fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חברת הגבעטרון נהרגה הלילה בתאונת דרכים

אלה האריס מקיבוץ בית השיטה, 26 שנים בלהקה, נהרגה בתאונה הקטלנית, בעלה נפצע קשה
אלה האריס. צילום דוד עינב
אלה האריס. צילום דוד עינב

אבל כבד ירד על קיבוץ בית השיטה, שבתחומי המועצה האזורית גלבוע, לאחר שנודע כי ההרוגה בתאונת הדרכים אמש בצומת נעורה היא אלה האריס, חברת הקיבוץ. האריס, אימא לשני בנים- אחד טייס אל-על, הבן השני עוסק בנטורופתיה. כנאמר בדיווח המשטרה, בעלה של אלה, לארי, נפצע בתאונה הקטלנית. שניהם היו פעמיים בשליחות מטעם הסוכנות, פעם בארה"ב ופעם בקנדה, שם עשתה אלה תואר שני במוסיקה. להאריס שתי אחיות, הבכורה תמר היא מראשוני הילדים שנולדו בבית השיטה.

אלה האריס בת 79 במותה, תרפיסטית במוזיקה ובאמנות. הייתה חברה בלהקת הגבעטרון, זוכת פרס ישראל (למעלה מ-26 שנה), ובשנים האחרונות היוותה נדבך משמעותי מהפעילות המוזיקאלית שהתקיימה בדורות בגלבוע- המרכז האזורי למבוגרים ולוותיקי מוא"ז הגלבוע. בפעילותה בדורות הובילה קורס- "שרים בצוותא", במהלכו הגיעה עם גיטרה ולימדה את הווותיקים ממיטב שיר הארץ, וכן יצרה ביחד אתם מאות שירונים.

את שירותה הצבאי עשתה בלהקה צבאית. במשך שנים רבות ליוותה בגיטרה את אירועי התרבות בבית השיטה. הוריה ממייסדי הקיבוץ, אביה יוסוף גדרון היה רכז הביטחון, וניהל שנים רבות את ענף המכוורות בבית השיטה. אביה יוסוף גם נודע מראשוני המתגייסים לפלמ"ח ואף שימש תקופה קצרה כמפקד הפלי"ם. אימה, שפרה גדרון הייתה הגננת הראשונה של בית השיטה, וממובילות החינוך בקיבוץ.

עובד נור, ראש מוא"ז הגלבוע: "כולנו עצובים וכואבים את לכתה של אלה. חסרונה יורגש בכל כך הרבה קהילות, ובמוסדות המוזיקה והזמרה בגלבוע. פעילותה ביטאה מעורבת משמעותית ותורמת ואנו אסירי תודה על כך. לכל מקום שהגיעה האירה את הקהילה, כשהביאה עמה מוזיקה, שמחה דוגמה אישית בהירתמות, ורוח חיובית. אנחנו מבקשים לשלוח ניחומים ולחזק את המשפחה ואת קהילת בית השיטה ואת כל החברים והמכרים הרבים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות