ינון אשכנזי, מאושיות הספורט המוכרות בעמק הלך הבוקר לעולמו בביתו שבקיבוץ רשפים שבעמק המעיינות.
אשכנזי, מי שהיה מזוהה עם ענפי ספורט שונים, והיה ממקימי ענף הכדורעף בעמק, דמות מוכרת ואהודה ביישובי העמק. "הוא היה אדם חביב, איש טוב שתמיד רצה לעזור, להושיט יד, הייתי אתו בלא מעט צמתים בחיים שלו", אומר סמכ"ל ההתאחדות לכדורגל, אבי לוי,  מי ששימש כמנכ"ל הפועל בית שאן בימים הגדולים של המועדון.
לפני 16 שנים נפל בנו ארז אשכנזי ז׳ל, לוחם ביחידת העלית שייטת 13, בקרב ברצועת עזה, שבוע בלבד לאחר יום הולדתו. מאז, החליט ינון להנציח את בנו בפעילות חינוכית ספורטיבית והקים את בית הספר לכדורגל ׳ארז אשכנזי׳ המנציח את זכרו של ארז ז׳ל. ינון, שמשפחתו ידועה כאוהדת מושבעת של קבוצת הכדורגל הפועל תל אביב, זכה לברכת הדרך מהמועדון האדום, שסייעו לו במישורים שונים. במרוצת השנים עברו בבית הספר מאות שחקנים, רובם בעלי משפחות היום, כשהבולט מכולם הוא שיר צדק, בלם הפועל באר שבע, ששיחק גם בנבחרת ישראל.
במסגרת הפעילויות של בית הספר לכדורגל, הוקמו קבוצות בישובי המועצה האזורית, הוקמו קבוצות לילדים בעלי צרכים מיוחדים בחסות הפועל תל אביב. כשהפועל תל אביב זכתה באליפות תחת אלי גוטמן ובגביע המדינה, דאג ינון להביא לקברו של בנו את הגביע ואת צלחת האליפות. מדי שנה התקיים המשחק המסורתי לזכרו של ארז ז"ל לנבחרת מאולתרת שהורכבה מאנשי כדורגל. ב- 30 בינואר הקרוב נקבע המועד לקיום המשחק השנתי. ינון אשכנזי לא יהיה שם….
לאחרונה אף הוקמה במסגרת בית הספר קבוצת בנות. לפני כשנתיים זכה ינון לקבל אות מגן כבוד מנשיא המדינה של פורץ דרך מנשיא המדינה רובי ריבלין במסגרת הפעילות שלו בבית הספר לכדורגל אותו הקים וניהל.
ינון אשכנזי על קבר בנו ארז ז"ל (צילום דוד דדה עינב)
ינון אשכנזי על קבר בנו ארז ז"ל (צילום דוד דדה עינב)