fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צוות מיוחד יבטיח טיפול יעיל בתלונות ישראלים יוצאי אתיופיה

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, ומ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, הורו להקים צוות מיוחד, על רקע האירועים שהתרחשו בעקבות מותו של סלומון טקה ז"ל
סולומון טקה ז"ל
סולומון טקה ז"ל

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, ומ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, הורו להקים צוות מיוחד, אשר יפעל להבטיח טיפול יעיל מצד משטרת ישראל והמחלקה לחקירות שוטרים בתלונות מצד ישראלים יוצאי אתיופיה. הקמת הצוות באה בעקבות מספר התייעצויות שהתקיימו בימים האחרונים בצמרת משרד המשפטים, פיקוד המשטרה ומערכת אכיפת החוק על רקע האירועים שהתרחשו בעקבות מותו של סלומון טקה ז״ל.

מטרת הצוות תהיה להגיש תוך זמן קצר, מסקנות והמלצות כיצד לשפר את המענה לתלונות מצד ישראלים יוצאי אתיופיה. מדובר,בין היתר, בחיזוק ובהעצמת הכלים הפיקודיים שבידי המפקדים במשטרת ישראל לטיפול בתלונות כאלה. הצוות מתבקש להמליץ על צעדים מעשיים על מנת להמשיך ולשפר את המענה של מח״ש ומשטרת ישראל ולהבטיח בכך טיפול מהיר ויעיל בתלונות תוך שמירה על זכויות השוטרים ועל הצורך למלא משימותיהם כנדרש.

הידיעה על הקמת הצוות המיוחד התפרסמה בסמיכות להודעה על שחרורו של הקצין החשוד בהמתת סלומון טקה. לאור שחרורו והמשך החקירה בעניינו, הוחלט בשלב זה להוציא את השוטר לחופשה ל-30 ימים. במשטרה מקווים כי מח״ש תסיים את החקירה בהקדם, ומדגישים כי לכל אדם, אזרח או שוטר, עומדת חזקת החפות עד שיוכח אחרת בדין.

מעורכי דינם של משפחת סלומון נמסר: "כל שמשפחתו של סלומון טקה ז״ל מבקשת הוא גילוי האמת ואת עשיית הצדק. למרבה הצער, החלטות מח״ש והפרקליטות עד כה, בהודעותיהן לציבור, בהדלפות על נטייתן לייחס אחריות מופחתת לשוטר שהרג את יקירן בדמי ימיו ובקוצר ידן להתמודד עם הכפשת שמו – אינן מבשרות טובות. מלכתחילה השוטר היורה קיבל יחס שונה וסלחני כאשר הושם במעצר בית בבית מלון למרות שירה והרג את סלומון. יחס זה בולט לנוכח מדיניותן הרשמית של רשויות אכיפת החוק לבקש מעצר על מנת למנוע מסוכנות ושיבוש חקירה באירועים אחרים המסתיימים במותו של אדם. המשפחה רואה בשחרורו של השוטר ממעצר בית המשך ישיר לאותה התנהלות מצערת. מבלי לגרוע מכך נבקש להבהיר כי העבירה המיוחסת לחשוד כעת -״המתה בקלות דעת״, שעונשה המרבי הוא כיום 12 שנות מאסר – סווגה לפי הדין הקודם כהריגה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות