fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בשורה להורים: הכספים ששילמתם עבור גנים פרטיים יוחזרו

מעונות יום וגני ילדים בפיקוח יחויבו להחזיר את הכסף עבור מחצית חודש מרץ ואפריל
ילדי גן דני צילום מירב לוי

מעונות של נעמת וויצו וכן גני הילדים הפרטיים מחויבים להחזיר להורים את התשלומים עבור הימים שבהם לא התקיימה פעילות בגלל השבתת מערכת החינוך.

משרד הרווחה בפנייה להורי הגנים הפרטיים: לפי החוק אינכם נדרשים לשלם על שירות שלא קיבלתם. 

משרד הרווחה, האחראי על החינוך לגיל הרך בישראל, הודיע היום (א') כי גני הילדים והמעונות מחויבים להחזיר להורים את כל התשלומים עבור הימים שבהם לא התקיימה פעילות בגלל השבתת מערכת החינוך, החל מיום 15 למארס.

המשרד הודיע כי ההורים אינם נדרשים להמשיך לשלם עבור תקופה שבה לא מתקיימת פעילות, ולכן עליהם לבטל את הוראות הקבע או הצ'קים שנתנו מראש. ההודעה של המשרד לא כוללת גנים פרטיים, אלא רק למסגרות המפוקחות על ידי המדינה כמו של ויצו ונעמת.

מנעמ"ת נמסר: "נעמת הודיעה להורים כבר בשבוע שעבר כי לא ייגבה מהם שכר לימוד עבור חודש אפריל. לגבי הימים במרץ בהם המעונות היו סגורים, נודיע בהמשך כיצד יוחזר התשלום לאחר שהנושא שיסוכם עם משרד האוצר".

מעיריית כרמיאל המפעילה גני יום ארוך וצהרונים נמסר: "בהתאם להנחיית ראש העיר  ובקשת הנהגת ההורים, הוחלט להחזיר להורי הגנים את מחצית חודש מרץ ולא לחייב בשלב זה את חודש אפריל".

מויצו נמסר: "ויצו תפעל בהתאם להנחיות הממשלה".

למפעיל הגן אסור יהיה לפגוע בכם

מאחר ומשרד הרווחה אינו יכול להורות לגני ילדים ומעונות פרטיים להחזיר כסף להורים, המשרד פנה להורים לילדי הגנים הפרטיים, והבהיר להם כי לפי החוק הם אינם נדרשים לשלם על שירות שלא קיבלו וכי למפעיל הגן אסור יהיה לפגוע בהם בעקבות כך.

בימים האחרונים נערכת הממשלה להמשך השבתת בתי הספר וגני הילדים גם לאחר חופשת פסח – באפריל ובמאי.

בעקבות השבתת מערכת החינוך פנו מפעילי גנים פרטיים למשרדי הממשלה וביקשו סיוע שיאפשר להם להמשיך להפעיל את הגן בתום תקופת ההשבתה, מחשש שיקרסו עד אז.

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בעמוד הפייסבוק שלנו צפון 1 חדשות נהריה – כרמיאל 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות