ביה"ס הספר החדש לכדורגל בגלבוע, ינוהל ע"י זכי הרוניאן, כזרוע פעילות נוספת, במסגרת פעילותו במרכזים הקהילתיים גלבוע, ובמטרה לקדם ולעשיר את תחום הכדורגל בקרב ילדים ובני הנוער בגלבוע. מהות ההתקשרות בין מוא"ז הגלבוע למועדון מכבי חיפה, כוללת מתן חסות מקצועית מלאה של המועדון. כך יזכו מאמני הקבוצות לליווי מקצועי הדוק, ובמקביל תאפשר מכבי חיפה, לשחקני בית הספר להשתלב בפעילויות ובטורנירים שעורך המועדון.

יש לציין כי במקביל ימשיך לפעול בית הספר לכדורגל של אסי גלבוע, שינוהל על ידי אפי סבג ומעניין יהיה לראות לאן יוביל המאבק הספורטיבי בין שני בתי הספר. בכוונת מנהלי ביה"ס החדש לכדורגל, לבנות מהייסוד מסגרות פעילויות משמעותיות לכל גילאי הילדים (עד גיל 12), כך שתוך 3 שנים יפעלו במסגרת ביה"ס מעל ל-500 ילדים, ביה"ס ידע להעמיד, עוד העונה, קבוצות תחרותיות למסגרות ליגות ההתאחדות- טרם א', ילדים ג', ילדים ב' וילדים א'.

במסגרת ההסכם עם מכבי חיפה, נוטלת על עצמה המועצה (מרכזיים קהילתיים בניהולה של סיון גולדמן), את האחריות לניהול הכספי ולאחזקת ביה"ס והמתקנים. עוד כוללת ההתקשרות- איתור שחקנים מהגלבוע לטובת קבוצת הליגה של מכבי חיפה, מנוי במחיר מוזל למשחקי הקבוצה הבוגרת, וביגוד מקצועי של המועדון לילדי הגלבוע.