fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אני פעיל פוליטי

ערב מערכת הבחירות השלישית, פעילים מרכזיים סיפקו לנו צוהר לחייהם העמוסים. כתבה לא פוליטית על האנשים הכי פוליטיים בכרמיאל
שבת ומישורי עם מיקי יחימוביץ'

הם חיים מקמפיין לקמפיין, נמצאים שעות רבות בפעילויות ברשת ובשטח ומייצגים בגאווה את הדמות אותה הם מריצים. לקראת מערכות בחירות שלישית, מספרים הפעילים הכרמיאלים על האתגרים, האינטנסיביות, הרצון לשנות, הקשר בין המחנות הפוליטיים בעיר וגם איך מתייחסת לזה המשפחה. כתבה לא פוליטית על האנשים הכי פוליטיים בעיר

בוריס גילגור – "ליכוד"

בוריס גילגור (44), ראש מטה העולים של סניף "הליכוד" בכרמיאל, עלה ארצה בשנות התשעים. מועסק בתחום השירות בחברת תקשורת גדולה, חבר מרכז הליכוד משנת 2010, אך פעיל פוליטית וחברתית בעיר במשך עשורים. הוא פוגש אותנו מספר שעות לאחר אירוע הגעתו של ראש הממשלה נתניהו לכרמיאל, כשההתרגשות והאדרנלין ניכרים בקולו. "יש הרבה עומס, אבל זו כבר המערכת השלישית, יש דברים שבנויים כבר לפני, אז קצת יותר קל". כבעל ניסיון רב בניהול מערכות בחירות, מספר בוריס על רוטינה קבועה לפני הבחירות. "אני בדרך כלל לוקח חופש מהעבודה בשבועות שלפני הבחירות".

כיאה לפעיל חברתי, בוריס לוקח חלק בדיונים פוליטיים רבים, בקבוצות מקומיות וארציות. "אני נצמד לעובדות", מסביר בוריס, "אני לא אוהב להתווכח ולענות לאחרים, בעיקר לספר את העובדות, את הדברים שקורים באמת. במערכת הבחירות הראשונה ב-2019 היה לא פשוט להתמודד עם ההאשמות נגד נתניהו, כשעוד לא הוכח כלום".

לבוריס יכולת מופלאה להתחבב על כל אדם. דרך השיח המכבד בגובה העיניים, כמו גם דרך עבודת שטח והסברה סיזיפית, מעביר בוריס את המסרים העיקריים של המפלגה אותה הוא מקדם. "יש הרבה עבודת שטח, אני מאמין שצריך תמיד לכבד את האדם מולך".

בוריס גילגור תומך בראש הממשלה

ירון מישורי – "כחול לבן"

ירון מישורי (54), ראש מטה "כחול לבן" בכרמיאל, חולק השקפת עולם דומה לזו של גילגור. "אני מסביר, אני לא מקניט ובטח שלא מקלל. גם אם זה ברמה האישית. אם מישהו מגדף, אני אענה לו 'מותר לנו לא להסכים', כדי להוריד את רמת האמוציות. אם הייתי פוגש את אותו האדם פנים מול פנים, אני כמעט בטוח שהוא לא היה מתבטא באותה הצורה. מאחורי המקלדת, מאחורי המסך, כשאנחנו לא מכירים, הרבה יותר קל להגיד דברים קשים. אני לא עונה לכל דבר".

משפחת מישורי עברה להתגורר בכרמיאל לפני 23 שנים. ילדיהם של ירון ורעייתו החלו ללמוד במסגרות העירוניות, דרך כך גם החל ירון להיות מעורב חברתית בפעילות הקהילתית בעיר. "הילדים נכנסו למערכת החינוך. רציתי להיות מעורה במה שקורה בגן, אז הייתי יו"ר ועד ההורים בגן ואז יו"ר כל הגנים בכרמיאל. כשהם עלו לבית הספר הייתי יו"ר הנהגת הכיתה, אחר כך יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר. אותו דבר כשהילדים עלו לתיכון, אז היית יו"ר הנהגת ההורים של התיכון. אחר כך היית יו"ר הנהגת ההורים העירונית".

השנה וחצי האחרונות היו יוצאות דופן, מאתגרות ואינטנסיביות אפילו עבור פעיל חברתי ותיק כמו מישורי. "צריך לעורר את הרגש כדי לעשות את זה בפעם השלישית. להגיד לך שלא נשאלות השאלות האישיות, כשאני מסתכל במראה, 'מה, אני עוד פעם צריך את זה?' הדבר האחרון שרציתי זה מערכת בחירות שלישית. לא עשינו את זה כי כיף לנו, כי יש אקשן. ממש לא, אנחנו רוצים לשנות".

מישורי, שכיר בתחום התפעול והרכש, מצליח לנהל קריירה וחיי משפחה לצד מערכות בחירות סוערות וצמודות. "זמן זה עניין של סדרי עדיפויות. אני עובד במקום עבודה מאוד אינטנסיבי, עם הרבה מאוד שעות עבודה ועדיין מוצא את הזמן להתנדב. אני עושה דברים לטובת הקהילה. נכון, זה בא על חשבון משהו, אין לנו 27 שעות ביממה. זה תלוי בגילאי הילדים, אני מניח שאם היו לי ילדים בגילאים שצריכים את אימא ואבא בבית, הייתי עושה את הדברים במינון אחר. הילדים גדולים, אחת לא גרה בבית ואחד בן 22 כמעט. לכן אני מרשה לעצמי לעשות את זה, ואשתי מכירה בעובדה שאני נשוי לשתיים, נשוי לה ונשוי לקהילה".

על אף ההבנה וההשלמה מצד משפחתו של ירון, הוא זוכה לעיתים לתגובות על האינטנסיביות של פעילותו החברתית. "אומרים לי מה אתה צריך את זה? מה זה נותן לך? מה יוצא לך מזה? אלה השאלות שנשאלות כשאני יוצא לפעילות כזו או אחרת. הילדים שלי שניהם מכירים ומוקירים. להגיד לך שהם ירצו לעשות את כל הפעילות שאני עושה? אני בספק רב. אני לא מחפש את מה שיוצא לי מזה, אני אוהבת את המעורבות, אני אוהב להיות בפרונט כדי להשפיע. לא עבורי באופן אישי. סוג של שריטה עמוקה".

שבת ומישורי עם מיקי יחימוביץ'

דודי שבת – "כחול לבן"

דודי שבת (52), ראש מטה כחול לבן בכרמיאל, בשותפות מלאה עם ירון מישורי, בוחר ממש באותן המילים על מנת להסביר פעילות חברתית מהי. "רק מי ששרוט, במובן הטוב של המילה, שנותן מזמנו לקהילה ולחברה, יכול להבין את זה. לירון ולי אין שום דיבידנד מזה. אנחנו מנהלים יחד כמעט שש שנים את המטה של כחול לבן בכרמיאל. בהתחלה היה מאוד קשה ליצור תשתיות, עשינו את זה במשך תקופה ארוכה".

דודי, גם הוא שכיר בתחום התפעול והרכש, אב לשלושה ילדים שמגלים גם הם מעורבות חברתית. "בהתחלה היה קשה למשפחה, הילדים היו קטנים. היום כשהילדים גדולים יותר, יותר קל לנו. הבת הגדולה שלי התחילה השנה ללמוד באורנים הוראת אזרחות ותקשורת. יש לה דעות נחרצות על נושאים חברתיים, לאו דווקא ימין – שמאל. אין ספק שזה מושרש. הייתי רוצה שגם הילדים הצעירים יותר יהיו מעורבים חברתית, יתרמו לחברה בצורה כזו או אחרת".

דודי משתף כיצד פעילות השטח הופכת פחות מורכבת ממערכת בחירות אחת לשנייה, בעיקר בשל לוחות זמנים מקוצרים. "במערכת הבחירות הראשונה ההיערכות הייתה שונה, נערכנו חודשיים – שלושה לפני. היו לנו יעדים מטורפים של תליית שלטים וחלוקה door to door, אז גם כחול לבן היו בהתחלה. במערכת השנייה כבר השקענו פחות זמן, כי התשתיות כבר קיימות. בשלישית בכלל זה מתקצר לשלושה שבועות של קמפיין. בגלל שזה חורף גם יש פעילויות שלא ניתן לעשות בשל מזג האוויר".

מרגש לשמוע על הקשר החברי והמכבד שנרקם בין המחנות הפוליטיים השונים, כפי שעולה מדבריו של דודי. "אם כרמיאל הייתה מדד, דוגמה להתנהגות לכל הארץ, הכל היה נראה אחרת. בכרמיאל כולנו יודעים לכבד, אנחנו חברים של הליכוד וחברים של אחרים. יש לנו שפה משותפת, מתנהגים אחד לשני בכבוד. אנחנו עוזרים אחד לשני אם אפשר. אין פנאטים פה".

שבת ומישורי בפגישה עם יאיר לפיד

 

אלון אזולאי – "ליכוד"

אלון אזולאי (46), בעלים ויו"ר דירקטוריון קבוצת "תגלית" וחבר מרכז הליכוד שותף לתחושתו של דודי בעניין החברות בין כל המחנות בעיר. "כולם חברים שלי. זו מדינה דמוקרטית, זו עיר דמוקרטית. כל אחד יכול לעשות כאוות נפשו. כל אחד יבחר במועמד שמשקף את דעותיו והרגשותיו. ככה נשאר חברים לעד, אין שום מלחמות. אני בן אדם שמראש לא נכנס לדברים אישיים, לא פוגע במתמודדים אחרים, נותן לכל אחד את הבמה שלו. אני בא ממקום של 'חיה ותן לחיות'. אני לא מפריע לאף אחד, לכל אחד יש את ההשקפה הפוליטית שלו, אני מכבד כל אחד ואחד".

אלון, אב לארבעה, מספר על געגוע מצד ילדיו, לאור מערכות הבחירות הרבות בהן מעורב אביהם. "אני פחות בבית, הילדים שלי מאוד מתגעגעים אליי ורוצים אותי לידם, ומצד שני מחמיאים לי. הבת שלי נתנה פרחים לראש הממשלה, זו ממש גאווה. אני נותן להם להיות שותפים במהלך הזה".

למסע שלו, הפוליטי, המשפחתי והעסקי יש שותפים רבים. "בעסקים שלי אני תמיד בוחר את האנשים הטובים והמתאימים כדי להקל עליי. המנכ"לית, רותי שחר, היא מנכ"לית מצוינת שמובילה את החברה ואני סומך עליה. וגם במהלך הבחירות אני בונה צוות שאני סומך עליו, אנחנו עובדים בעבודת צוות מצוינת. אם לא היו לי אנשים כאלה מעולים, לא הייתי יכול".

אזולאי עם בתו, נויה, באירוע לראש הממשלה                  צילום: אבי גיסברג

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות