fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בג"צ הדיח את ראש עיריית נצרת עילית שמעון גפסו

רעידת אדמה בפוליטיקה המקומית בנצרת עילית. גפסו מאמין כי יוכיח את צדקו ובסופו של תהליך ייצא זכאי
ראש עיריית נצרת עלית שמעון גפסו
שמעון גפסו (צילום: קרן אקריש)
ראש עיריית נצרת עלית שמעון גפסו
שמעון גפסו (צילום: קרן אקריש)

שופטי בית המשפט העליון נתנו את החלטתם בעניינים של ראש עיריית נצרת עילית, שמעון גפסו, וראש עיריית רמת השרון, איציק רוכברג, והחליטו להדיח אותם לאלתר מתפקידם יחד עם זאת לא מנעו מהם להתמודד בבחירות הקרובות.

הפרקליטות הודיעה על החלטתה להגיש כתב אישום נוסף נגד גפסו, הנאשם בקבלת שוחד, לאחר שלטענת הפרקליטות התנה גפסו את המשך עבודתה של עובדת הקאנטרי קלאב בהתפטרות בעלה לשעבר ממועצת העיר. הפרקליטות הודיעה כי תגיש כתב אישום נוסף בגין לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים,, לאחר שעל פי החשד קיבל שוחד ממנהל שוק רמלה לוד בעיר, על מנת שיפעל למען הקלות למען מפעילי השוק.

כאמור, בג"צ לא ימנע מהשניים להתמודד, וקבע בין היתר כי: "דעתנו אינה נוחה, בפן הציבורי, מהתמודדותם של השניים על תפקיד ראש העירייה בבחירות הקרובות אף על כתבי האישום שהוגשו נגדם. לא ראינו בפן המשפטי אפשרות למנוע מהם להתמודד", כתבו השופטים.

ההחלטה התקבלה ברוב של שישה שופטים נגד אחד, אשר גרוניס. "אכן מי שהוגש נגדו כתב אישום דוגמת אלה שהוגשו, אינו ראוי מבחינה ציבורית לשמש כראש רשות", כתב, אולם הוסיף כי "ראוי היה מן ההיבט הציבורי ששני ראשי הרשויות תפטרו מתפקידיהם מיד עם הגשתו של כל אחד מכתבי האישום.

"ברם, הנני מבדיל בין הבחינה הציבורית לבין הבחינה המשפטית. מאחר שהבחירות בפתח וייערכו תוך זמן קצר, אין מקום שבית המשפט ישים עצמו תחת הבורחים בכל אחת מן הרשויות המקומיות בהן מדובר. לפי כך דעתי היא שיש לדחות את העתירות".

גפסו אמר לא פעם בעבר כי הוא חף מפשע, כי הוא מאמין בצדקתו וכי הוא משוכנע שכך יחליט בית המשפט בסיום ההליך. כמו כן חוזר גפסו בכל הזדמנות וטוען כי יש לציבור לומר את דברו בקלפי.

גפסו מסר בתגובה: "אני מכבד את החלטת בית המשפט העליון הקובע שעליי להתפטר מתפקידי. אמשיך להילחם להוכחת חפותי, וכמובן אבקש את אמון הציבור בבחירות הקרובות שיערכו בעוד חודש. אני משוכנע שבסופו של דבר הצדק ייצא לאור, ויידעו הכל שנענשתי על לא עוול בכפי. אני משוכנע שגם אחרי הבחירות אמשיך להוביל את נצרת עילית ותושביה, בנאמנות ובהתמדה, כפי שעשיתי עד היום".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות