשלה רחבה ביותר למרות ניצחון הליכוד, נופלת על אוזניים קשובות.

"הליכוד ניצח במספרים אבל המציאות הפוליטית היא לא תרגיל במתמטיקה למתחילים.  ממשלה צרה שנשענת על חודו של קול  היא מתכון לחוסר יציבות שלטונית, כל ח"כ יכול להביא למפלתה גם אם הוא לא מתכוון", הוא מסביר.

פלוט ביקש להזכיר כי גם חברי כנסת הם בני אדם ולא הגיוני לצפות מהם להיות נוכחים ב 100 אחוזים מישיבות המליאה. "כבר ראינו איך מביאים ח"כ באלונקה להצבעה ומה קורה כשח"כ נמצא בשליחות בחו"ל  ובכל רגע יכול להיקרא להצבעה במליאה. אותם שרי ממשלה שנאלצים להיות צמודים כל היום לפלאפונים ולעזוב באמצע  מפגש עבודה לטובת הבטחת הרוב".

ראש העיר נוף הגליל רונן פלוט ורעייתו שוש בקלפי | צילום: עצמי
פלוט ורעייתו שוש בקלפי | צילום: עצמי

לדברי פלוט: "אנחנו חיים במדינה מורכבת עם הרבה מאוד התמודדויות ואין לנו שום פריבילגיה לקחת אותה לסיבוב בחירות נוסף אשר ברור לכולם שגם הוא לא ישנה שום דבר.  אחרי כל סבבי הבחירות החוזרים המדינה לא יכולה להרשות לעצמה גם ממשלה  צרה שתחזיק מעמד שנה או שנתיים ולו רק בגלל ההון תועפות שזה עולה לנו. בכסף הזה אפשר לעשות המון למען השכבות החלשות, למען החולים והגדלת סל התרופות".

לצד הקריאה לאחדות פלוט ציין את ההישג המדהים של הליכוד בעירו. גם ראש הממשלה נתניהו ציין זאת וביום שאחרי הבחירות העלה פוסט תחת הכותרת: "תוצאה דרמטית בנוף הגליל לליכוד, עליה של   13.5 אחוזים לעומת בחירות בספטמבר"  7383 מתושבי נוף הגליל שמהווים % 34.14  מבעלי זכות הבחירה הצביעו לליכוד, כחול לבן נאלצה להסתפק ב – 11.7% מהקולות.

ביום שלמחרת הבחירות ראש העיר פלוט ביקש לשדר ממלכתיות ובפוסט שהעלה בדף הפייסבוק שלו כתב על הצורך הקיומי בצעידה משותפת קדימה, שמאל וימין כאחד. "כולנו גוש אחד" כתב פלוט "לכולנו דרך אחת, מטרה אחד ואמונה אחת שרואה לנגד עיני את טובתה של מדינת ישראל, שגשוגה והצלחתה במשימות המורכבות העומדות לפתחה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות