fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אלוהים שבשמיים שומר על תושבי בית שאן"

בית שאן היא אחת הערים הנקיות בארץ מקורונה ומציגה מאזן של 0 נבדקים * ראש העירייה ז'קי לוי: "זה יותר מזל, אבל גם הרבה משמעת"
זקי לוי, צילום: קרן אקריש
מחיר השאננות. זקי לוי, צילום: קרן אקריש

0 נדבקים בנגיף קורונה המשתולל בארץ ובכל העולם, זהו מאזנה של העיר בית שאן, אחת הערים העתיקות בארץ ישראל,  על פי פרסומי משרד הבריאות נכון לאתמול.

לתושב העיר, פנחס סבח, מוותיקי בית שאן, יש הסבר מקורי למצב. "אלוהים שבשמיים שומר על תושבי בית שאן", הוא אומר.

מנגד, היו רבים שהעדיפו לשמור על פרופיל נמוך, לא לצאת בפרסום מיותר. "זה יכול רק לגרום נזק, עדיף לשמור על שקט, חמסה חמסה", אומר תושב העיר, אלברט לוי.

בית שאן מוכרת כבר שנים כעיר של כדורגל, שצימחה דורות של שחקנים מצטיינים וקבוצת הייצוג שלה, הפועל בית שאן, אף שיחקה בעבר בליגה הבכירה.

לכדורגלן גיא דיין יש הסבר מקורי למה הקורונה לא מגיע לבית שאן. "אומרים שהקורונה נמסה בחום של 27 מעלות, בבית שאן בקיץ יש 40 מעלות לכן הנגיף לא מגיע לכאן"….

ראש העירייה ז'קי לוי: "זה יותר מזל, אבל גם הרבה משמעת. כבר בתחילת מארס דרשנו מכל מי שחזר מחו"ל להיכנס לבידוד, כולל עובדי העירייה, להם המשכנו לשלם שכר כדי שלא יבואו במגע עם הציבור הרחב. הפיקוח שלנו אוכף את הבידוד בצורה נמרצת".

לוי מוסיף ואומר כי "וחוץ מזה נקטנו צעדי התגוננות רבים עוד לפני שמשרד הבריאות דרש זאת. למשל, סגרנו גני משחקים ומועדוני קשישים. התושבים כועסים, בני משפחה לא הורשו להגיע לחגוג איתם את הסדר, אבל בריאות תושבי העיר חשובה לי יותר מהכל.

שמירה משמיים. פנחס סבח (צילום עצמי)
שמירה משמיים. פנחס סבח (צילום עצמי)

מזהיר מהתרופפות משמעת

כנראה שהתוצאות הטובות מבית שאן גרמו להתרופפות משמעת בקרב תושבי העיר. ז'קי לוי: "אני רואה בימים האחרונים, שיותר ויותר תושבים מסתובבים בחוץ ללא אישור, דבר המהווה סכנה לכולנו".

לדברי לוי: "העובדה כי עד עכשיו אין חולים בבית שאן, נובעת מכך שאנחנו שומרים על כל הכללים וממושמעים אבל אם נרפה מהשמירה הזאת, מהר מאד נמצא את עצמנו במקום שונה ועצוב. המתנדבים המדהימים שלנו מסכנים את עצמם ומביאים לקשישים ולמי שצריך אוכל עד פתח הבית כדי שאף אחד לא יצא החוצה".

ז'קי לוי מסיים במסר חד משמעי לתושבים ואומר: "אני דורש מכולכם, בבקשה שמרו על ההנחיות, הישמרו לנפשותיכם. לא תפילות במניין, לא מימונה מלבד המשפחה הגרעינית, לא טיולים ברחוב ולא שום דבר דומה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות