fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פקח המועצה ותושב פרדס חנה כרכור הגישו תלונות הדדיות על תקיפה

 

פקח המועצה ותושב פרדס חנה כרכור הגישו תלונות הדדיות על תקיפה. המשטרה בדקה והחליטה לסגור את התיק מחוסר ראיות. המועצה: הפקח התגונן לאחר שהתושב ניסה לחבוט בו באמצעות אבן

לפני כשבוע הגיש תושב פרדס חנה כרכור תלונה על תקיפה נגד פקח העובד במועצה. התושב התלונן במשטרה כי הפקח תקף אותו באמצעות תרסיס פלפל. מתגובת המשטרה השבוע בנושא ניכר הערפל שרובץ על המקרה: "מדובר באירוע בו הוגשו תלונות הדדיות בין גבר שהסיג גבול בשטח חקלאי ובין פקח שהשתמש בגז פלפל. כל המעורבים נחקרו. מחומרי החקירה לא ניתן לבסס תשתית ראייתית לכתב אישום ותיק החקירה נסגר מחוסר ראיות".

מהמקרה עולות מספר תהיות. באילו מקרים פקח, עובד ציבור, רשאי להשתמש באמצעים כמו ריסוס אדם בתרסיס פלפל? הפעולה נמצאת בשימוש על ידי כוחות ביטחון ולצורכי הגנה עצמית, לצד אמצעים כמו שוקר וגז מדמיע, וכמוהן, גם היא גורמת לתגובות פיזיות לא נעימות, בעיקר בעיניים ובדרכי הנשימה, ובמקרים מסוימים, עבור אנשים בעלי רגישות מיוחדת כגון חולי אסטמה, אף עלולה להוות סכנת חיים. באילו מקרים רשאי פקח להשתמש באמצעי זה לצורך הגנה עצמית, ובאילו מקרים היד עלולה להיות קלה מדי על ההדק השימוש בתרסיס הפלפל הופך לפוגעני ולא מוצדק?

מהמועצה נמסר בתגובה: "מדיווח פקח המועצה עולה כי בעת מילוי תפקידו התבצע ניסיון לחבוט בו באמצעות אבן והוא התגונן תוך שימוש בתרסיס פלפל. אנחנו רואים בחומרה רבה הפעלת כוח או איומים כלפי פקחים וכן כלפי כל אדם. הפקח הגיש במשטרת ישראל תלונה המתבררת בימים אלו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות