fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרוניקה של מוות. צעיר מקרית אתא מואשם בהריגת צעיר במהלך מסיבת טבע ביער אליקים

פרקליטות מחוז חיפה  הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד טירן  זזן, 21, מקרית אתא  בגין הריגה, ,חבלה בנסיבות מחמירות, פציעה בנסיבות מחמירות, החזקת סכין שלא כדין ואיומים. על פי כתב האישום הרג זזן את משה (קיקו) אשכנזי, 23, במהלך מסיבת טבע ביער אליקים והרקע לכך הוא סכסוך כספי.

על פי כתב האישום שהוגש השבוע, בין השניים הייתה היכרות מוקדמת של מסיבות טבע ברחבי הארץ. כמה שבועות לפני המוות במסיבת הטבע ביער אליקים, נתגלע סכסוך בין הנאשם לבין המנוח, על רקע חוב כספי שזזן טען שאשכנזי חייב לו. בהמשך לסכסוך, איים הנאשם על המנוח, בהזדמנויות שונות, בפגיעה בו, בכוונה להפחידו.

כתב האישום מפרט כי בתחילת יוני, בשעות הבוקר, שלח הנאשם הודעות לטלפון הסלולארי של המנוח, בהן רשם, בין היתר: "יא ילד זין אני מזיין אותך ישרמוטה… אני יפתח לך תתחת". כעבור עשרה ימים, בשעות אחר הצהריים, שלח הנאשם הודעה לטלפון הסלולארי של המנוח, בה רשם: "הסיפור הזה מת אני ממך לא רוצה כבר כסף רוצה דם".

זמן קצר לאחר מכן שלח זזן הודעה לטלפון הסלולארי של המנוח בה רשם: "מסיבה הבאה צא עם איזה סכין עליך משהו". ארבעה ימים לאחר מכן, זמן מה לפני מסיבת טבע בה היו עתידים להיפגש, שלח זזן הודעות לטלפון הסלולארי של המנוח בהן רשם, בין היתר: "שומע קיקו תביא…היום כסף קח בחשבון אם אין כסף אני מבחינתי בא לדקור היום… קח את זה לאן שאתה רוצה", "תביא תטלפון דברים לא מעניין אותי… אני מצידי שאחד יעצר היום אחד לבית חולים קח את זה ככה", "בוא תראה איך אני חוזר היום עם הטלפון שלך… ועם איזה איבר בגוף", "תביא משהו עירבון אין בעיה… אתה לא משתחרר לי מהידיים ככה בחיים… אני אומר לך קיקו אם אין לך כסף אל תבוא".

בהמשך אותו יום, בשעות הערב, נפגשו הנאשם והמנוח במסיבת טבע באזור פארק קנדה שליד ירושלים. במהלך המסיבה, אמר זזן לחברתו של המנוח, כי: "אם מישהו חייב כסף וצוחק לך בפנים הוא ישלם על כך בחיים". בנוסף, התבטא הנאשם, בפני חבריו של המנוח, בקשר לסכסוך, כי הוא "רוצה דם" וכי "זה לא נגמר".

ביום שבו התקיימה מסיבת הטבע ביער אליקים הגיע זזן למקום והוא התבטא הנאשם בפני מכרו כמאל, כי המנוח חייב לו כסף, וכי אם המנוח לא יחזיר לו את הכסף,הוא ידקור אותו. הוא אמר גם לאביו של המנוח שהוא יפגע במנוח אם לא יחזיר לו את כספו.

סמוך לשעה עשר בלילה הגיע זזן למקום בו ישבו המנוח ואנשים נוספים סמוך למכוניותיהם, כשהוא נושא סכין, אותה הסליק בכיס מכנסיו, שאורך להבה הוא 11.8 ס"מ שבה החזיק שלא כדין. זזן דרש מהמנוח את תשלום החוב, ומשהשיב לו המנוח כי לא ייתן לו כסף, איים עליו זזן כי לא יעזוב את המקום מבלי לקבל את הכסף.

הנאשם ואחד מחבריו התרחקו מהמנוח, והחלו לשוחח ביניהם. אשכנזי הגיע בריצה למקום בו עמדו החבר והנאשם, כשהוא אוחז בבקבוק זכוכית בידו, והכה את זזן בראשו באמצעות בקבוק הזכוכית. לנאשם לא נגרמה כל חבלה כתוצאה מכך.

הנאשם, אשכנזי והחבר החלו להתקוטט ביניהם, ובשלב זה שלף זזן את הסכין ודקר בעוצמה את המנוח, דקירה אחת, בעומק של 10-12 ס"מ בבטנו. בשלב זה, הוציא החבר את האולר מכיס מכנסיו ודקר את זזן בפלג גופו העליון. זזן ניסה לרוץ מהמקום, נפל על הארץ וה'קטטה בין השלושה נמשכה ובמהלכה דקר זזן את אשכנזי פעם נוספת בפלג גופו העליון. זמן קצר לאחר מכן, התמוטט אשכנזי. זזן והמנוח פונו ברכבים על ידי באי המסיבה, לכביש סמוך לתחנת הדלק סונול בצומת אליקים. במהלך הפינוי ברכב נפטר אשכנזי.

הפרקליטות מבקשת לעצור את זזן עד תום ההליכים המשפטיים בטענה כי שיחרורו ממעצר מהווה סכנה לשלום הציבור וחשש שימלט מאימת הדין לאור העונש הצפוי לו. לזזן עבר פלילי עשיר בעיקר בתחום הסמים והרכוש.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות