fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אני לא רב העיר נצרת"

מבהיר הרב הראשי של נצרת עילית ישעיהו הרצל, שלא פעם השתתף באירועים רשמיים ובטעות הוזמן לברך בשם העיר השכנה
הרב הרצל באירוע בנצרת עילית עם ראש העיר (צילום ישראל פרץ)
הרב הרצל באירוע בנצרת עילית עם ראש העיר (צילום ישראל פרץ)

בהתייחסותו לשינוי שם העיר, סיפר הרב ישעיהו הרצל, רבה הראשי של נצרת עילית,  כי לא אחת קרה שהשתתף באירועים רשמיים ובטעות הוזמן לברך בשם העיר נצרת.

הרב הרצל תומך בשינוי שם העיר. "לשם של אדם ועיר יש משמעות ביהדות, שם מבטא אופי וזהות", אמר השבוע.  בדבריו התייחס לבלבול הרווח בין העיר לשכנה נצרת ."לא פעם אחת קרה שהשתתפתי באירועים רשמיים, בהרמות כוסית לחגים או בכנסים שונים, וכשהזמינו אותי לעלות ולברך על הבמה, קראו לי רב העיר נצרת…  בכל פעם הייתי צריך לתקן נצרת עילית, לעיתים בנוכחות כמרים וקאדים".

הרב הרצל סבור שהמהלך לשינוי שם העיר מתבקש ונחוץ לנוכח השינוי שמתחולל בה. "ביהדות  יש  משמעות לשם של אדם או לציון של מקום. ילדים שנולדים בסמוך לחגי ישראל מקבלים שמות עם משמעות: בל"ג בעומר, שמעון או יוחאי, בשבועות בועז, משה או סיני, בפורים, מתתיהו, מרדכי, אסתר וכך גם בשאר החגים. נהוג לומר שהאדם הוא בעל הבית על שמו ואם הוא מרגיש צורך לשנות את השם זה אפשרי, יש אפילו 'מי שברך' מיוחד שנותנים לשינוי שם".

הרב הרצל הביא גם דוגמאות של שמות רבנים, וגיבורים מן המקרה שהפכו לשמות מבוקשים. "שם מעיד על אופי ועל תוכן ומשמעות, כשהורים קוראים לבן שלהם אברהם, יעקב, או יצחק הם רוצים שהוא יהיה דומה לאבותינו, צדיק כמוהם וישר דרך".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות