fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בנצרת עילית מחדשים את הברית עם הערים התאומות

לנצרת עילית שמונה ערים תאומות ברחבי העולם: לברקוזן בגרמניה, קלגנפורט באוסטריה, סנט אטיין בצרפת, גייר בהונגריה, דבנוביץ באוקראינה, אלבה יוליה ברומניה, קיקינדה ביוגוסלביה וטוקומן בארגנטינה.
רונן פלוט
רונן פלוט (צילום: דוברות כנסת ישראל)

ברית הערים התאומות של נצרת עילית עם שמונה ערים ברחבי העולם, חוזרת אחרי 8 שנים של "שלום קר" בעידן שמעון גפסו, שמסיבות לא ברורות הקפיא את הקשרים עם הערים התאומות, לאחר עשרות שנים של שיתוף פעולה מלא. לנצרת עילית שמונה ערים תאומות ברחבי העולם: לברקוזן בגרמניה, קלגנפורט באוסטריה, סנט אטיין בצרפת, גייר בהונגריה, דבנוביץ באוקראינה, אלבה יוליה ברומניה, קיקינדה ביוגוסלביה וטוקומן בארגנטינה.

בעבר, נהגה העירייה לקיים קשרי גומלין עם הערים התאומות ובתוך כך יצאו משלחות נוער מטעמה לביקורים בערים התאומות. בתקופת שלטון אריאב היה לבריתות ערך משמעותי בהתנהלות העיר ותרומתן הייתה ניכרת גם בתחומי תרבות, חינוך והעשרה.

רונן פלוט
רון פלוט (צילום: דוברות כנסת ישראל)

לפני כחודשיים נשלח מכתב על ידי ראש עיריית לברקוזן. אובה רישאס, שהיה ממוען לראש העיר לשעבר, מנחם אריאב והגיע אליו לבית האבות שבו הוא שוהה בטבעון. ראש העיר הגרמני ביקש מאריאב להעביר את ברכתו לראש העיר הנכנס, רונן פלוט, וביקש ממנו לדאוג להחזרת היחסים הטובים בין שתי הרשויות, "יחסים שנקטעו לפני 8 שנים ואני לא מבין למה".

ראש העיר פלוט התרגש לשמוע כי ראשי הערים בחו"ל עדיין שומרים לעיר חסד נעורים ושלח להם מכתב תודה. הוא הודיע על כוונתו לחדש את ברית הערים התאומות וציין כי לתפיסתו יש חשיבות רבה בקשרים הללו כדי לחזק שיתוף פעולה בתחומי ענין שונים הקשורים לקהילה ולעיר.

"קשרי הערים התאומות נבנו בעמל רב ויש בהם כדי לתרום ולהפרות הדדית לא רק את הרשויות עצמן והקהילה המקומית, אלא גם ברמה הלאומית של מדינת ישראל. אל מול המציאות המכתיבה התמודדות עם חרם כלכלי וחוסר הבנה בסיסי לגבי מצבה של ישראל והתנהלותה בסכסוך הישראלי פלשתיני, ברית הערים התאומות מהווה גם הזדמנות להציג את הצד היפה שלנו כלפי העולם", אמר פלוט.

.

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות