fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הלך לעולמו הלוחם האגדי שמעון (קצ'ה) כהנר

סיפור חייו של 'קצ'ה׳, הלוחם האמיץ מיחידת 101 המיתולוגית בראשותו של ראש הממשלה המנוח אריאל שרון, שזור בסיפורה של מדינת ישראל
מותו של לוחם. כהנר (צילום דוד דדה עינב)
מותו של לוחם. כהנר (צילום דוד דדה עינב)

השבוע הלך לעולמו הלוחם האגדי שמעון (קצ'ה) כהנר. סיפור חייו של 'קצ'ה׳, הלוחם האמיץ מיחידת 101 המיתולוגית בראשותו של ראש הממשלה המנוח אריאל שרון, שזור בסיפורה של מדינת ישראל.

הוא לחם כמעט את כל מלחמות ישראל (ממבצע קדש ועד מלחמת לבנון הראשונה), השתתף במבצעים נועזים ביחידת הקומנדו 101, כמעט ואיבד את חייו בקרב הנוראי בניצנה (וניצל ברגע האחרון הודות למפקדו אריאל שרון).

לפני כחודשיים הוציא לאור את ספרו 'הזכות להיות אחד מיני רבים'. אל״מ במיל' כהנר, היה מלוחמיה הנועזים של מדינת ישראל לדורותיה, חקלאי ורפתן מצליח. ״אני מתכוון לחיות עד גיל 101״, היה נוהג קצ׳ה להגיד לחבריו. בנו ספד לו: "הוא הספיק לחיות ולעשות יותר ממה ש-35 אחרים עושים ב-890 שנה"

כהנר נולד במושב ׳רשפון׳, שם היה בגן הילדים יחד עם מאיר הר ציון-קשר, שילווה אותם עד מותו. השניים גרו לא רחוק זה מזה: הר־ציון בחוות שושנה שבבקעה, קצ'ה בקיבוץ נווה איתן הסמוך לבית שאן. יומיים לפני שהר־ציון הלך לעולמו, קצ'ה היה ליד מיטתו.

כהנר המשיך עד לחודשים האחרונים לשאת מורשת קרב בפני לוחמים מגדס״ר צנחנים, שהיו מגיעים לצעוד בשביל אתגר יששכר על שם מאיר הר ציון. לפני כחודשיים ציין קצ׳ה 61 שנה לפציעה הקשה שלו בקרב 'ניצנה' ואז גם השיק את ספרו.

עם מפקדו הנערץ אריאל שרון (רפרודוקציה דוד דדה עינב)
עם מפקדו הנערץ אריאל שרון (רפרודוקציה דוד דדה עינב)

במקביל היה כהנר חקלאי מצליח. הוא ניהל את הרפת בקיבוצו ואף הקים חוות בקר משלו. כהנר נשא בתפקיד מזכיר מועצת מגדלי הבקר וכיהן גם כמנכ"ל אתר גבעת התחמושת ובהמשך כיו"ר עמותת האתר.

יחד עמו נקברה פיסה נוספת של ההיסטוריה של העם היהודי. דמות הירואית, לוחם עתיר זכויות ועז נפש. מפקדים, חיילים, חברים ליוו אותו בדרכו האחרונה יחד עם רעייתו ובניו למנוחת עולמים בבית העלמין בקיבוץ נווה איתן, שבעמק בית שאן.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות