fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מגן העובדים

יושב ראש ההסתדרות במרחב עמקים, לאון פרץ, מוכן להילחם כמו אריה למען העובדים * ולא, אין לו שאיפות פוליטיות והוא לא רוצה להיות ראש העיר
לאון פרץ (צילום ישראל פרץ)
מרוצה. יו"ר ההסתדרות לאון פרץ (צילום ישראל פרץ)

אצל יושב ראש ההסתדרות במרחב עמקים, לאון פרץ, הקידום המהיר הוא עניין שבשגרה. לפני כ- 19 שנה התקבל לעבודה בהסתדרות בתחילה כמזכיר איגוד מקצועי ובמהרה נבחר ליו"ר המרחב לאחר שנה וחצי בלבד. כך גם היה במפעל תעשיות רכב, שבמשך שנים היה אחד המפעלים המובילים בנצרת עילית, כאשר  תוך שנה נבחר לחבר וועד  ולאחריו ליו"ר הוועד וזאת על אף שעובדים ותיקים חשקו בתפקיד. כיו"ר וועד העובדים דאג להיות הגב של העובדים במאבקים שונים מול ההנהלה, תפקיד שהכשיר אותו לשמש כיו"ר ההסתדרות.

המעבר הטבעי לתפקידים מובילים בהנהגת עובדים הינם תוצר של מנהיגות טבעית. מאז בית ספר היסודי  מעיד על עצמו לאון היה תמיד משסייע לחלשים. "המנהיגות הטבעית והניסיון בתפקידים קודמים בוועד עובדים היו עבורי בית הספר הטוב ביותר למנהיגות", אומר פרץ, בן 66, תושב מגדל העמק, נשוי לרותי, אב ל- 5 ילדים וסבא ל- 11 נכדים, שעמד לימין העובדים עשרות פעמים במהלך השנים האחרונות. גם כאשר הבין שסגירת מפעל זה או אחר היא עובדה שאי אפשר לשנות אותה, דאג להילחם כמו אריה על תנאי הפרישה של העובדים ודאג שיהיו נדיבים ככל האפשר.

לפני 17 שנה קיבל מרחב, שכמעט לא תפקד  עובדים לא מקצועיים ובכלל רמת שרות  לא ראויה למוסד כה חשוב. עם כניסתו לתפקיד, שם פרץ דגש על יחס אישי, שקיפות, שותפות, נגישות, אמינות הגינות וכמובן התמודדות אל מול הנהלות וארגונים, שלא ספרו את העובדים ובמקרים רבים התעמרו בהם. המשימה הראשונה שעמדה בפניו כיו"ר המרחב הייתה להשביח את ההון האנושי  וכך היה. כל עובדי האיגוד המקצועי שנקלטו במהלך השנים הינם בעלי תואר האקדמאי ורובם ככולם עורכי דין בהכשרתם. דבר שהעלה את הרמה למקום אחר. כך גם בלשכה המשפטית. "היועצים המשפטיים שנקלטו במהלך השניים היו מהשורה הראשונה, קודמו לתפקידים בכירים  כגון: שופטים,  ולתפקידים בכירים בתעשייה. וממש בימים אלה אנו מעסיקים יועצת משפטית ד"ר ארזי גלבוע  ששמה הולך לפניה", מסביר פרץ.

פרץ מוסיף ומספר: "הדבר השני שהקפדנו לקדם זה ההסכמים הקיבוציים. עשרות רבות של הסכמים קיבוציים שנחתמו מדברים בעד עצמם. הסכמים ששיפרו את תנאי העסקתם של עובדים רבים במקומות העבודה ובעיקר העניקו ביטחון תעסוקתי לאלפי העובדים המאורגנים".

רבים טוענים שפרץ, לאור הניסיון העשיר שלו למען העובדים וגם בנושאים מוניציפליים, יכול להתמודד על ראשות העיר מגדל העמק, אחרי עידן אלי ברדה, שהצהיר כי הקדנציה הנוכחית תהיה האחרונה שלו. פרץ, איש מפלגת העבודה ("אני חברתי") לא ממהר לצאת בהצהרות בנושא. "אני נולדתי כפועל, עם הזמן הפכתי למנהיג עובדים וזה מספיק לי. "פוליטיקה לא מתאימה לי", הוא קובע, אבל אמר מי שאמר שבבוא היום וברגע הנכון דברים תמיד יכולים להשתנות…

-אתה עובד מול ראשי ערים באזור. איך היחסים ביניכם?

"היחסים עם ראשי הערים מתאפיינים בעליות וירידות. יש מצבים שמעמידים אותנו באינטרסים מנוגדים ואז על כל אחד מוטלת האחריות לפעול על פי המנדט שקיבל מהבוחרים שלו ולא פעם קורה שמתעמתים, אבל בגדול יחסים טובים".

-מה מבחינתך הדבר הכי בוער היום לטיפול?

"הדבר הכי בוער לטפל בו מבחינתי הוא הרחבת מספר החברים המאוגדים בהסתדרות, לנוכך המדיניות הקפיטליסטית של ממשלת ישראל, שמנסה בכל דרך לפגוע במעמד העובדים. כמו שרוצים לפגוע במערכת המשפטית, במשטרה ובכל דבר שנראה להם שעומד בדרכם. חייבים לשמור על איזונים ובלמים, אסור לאפשר לממשלה קפיטליסטית לרמוס את האדם העובד".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות