fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פינוי-פינוי בשכונת נווה דוד בחיפה יצא לדרך

יום לפני ההריסה התקיים באתר תרגיל רחב היקף של חטיבת החילוץ בפיקוד העורף המדמה נפילת טילים בשכונת מגורים; זוהי הפעם הראשונה שבה מתחם המיועד לפינוי בינוי משמש לתרגיל מסוג זה
פינוי בינוי בנווה דוד. צילום: דורון גולן

ביום חמישי האחרון התקיים אירוע ההריסה בשכונת נווה דויד לקראת הקמת פרויקט ״אלמוג כרמל מערב״, שבו עתידים להיבנות שלושה מגדלי המגורים הגבוהים בחיפה. בשלב הראשון ייהרסו שלושה בניינים ובמקומם ייבנה המגדל הראשון שיתנשא לגובה 28 קומות ויכלול 161 דירות.

ביום שקדם להריסה נערך במתחם תרגיל רחב היקף של פיקוד העורף – גדוד סדיר של חטיבת החילוץ המונה מאות חיילים הגיע למתחם וקיים תרגיל המדמה נפילת טילים בשכונת מגורים. החיילים השתמשו בציוד מיוחד על מנת לעבור דרך קירות ותקרות ולחלץ נפגעים. זוהי הפעם הראשונה שבה חטיבת החילוץ עורכת תרגיל כזה במתחם פינוי בינוי, רגע לפני הריסה. לפי נתונים שפורסמו לאחרונה ל-80% מהדירות בעיר אין ממ"ד.

יו״ר קבוצת אלמוג, איציק אמסלם, אמר כי ״הגענו לרגע הזה בחלוף שבע שנים של מאמץ משותף. אנחנו בקבוצת אלמוג רואים בתהליך התחדשות עירונית שליחות אידיאולוגית. הרשות המקומית זוכה בפתרונות מודרניים לצד הגירה של אוכלוסייה צעירה, בעלי הדירות זוכים בדירות חדשות, גדולות ובטוחות ולמעשה בחיים חדשים.' אנחנו היזמים עושים את כל העבודה הקשה הזאת כדי לייצר לנו את חומר הגלם הכי חשוב לנו, הקרקע, ויוצרים פרויקט עירוני בתקופה שבה אין עתודות קרקע. פרויקט אלמוג כרמל מערב יהיה איכותי ומודרני, ובמקום הבניינים הישנים שקיימים פה כיום יהיו שלושה מגדלים מרהיבים שיוסיפו 437 יחידות דיור לעיר, תשתיות חדשות, חניות מקורות, שטחים ירוקים, דירות חדשות ואיכות חיים".

הורסים ובונים בשכונת נווה דוד. צילום: דורון גולן

״אנו חיים במציאות שבה אין רצף שלטוני״ הוסיף אמסלם. ״בעולם של פינוי בינוי, פרק הזמן להבשלה של פרויקט לוקח יותר מחמש שנים. הינו מצפים שראשי הערים יכבדו את המצב ובמקרה הזה באמת כיבדו, אבל בערים אחרות שינויי שלטון הפילו לנו פרויקטים ומי שנפגע זה עם ישראל״.  אמסלם הודה לראש העיר היוצא יונה יהב ולסגניתו חדווה אלמוג, וכן לקברניטים הנוכחיים של העירייה וכמובן לתושבים: "תודה לכם על השקט והאמון הגורף שהענקתם לנו. בלעדיכם לא היינו מגיעים למעמד הזה".

מו"מ ראשת העיר, מיכי אלפר, בירך ואמר כי "כאשר חתמתי על ההיתר הרגשתי שזה לא כל כך הוגן כי הפרויקט נעשה במשמרת הקודמת. ראינו את השמחה של הדיירים כשחתמנו על התוכנית,  זאת היתה שמחה מיוחדת מאוד והרגשתי גם שאני שותף להישג גדול, אבל הקרדיט מגיע להנהלה הקודמת. אנחנו בהנהלה הנוכחית עמלים על תוכנית לקידום השכונות האלה והפיכתן לערי חוף חדשות וראויות. הפרויקט הזה הוא הסנונית הראשונה, ואתם יחד עם העירייה עשיתם דרך ארוכה שפותחת את השער לפרויקטים הבאים".

ראש העיר הקודם יונה יהב, שפעל לקידום התוכנית, אמר כי "הולכת להיות פה שכונת יוקרה על הים. היה פה סבל נוראי והגיע הזמן לאור ולחיוך". מארגנת הדיירים סימה פלאי אמרה כי "זה יום מרגש. לא ישנתי כל הלילה. בלי הגיבוי של קבוצת אלמוג לא היה ניתן להגיע לכאן ולחבר יחד את התושבים".

פרויקט "אלמוג כרמל מערב" עתיד להיות גורם משמעותי בהפיכת השכונה החיפאית הוותיקה, לאחת השכונות המתקדמות והחדשניות בעיר וחלק משמעותי מרובע הים החדש בעיר. "אלמוג כרמל מערב" ייבנה על מגרש עצום בשטח של כ-16 דונם במפגש הרחובות המלך אמציהו והמלך שלמה בצמוד לשכונת רמת הנשיא. הפרויקט יכלול שלושה מגדלי מגורים בגובה 28- 31 קומות והוא צפוי להיות פרויקט המגורים הגבוה ביותר בחיפה בשנים הקרובות. הפרויקט נמצא במרחק של כ-600 מטרים בלבד מקו החוף, והדירות בו ייהנו מנוף פנורמי לים התיכון. התוכנית לפינוי המבנים הוותיקים בנווה דוד החלה ביוזמת עיריית חיפה כבר בשנת 2006, וקבוצת אלמוג מקדמת אותה מזה שבע שנים, כאשר את התכנון מוביל משרד האדריכלים החיפאי: שוורץ–בסנוסוף.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות